Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley |
|
||||||||||
|
Gecenin yorgun bekçileri oturuyor gözbebeklerinde. Öfkeyi kuşanmış çatık kaşlı insanların Küfesinde bütün kırgınlıklarını taşıyan yük işçilerin Çıkmaz sokaklarınnda değil; kendi içlerinde kaybolan yüzlerce yitik suratın zorla sığındığı sapasağlam liman.. İstanbul; Bir martının ahengine kapılıp dudağımda oluşan tebessümüm Yüreğimi enkaz altında bırakan fırtına İstanbul, Gecelerime güneş rengi elbiseler giydiren saat onikiyi vurduğunda gündüzlerimi yırtılmış düşlerle kirleten acemi ressam... Eskimiş ayakkabılarımın, yitik çocukluğumun, her trafiğe çıkışımdaki geç kalmışlığımın ve çalınmış gülüşümün sebebi sensin.. Ama dimdiksin işte Hiçbir gözyaşı yıkamıyor umut ve umutsuzluk karışımı gökdelenlerini Umudun tükendiği andaki ışıksın çünkü umutsuzluğunsa perde arkası Basılmamış tek bir yerin kalmadı Yordun bizi ve yorduk seni hüznümüzü akıtarak gözbebeklerine Gülüşü çalınmış suratlar şehri; köprüaltı çocuklarınla, masumiyeti sırıtkan yüzlere satılan kadınlarınla, hep bir yerlere yetişme endişesi taşıyan uykusuz insanlarınla Düşlerinle, ayağına çelme takılan düşsüzlüğünle Duruyorsun işte.. Kimsesizliğini yorgan, itilmişliğini yastık yapan göçebelerinle Bir tarafın zifiri karanlık Bir tarafın yağmurlu havadaki toprak kokusu gibi.. Yine de hep böyle kal aydınlığınla Birgün kızıp içine kaçarsa nefesin Kime sığınır; ülkemin kanadı kırık umut avcısı kuşları...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sevgi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |