Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
ve saniyen selamun aleyküm... 1.Bâb: Sehl-i Mümteni: Mukaddime olarak yazılacağı düşünülen bir mektupçenin ilk cümlesini kaç defa değiştirmek mübahtır bilmiyorum. Her defasında kalbe tahattur eden bir endişe vardır ki; bu ancak irade-i cüz’iye bağlı olan cümlelerin muhatabına muvafakat etmesidir. Zira bina edilen cümlelerin miberinden muhatabına ses veren veya sükût eden hatip veya katip -nasıl tabir olunursa- kendine ait olanların hem kefaletini hem de mes’uliyetini deruhte etmededir. Şüphe ve endişe aklın istikametine kast etmiş olsa da, yazılanlar ancak mütereddit bir kalemin, teslimiyetin suhuletine ilan ettiği harbin adıdır. Kelamın sihirli olduğu Peygamber beyanında sabit. Endişelerimden biri de budur ki yazı, sahibinden daha fazla kıymet görsün. Eltaf-ı kelimat daha ziyade itibar görsün. Bu yüzden söylemek isterim ki yazıda varlık bulma endişesine sahip bir kişi ile muhatapsınız. Edebiyatı hayat ve hakikat ile karıştırabilen birine muhatapsınız. Muhayyile. Kırılgan. Su gibi seyyal. Ve ki halet-i ruhiye hangi tarafa meylederse işte orda insan. Araplar “şemseyn” yahût “kamereyn” derler. İki güneş yahût iki ay. İki güneş yahût iki ay olduğundan değil. Asıl kinaye nedir bilmiyorum ama bana gerçekle hayalin insan fıtratında ittisal ediyor olduğunu hatırlatmada. Söz konusu olan iki insan ise, ve ki bu “iki” birbirinden haberdâr ama birbirine malum değilse en ictinab edilen hususun gerçek ile hayalin birbirine karışması olmalıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Enes, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |