..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Erhan Şahin




9 Ocak 2008
Kendi Varlığının Sebebini Anlamak İstemeyenler  
Erhan Şahin
Bu sadece günlük zevklerin peşine düşüp ahirette pişman olmuş olanların yaptığı büyük hatalardır


:BBEH:
Bismillahirrahmanirrahim
Allah(c.c) Ruhlar Aleminde Bütün Kullarından söz almıştı. Biz de hep birden söz vermiştik. Allah(c.c) ın bütün noksan sıfatlardan münezzeh bütün kemal sıfatlarla mutassıf olduğuna ve o'na ibadet edip kulluk edeceğimize.

Akıl bluğa erdiğinden bu yana araştırmacı yanımızı bir kenara bırakmak istediysekde o araştırmaktan vazgeçmedi hiç.Ta ki dünyanın lezzet ve zevk bahçelerindeki hayat, gözlerimize perde, önümüze çıkan küçük nefis tepeleri, koca dağlar olarak görününceye dek. En acı olanı da bizlere her zaman dost olan mevlamızı bırakarak, onun üzerimizdeki nimetlerini unutarak, bizlere ta en başından beri sevgili olan mevlamızı dinlemeyipte , en azılı katiimiz olan ve bizlere her anımızda diş bileyen düşmanımız şeytanı kendimize dost, nefsimize sevgili eylemiş olmamamızdır. Deve kuşları gibi gerçekler karşısında kafamızı kumlara gömüp bizi görmüyorlar sandık. Halbuki her anımız kayıt altında her söz her fiil tek tek fişlenip dosyalanarak arşivlerdeki yerlerine konulur. Kimsenin kudreti yok ki Alahın her kula imtihan sebebi ile verdiği cüzzi irade dışında . Şimdi sen bir kibrit çakıpta yakacak değilsin ya bu dosyaları. Allah (c.c) O bitmek bilmeyen çok geniş olan rahmeti ile bizleri dosdoğru yoluna kulluğa çağırır sebepler yaratır bunları görmemezlikten gelmek kibir budalası kuklalar koymak ömür tarlasına ne büyük bir hatadır. Zayıflığmızı kabullenmek bir ayıpmışcasına söylememek en muhtac olduğumuz anda sanki birşeyimiz yokmuş gibi davranıp , yaradana el açıp dua etmemek ahmaklık değil de ne? Yaşananlar karşısındaki acizliğimiz ve birilerine bağlanmak ve sarılmak istememiz aslında varlığımızda var olan Alah c.c ya olan susuzluğumuzu inkar etmek bizleri git gite acılara ve sonsuz bir boşlua sürüklemez mi? Dualarımız olmasaydı ne değerimiz kalırdı mevlanın katında, ey canlar biz zayıfız bunu kabullenmek yaratıcımıza olan mesafeleri kısaltır " Allah(c.c) kullarına şah damarlarından daha yakın olduğunu ve kulun mevlaya en yakın olduğu zamanın secde halinde iken olduğunu unuttuk mu?" herşeyi yoktan varlığa kün emri ile bir anda getiren mevlaya yaratmak kolaydır yaratıklarının yerlerine yenilerini getirmek de kolaydır." Siz dua etmeseydiniz ne değeriniz kalırdı","Sizler hiç günah işlememiş olsaydınız sizleri helak eder yerlerinize günah işleyen kullar yaratırdım" Kuranı zişandaki ayetlerden birkaçı idi . Kısacası dostlar çok az şükür etmekte dua edip el açıp Allah(c.c)ın rahmetini istememek Bizlerin mevla teala hazretleri kurtarmadığı müddetçe günah ve sapkınlıklar ve azgınlıklar içinde zalim olarak bu sermayeyi mahfetmemeiz demektir."Ey habibimn sende bir güzellik varsa bendendir" buyurmakta mevla teala hazretleri artık anlayalım ki bizler aslında birer günah makineleriyiz güzelliklerin kaynağı ise Allah(c.c)tır. Bizlere bir hayırle salih amel bir güzel gülüş ve güzel namıona ne varsa yapmamıza sebeler kılıp o güzellikleri bizlere nasip ve kolay eden mevlamızdır. Erzurumlu Hakkı hz leri ne Rabbim ne güzel ilham eylemiş" GÖRELİM MEVLA NEYLER NEYLERSE GÜZEL EYLER" Bizler çok aciz ve zayıfız sabır desen hiç yok olan da mevladandır. Mevla teala hazretleri ise ES SABUR(C.C.) dur 0'ndandır sabır O'ndandır her iyilik, kendisi yapılan her güzellikte gerçek pay sahibi iken, biz her günahın tek mimamrıyız . hal böyle iken mevla bizleri sonsuz rahmeti ile kendine doğru çeker. güneş batıdan doğmadan, doğudan batmayıncaya kadar ve her insanın kıyameti kopmadan evvel ,perdeler gözümüzden kalkmadan, Rabbil alemine tövbe etmeli bu vakitlere kadar sonsuz bir şan ve şeref sahibi bütün hamd ve senalırın sadece kendisine edildiği Rabbimiz tövbe kapılarını açık tutacaktır. Allah(c.c.) ŞİRK dışında her günahı affedeceğini vaadde bulunarak cömertliğini bizlere göstermiştir. ŞİRK sadece putlara tapmak değildir, Allah için yapılmayan her bir ibadet Şİrktir. Rabbim bizlere En sevdiğini ,bizimde tüm mahlukat içerisinde en sevdiğimiz ve mahluatın en şereflisi ve her sıfatıyla en üstünümüz olan, Habibi, Resulu, Nebisi, HZ MUHAMMED MUSTAFAYI ALEYİSSELATIVESSELAMI BİZLER İÇİN GÖNDERMİŞ bİZLERİ O şanı büyük peygambere, lutfuyla ümmet eylemiştir. Zamanımızda O'na her bakımdan benzmek ,O'na duyulan hasretin, O'na duyulan özlemin ve sevginin kanıtıdır.

Varlığımızın özünde ALLAH(c.c.)yu bulmak Şu sınırlı ömrümüzde onun istediği gibi Allaha kul, Habibi Muhammed mustafaya aleyisselatıvesselamada layık bir ümmet olmak için çalışmalıyız. her anımzda tövbe ve şükrümüzü de eda etmeli, ibadetlerimiz aksatmadan devam ettirmeliyiz. Bunun aksini yaparak, Deve kuşu gibi ben görmüyorum, onlarda beni görmüyorlar diye nefsimize el vermeyelim. Ölüm her an ensemizde, varlığımızın sebebini inkar ederek AHMaKLIK etmeyelim.LÜTFEN!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alemler O'na Hayran

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünyanın Sonu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yürü Dünya Sonun Virandır [Şiir]
Yalnızlığım [Şiir]
Gönül Kuşu [Şiir]
Canım Efendim [Şiir]
Bir Demet Şiir [Şiir]
Aşk Sen Varmıydın [Şiir]
Aşkı Parça Yaşamak [Şiir]
Viran Oldu Kalbimin Şehirleri [Şiir]
Beyazlar İçinde [Şiir]
Aşk Tamam Olmayınca [Şiir]


Erhan Şahin kimdir?

işte geldik gideceğiz söyleyin biz nasıl hesap vereceğiz burda gülsek neye yara ebedi olanda ne olacağız

Etkilendiği Yazarlar:
----------------


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erhan Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.