..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Mehmet Emin ÇELİK




14 Şubat 2008
Türban Meselesi  
Başörtüsü ve Türban

Mehmet Emin ÇELİK


Ülkemizin şu an gündemde olan en önemli ( ! ) konusu hakkında fikirlerimi ortaya koyduğum bir yazıdır.Bu başörtüsü-türban sorunu ortaya çıktığından beri (Erbakan Hükûmeti zamanında ortaya çıkmıştır.) süregelen kargaşaların hala devletin en önemli gündem maddesi olması gerçekten acınası ve komik bir durumdur.


:AIDI:
Şu an sadece bizim değil tüm dünyanın gözünde Türkiye'nin en büyük sorunu olarak görülen türban;
bağlama biçimleri nedeniyle farklı bir pencereye taşındı.Önceki hükûmetlerce yüzlerce maddesi değişen anayasa sadece bu hükûmetin yaptığı değişikler sebebiyle tartışıldı.
İnsan hak ve özgürlüklerinin yaşanmasını esas kılan Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nda yer alan ve değiştirilmeye çalışılan 17. ve 42. maddeler söylediklerimize ve inandıklarımıza ( laiklik ilkeleri , düşünce özgürlüğü gibi.. ) ters düşmektedir .Atatürk'ün bize benimsettiği laiklik ilkesinin temeli şudur; Türk'üm diyen her vatandaş kamuda olsun , eğitimde olsun daha doğrusu her nerede olursa olsun imkanlardan eşit şartlarda faydalanacaktır.İşte biz bu anayasaya giydirdiğimiz hükümlerle insanların eşit şartlarda yaşamaları unsurunu gözden kaçırmış oluyoruz.
Şimdi asıl konuya gelelim;
bizim tartıştığımız daha doğrusu bazı solcu görüşlerin fitilini ateşlediği başörtü-türban meselesi....
İnsanlarımız bir kargaşanın içine düştü bi kere;
türban nedir? ,başörtüsü nedir?...
Arkadaşlar bunların hepsi aynı şeydir.Bunu bi açıklığa kavuşturmamız gerekir. Allah yüce kitabımızda saç bitiminden,kulak yumuşağından , çene altından bağla diye belirtmiştir.Yani avret mahalli görünmeyecek şekilde örtünün demiştir.Örtme şekline karışmak bize düşmez benim demek istediğim.... İnsan eğer bu gerekliiliğe inanıyorsa inanç özgürlüğü adı altında istediği gibi saçını bağlayabilir.Bizim bunu tartışmak bile abesle iştigaldir.
Benim görüşüm açıkça anladığınız gibi türban-başörtü elele hep beraber meclise...
Okurlarıma Saygılarımla....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İşte Öyle Birşey... [Şiir]
Yeşil Yerine Beton! [Şiir]
İsyanların Türküsü [Şiir]
Anadolu Kalk Ayağa [Şiir]


Mehmet Emin ÇELİK kimdir?

Ben Marmara Üniversitesi'nde sınıf öğretmenliği okuyorum. Edebiyata merakım ilkokuldan beri vardı. Ancak ortamım hiçbir zaman düşüncelerimi yazıya geçirmeme uygun olmadı. Bu yazıdan sonra hayatımın tamamiyle değişeceğine inanıyorum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek okuduktan sonra değişime uğradığım tek kişidir.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Emin ÇELİK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.