..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Erkan İsa Şen




7 Kasım 2009
Mavi Çoraplı Kız  
Grotesk kahkahalar...

Erkan İsa Şen


Evet mutluydu; çünkü hoşlandığı çocuğun doğum günüydü bugün...


:BCGD:
Çok mutluydu... O kadar mutluydu ki genç kız, gözlerinde ki parıltıyı herkez görebiliyordu... İki inci tanesi parlıyordu sanki suratında... 17 yaşına basmıştı daha yeni... Lise son sınıftaydı ve babasının, memur babasının, ona doğum gününde aldığı mavi çorapları giymişti... Turkuaz mavisi çoraplar... Özgürlüktü babasının mavi renkten çıkardığı anlam... Kızına da böyle söylemişti; "mavi özgürlüktür". Özgürlüğe koşsun, yürüsün diye mavi çoraplar... Nasılda yakışmıştı...

Evet mutluydu; çünkü hoşlandığı çocuğun doğum günüydü bugün... Hediye almak istemiş; ama parası olmadığı için alamamıştı... Öyle temiz bir yürekle gitmişti ki hoşlandığı gencin evine... Gözleri pırıl pırıldı... Evet, seviyordu o genci, hemde delice... Ve parti başlamıştı... Kızlar ve erkekler içtiler, dans ettiler, güldüler ve eğlendiler... İlk defa alkol içti güzel kız, ilk defa... Filmlerde ki kötü adamların içtiği şey değil miydi o? Viski... Evet, viski içti... Hatta usül bozulmasın diye; bardağın dibinde bıraktı hep o altın sarısı sıvıyı, buzuda ihmal etmedi tabi... İçti ve uyudu... Uyudu..."Uyuma, neolur uyuma!" dedi, kimsenin göremediği melek ona; ama o uyudu... Babasının kıyamadığı, annesinin koklayarak büyüttüğü güzel kız uyudu orada... Mışıl mışıl uyudu hemde... Bir bebek misali...

Ve uyandı; ama herzamanki gibi değil... Başı çok ağrıyordu, filmlerde ki tuzağa düşürülen kızlar gibi... Sevdiği burjuva genç yatıyordu sol yanında; diğer yanında ise burjuva gencin en samimi arkadaşı... O bugünün hediyesi olmuştu... Habersizdi... Dünkü doğumgünü çocuğu bugün doğumgünü hediyesi olmuştu... Mavi çorapları kan içinde kalmış... Özgürlüğü sanki yara almıştı... Ve o an o anladı ki; hayat film gibiydi... Ama erken bitmemiş miydi bu film? Evet, bitmişti... Hemde hiç istenmedik bir şekilde... O ağladı... Gözleri çok acıdı ve boğazına bir acı oturdu... Çocukken istediği şey olmayınca ağlardı ve böyle bir acı otururdu boğazına... Çocukluğunda ki bu durum geldi işte o an aklına... Çocukluğu... Çocuktu aslinda hala; bacaklarinin arasindan sizan kandı tek fark...

Evet, biz insanlar uyurken rahat yatağımızda, yada akarken güzel kızlarla (BURJUVA TABİRİYLE) ortamlardan ortamlara... O ağladı... Ağladı o, kanarken mavi çorapları... Ve yine delikanlılığından taviz verdi yaşadığı metropol... O ağlarken... Söyleyin bana! Neler yapmadık ki biz... Ha neler yapmadık... Uyuduk hunharca, bazılarımız tıkınırken bilgisayar başında... Aldığımız son filmi izledik yada evimizde, rahatça...E tabi bazılarımız ise avdaydık, bazılarımız hazırken av olmaya...


Mavi çoraplı kıza...


Erkan isa Şen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Söyleyeceklerim Var
Düşten Yeni Çıktım, Ben Gelmesem

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Ah Sen! [Şiir]
Sorgu [Şiir]
Saçmalamalar Resitali [Şiir]
Altıncı Mevsim [Şiir]
Aşk Sahnede [Şiir]
Gizli Sürgün [Şiir]
Hani Diyorum ki... [Şiir]
Seni Seviyorum [Şiir]
Ben Shakespeare [Şiir]
Büyüyorsun Sevgili [Şiir]


Erkan İsa Şen kimdir?

10 yaşında şiir yazmaya başladım 13 yaşında tuhaf tuhaf hikayeler. . . 14 ümde nefret ettim matematik dersinden ve Karikatür çizmeye başladım. . . 17 yaşında resim sanatı ve tiyatro sardı ruhumu 18 imde sigara ve aşka alıştırdım bedenimi; Sebepsizce. . . Sevdiklerimi kaybettim hep su misali akip geçen zaman içinde ve 21 imde isyan ettim ihtiyarlayan omrume; Dondurdum sevdiklerimi hep Sıcak karelerde. . . Giderken Sonu olmayan bir renksizlige. . . Erkan İsa Şen - Rusya (Grotesk)

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet Ran, Ahmet Arif, Küçük İskender, Can Yücel.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erkan İsa Şen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.