"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Bugün keyifli bir gündü.Güneşli ılık ve parlak bir gün.Deniz hiç bu kadar mavi değildi sanki.Akşam serinliğinde feribotla karşıya geçerken güneş minarelerin arkasında selam verirken tam karşısında yüksek gökdelenlerde kızıllığını denize yansıtıyordu.Güne elveda Uyumuşum. Haberlerde dünyadaki tiksintilerden bahsederlerken karşıda canlı hareketli boğazın incisi Köprüden bahsediyorum.Benim için inci değil.Altında ayakalrının sağında avrupa tarafında çıragan sarayı biraz gerisinde dolmabahçe heybetli ve dik.Kafa tutarcasına ben burdayım diyor.Geçmişten aldığı gücünü devam ettiriyor.Oysa oda satılık 10 milyona. İçinde yaşananlar yaşayanlarla gömülmüş.Tek hatıra mı?Belki atatürk saat 9u 5 gece ezberlettiler bu saati. Biraz daha kafanı geri çevirirsen Cenevizlilerden kalan kule Galata kulesi.Hazerfenin uçup ta üsküdara konduğu ve kafasının da uçtuğu kule.Heybetli mi heybetli. Tam arkamda Haliç;Ama köprüsü yok artık.Pas geçiyorum.Nede olsa lağım çukuru. Kim demiş ki golden horn. Gökyüzünü yararak yaratıcısına dahada yakınlaştığın Sultanahmet camii. ayasofya 2000 yıldır ayakta. Topkapı sarayı geçen yıl cifle temizlediler.O yüzden parlakVe surlar. Geçen yıl restore edildiği taşlarından belli.Ben bugünün taşıyım diye sırıtıyor. Eveeet. Salacak üsküdar ın sahili.İlk istanbula geldiğimde konsere gelmiştik.Kuzen ve grubu. Rock ın roll bira ve balık.Artık öyle değil.Üsküdar da.Kara çarşafli ve onun kocalarınca işgal edildiği eski ama tanınmaz bir semt.10 yıl önce istanbula geldiğimde öylemiydi. Simit ve çayla sabahı geçiştirirken beşiktaş dokunsan değecek.Aklım almazdı. Boğazın o muhteşem manzarasını. İnanamazdım.Bu kadar güzel olduğuna. Kanıksandığından mı insanlara uyup çirkinleştiğinden mi artık etkilemiyor beni. Nefret eder oldum.Herkes gibi.Ama kimsenin yapamadığını bende yapamıyorum. Terk edemiyorum artık bu lanet şehri. Akşam haberleri esenlerde siirtlilerle romenler arasında çıkan çatışmada 1 ölü 10 yaralı sokağa çıkma yasağı ilan edildi. Bu rası esenler artık istanbul. Tanıştığımızda böylemiydi diyen o kadar az insan kaldı ki. Ben en yeni göçmenlerdenim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Necdet Dogruer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |