Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir.
-Cervantes |
|
||||||||||
|
Atatürk nasıl büyüktü? Nasıl Atatürk oldu? Atatürk; tüm batının hem ilmini, Kahpeliğini öğrendi… Avrupa’nın ilmini yakından takip etti. Soruyorum şimdi ben size dostlar? Böyle liderimiz acep şimdi var mıdır? Atatürk büyük düşünürdü, büyük düşündü Büyükler, büyük düşünmekle başlar, işe her zaman Doğru zamanda Ata ileriyi gördü, hep ileri gitti Eğitime ekonomiye doğru yatırım yaptı Büyük Atam davayı hep böyle kazandı Batının ilmini takip etmeyen, Milli irade değil; Pilli irade! Batının ilmini sen de oku pilli irade Milli olamıyorsun, milli! Bilimi okumuyorsun, pilli irade! Eski bilimleri bırak… Gelecek, gerçek bilimlere bak! Milet harap, bitap düşmüş, Senin bilimin çürümüş, Geleceğin yollarına eski bilgilerle çıkılmaz Bozulursun, bozulur! Kaza yapar bozulursun Pilli irade… Atatürk’tü; Pilli irade değil, Milli irade… Geri dön tarihe bak Tarihinden ders öğren Geleceğine yön ver Gerçeği öğren; Çünkü beyin atölye, Bilgin yoksa beyinde; Havanda su dövesin, Sen milletini değil; Kapitalizmi översin, Çünkü yeni düşünürler; Çok büyük düşünürler Pilli irade. Batının değirmenlerine saldırır Emperyalizmin yel değirmenlerini kaldırır Milli irade… Asya’nın sırtında dörtnala gidip Yüzünü Atayla zafere çevirir Milli irade… “Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz” Pilli irade...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © CEMAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |