..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Bireysel > metin eroğlu




26 Ocak 2011
Yalnız  
metin eroğlu

:BCCG:
Gece silinirken avuçlarından usulca telaşsız
Özlemler kurarsın kendine acılarından bağımsız
Bir yanı serseridir başına buyruk
Bir yanı korkulu sorulan-sorulamayan sorulardan
Bir yanı yalnızlıktır hep sonradan alışılmış
Uçurum bir yanı adımlar barındırır bir türlü atılamamış
Ne desen tamamlar kendini
Nasıl sussan rahat eder bilemezsin
İç acılarından arınmış ya bir kere hükmedemezsin
Oysa saklanır aynı noktada mutlu-mutsuz anıların
Sorgular umulmadık zamanda seyrini dimağın
Nasıl sevdin söyle bakalım, nasıl yordular seni
Nasıl bir daha kanmaktan böylesine korkarsın
Yalnız sen susarsın, sen yalnız susarsın
Susarsın sen yalnız, yalnız...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: güzel..
Gönderen: seyfettin araç / , Türkiye
27 Ocak 2011
fazla söz şiir bozar.. güzel.. çok güzel..

:: Metin Eroğlu Şiir(ler)indeki Sevindirici Başarı
Gönderen: a. gürsel güvensel / , Türkiye
26 Ocak 2011
Ne yalan söyleyeyim, son zamanlarda edebiyatta (romanda ve öyküde olduğu gibi şiirde de) önemli sıçramaların, değerli atılımların çoğu kadınlardan geldi. Bundan bir on yıl öncesine değin böyle değildi. Başat olan, eril bir söylemdi genelde. Hele çok daha önceleri, "erkeklik" motifi, şairlerin en afili rozetlerindendi. Kalın sesli, bağırgan, kaba ve yaygın tabirle "kodumu oturtan" söyleyişlerdi şiirin harcını yoğuran unsurlar. Feodal-Ataerkil kültürasyonun pompaladığı bir "Patriyarkalizm"in püskürtmeleriydi bunlar. Çok şükür ki, birkaç "tarım ekonomisi artığı edebiyatçı" dışında, böylelerine rağbet edilmiyor günümüzde. Kadın ve / veya genç kız yazarların dişillikleri, yazdıklarına yansıyabiliyor nihayet. Örnekleri bol, tekilleştirmemek için aktarmayayım en iyisi... Meramım, edebiyata cinsiyetçiliğin penceresinden bakmak değil. Şair-Yazar öznelerin, dişi-erkek, homoseksüel-heteroseksüel, aseksüel-biseksüel vbg. kutuplaştırıcı bakışlarla yaftalalanmalarına, bir demokrat olarak, kökten karşıyım ve böylesi tasnifleri faşizanca buluyorum. Saptamak istediğim bir olguydu, belirtmek istedim. Peki bunca lâfı neden ettim öyleyse? Metin Eroğlu'nun şiir(ler)ine gelmek istiyorum da ondan. Eroğlu'nun şiirlerindeki başarı düzeyi beni kıvandırdı, gönendirdi açıkçası. Yukarıda dediklerime bakarak, bunda, Eroğlu'nun hemcinsim olmasının rolü olduğunu sanmayın. Ama şunun rolü var: Eroğlu, erkek olmasına rağmen, şiiri aracılığıyla edindiği "dil"de, bunu hemen hemen hiç hissettirmeyenlerden. Cinsiyetsiz bir şiirin izini sürüyor, bir bakıma; bir bakıma da, bütün cins(iyet)lerin. Böyle olunca da, cinsel ayrımcılığı şiiriyle mahkum etmiş oluyor.Bunu eleştirel anlamda demiyorum, aksine alkışlayarak olumluyorum. Bir rahatlık, ruhunu git git genleştiren müthiş bir asudelik var bu şiirlerde. Yatağını bulmuş bir suyun akmasına benzeyen usul sesli bir söyleyiş var. İmgeler, düşünülüp tasarlanmış olarak değil de, şairin yaşamsallığının doğrudan ve kendiliğinden dışavurumları olarak kurgulanmışlar izlenimi bıraktı bende. Nedir, böyledirler diye, ne gelirse, elenmeden-ayıklanmadan, ilk ağızda söylenmişler / yazılmışlar demek bir yana, doğallıklarını ve naifliklerini de buradan alıyorlar diye düşünüyorum. Kaldı ki, yeteneği, bir "vahiy" gibi değil, nicesine emeklerin geometrik ortalaması gibi düşünüyorum ben. Metin'in şiir serüvenini, bütün bu vesilelerle, sevgiyle selâmlıyorum.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Herşeye Rağmen Hayat Güzel mi Acaba
En Son Ne Zaman Sevindin?
- - - - - - - - - -
Müzmin Karanlığım
Bırak Gideyim
Kırık Camlar Arkasına
Tükeniş
Vakit Çok Geç
Elveda
Yapayalnız

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özledim
Gitmesen
Öyle Özgürsün ki
Kapattım Gözlerimi
Neden Buradayız?
Sustukça Derinleşir Yara
Sen Gerçek misin?
Hayat Senden İbaret
Aşığım Sana
Ayrılık Oyunu


metin eroğlu kimdir?

sabahın geldiği yoldan koşaradım gel şimdi gel ki hüzün bozkırı baharınla yeşersin. . .

Etkilendiği Yazarlar:
ümit yaşar oğuzcan, atilla ilhan, bahattin karakoç...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © metin eroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.