..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > ALİ YERLİ




24 Temmuz 2010
Çakıl Taşları  
ALİ YERLİ
Deniz dalgaları eşliğinde bir ileri bir geri oynaşıp duran kumsaldaki çakıl taşlarını hiç düşündünüz mü?


:BCJB:



Deniz dalgaları eşliğinde bir ileri bir geri oynaşıp duran kumsaldaki çakıl taşlarını hiç düşündünüz mü? Kimi misket gibi yuvarlak, kimi yassı, kimi yuvarlak hatlı ama eğri büğrü; rengarenk serpiştirilmiş taşlar nasıl olmuş ta böylesine bir araya gelmişler?Hatta bazıları öylesine ufalanmış ki kum tanecikleri haline gelmiş ve kumsal olmuş… Şimdi uzanmışken sahilde işte bunlar aklıma geldi.

Bir avuç dolusu çakıl taşını öylece aldım elime. Hepsinin ortak özelliği dalgaların eseri olmaları… Nedense dalgalar her birine farklı bir şekil vermek istemiş veya bu çakıl taşları öyle şekil almak istemişler. Çakıl taşları dalganın önünde kaçışırken birden dalganın çekilişiyle ters yönde haşur huşur sesler çıkararak geri dönüyorlar. Her dalgada aynı şey; git gel, git ve gel… Hele misket gibi olan taşlar, kim bilir bu hale gelmek için kaç dalga yemiş, bu sahilde kaç kere yuvarlanmışlardır!

Şimdi dedim kendi kendime; şu sahilde hep böyle otursam işte tam da dalgaların içine, acaba bu dalgalar beni de mi böylesine yusyuvarlak yapar mı? Sonra sahildeki çerçöp yığınlarını gördüm. Çoğu ağaçlar, kıymıklar ve plastikler. Deniz onları kabul etmemiş anlaşılan atmış öylece dışına. Bu deniz ve bu dalgalar beni de o çerçöpün içine gönderir… Çakıl taşı muamelesi yapmaz…

Sahilde sonra çakıl taşları toplamak geldi içimden. Toplarım dedim bir vazoya koyarım onları. Anı olur hani… Topladım epeyce de. Ama sonra kıyamadım onları sahilden ve dalgalardan koparmaya. Öyle ya alıp gelsem şunları şimdi Ankara’ya denizsiz, dalgasız çakıl taşları öksüz kalırlardı. Bir de diğerleri habire yuvarlanıp eğlenirken bir avuç çakıl taşını bir vazonun içine koymak olacak şey değildi. Fırlattım hepsinin sonra sahile.

İşte hala kulağımda dalgaların ve yuvarlanan çakıl taşlarının sesleri…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafamdaki Resim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İki Darbe Bir Kitap
Neşet Ertaş / Yolcu
Şeftali Ağacı
Katil
Rahatsız Beyinler
Zamanın Sahibi Olmak ve Memento Mori
Ala Kargalar ve Özgürlük
Yazmak Üzerine
Kırılma
Üç Günlük Yol

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakup Ağa/ Aslanhane Camisinde Namaz [Öykü]
Elveda [Öykü]
Ormanda Krallık Seçimi [Öykü]
Berlin Kuşatması Üzerine [Eleştiri]
Görünmeyen Uyuma Dair [Eleştiri]
Sıfır Nedir? [İnceleme]
Sıfır Tabanlı Düşünme [Bilimsel]


ALİ YERLİ kimdir?

İyi bir okuyucuyum. İlgi gösterdiğim alanlarda derinlemesine okurum. Yazılarım esas itibariyle gözlemlerim ve düşünce dünyamda oluşan fikirlerler ve sorgulamalarla doludur. Zaman zaman öykü denerim. Sorulmamış sorular ararım. Yazmak bence düşünmenin en önemli aracıdır. Okurken yazarla birlikte düşünür, yazarken de okuyanla birlikte düşündüğümü düşünürüm.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan'ın tarzını seviyorum. Tarihi romanları atlamam. Gerilim türü yazanlardan sürekli takip ettiklerim vardır.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ALİ YERLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.