Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Yıl 2005 yaz mevsimi. metin dünya üzerine ruhuyla bağlanıp hüznün nefesiyle harlanan her insan gibi kalbinde aşk denen o yıkıcı duyguyu hissediyordu. Genç kız, metin'in sıradışı, vurdumduymaz ve hayattan beklentisi olmayan tavırlarına ilgi duyuyor her fırsatta ona yaklaşmaya çalışıyordu; fakat çabaları derin sessizliklerden fazlasını doğurmuyordu. Metin fıstık ve özlem. fıstık metinin komşusunun arsız kedisiydi. Arkadaşlıklarının davetsiz misafiri. bütün yaz boyunca özlem metin tarafından sevilmeyi bekledi. Oysa metin, yıllardır süren yalnızlığının, bir küçük çocuğun ağacın dalını kırması gibi aniden ve istemsizce bozulmasını benimseyemiyordu. O, her fırsatta üstüne düşündüğü yalnızlığına alıştığının farkına varmıştı. Bir yanda aşık olduğu kız, diğer yanda üstüne giydiği yalnızlığı. Metin'in artık bir karar vermesi gerekiyordu ve o aslında kararını çoktan vermişti. Yıllardır kendisini koruması için üstüne giydiği yalnızlığını çıkarıp bir kenara atacak ve tüm çıplaklığıyla gidip genç kıza onu sevdiğini söyleyecekti. Metin, kafasında son cümleleri de bir kez daha tekrar ettikten sonra kendini konuşmaya hazır hissediyordu. Şimdi tek yapması gereken genç kızın yanına gitmek ve içinden geçen her şeyi ona yıldırımın altındaki tek bir çınar ağacı gibi korkusuzca anlatmaktı. Her zaman buluştukları deniz kenarındaki iskeleye indi. Saatler geçtikçe deniz şiddetleniyor, kayalara vuran dalgaların sesi Metin'in huzurunu bozuyordu. o an Metin'in telefonuna bir mesaj geldi. Heyecanlanan elleri cebinden telefonu çıkardığında sessiz bir şekilde mesajı okudu : "Metin, bizim tatilimiz bitti. Şu an yoldayım, eve dönüyorum. sayende hiç sıkılmadım. Her şey için teşekkürler." Metin artık sadece kendi kalbinin atışını duyabiliyordu. Beyni düşünmeyi bırakmış gözleri kıpırdayamıyordu. Son bir çabayla cevap mesajını yazdı : "Gittiğin yere 1 ay sonra geleceğim. Seni seviyorum." 10 dakika sonra gelen mesajı okumaya korkuyordu Metin. Cesaretini toplayıp gözlerini telefonuna çevirdi : "Metin, gelemezsin. Neden bunu daha önce söylemedin ve neden yanındayken beni sever gibi davranmadın? Ben artık seni sadece yakın bi arkadaş olarak görüyorum ve bu değişmeyecek." İşte o gün dalgalar kayaları parçalarcasına çarpıyordu Metin'in solgun yüzüne. Dalgaların sesiyle parçalandı metin. Çakıl taşlarına dönüştü kıyıda. Ne kadar kapılmak istediyse suya o kadar dışarı itildi dalgalarla. Bir zaman sonra kendine geldi. Metin bu kıyıya aitti. Bilindik hayatına aitti. Yalnızlığını çıkardığı için üşüdüğünü hissetti. İskelede çıplak ve ümitsizdi artık. Bulutlar gözyaşlarından yükseliyormuşçasına sardı o gün iskeleyi ve yaz mevsiminin ortasında başlayan fırtınada bir insan, yanında bir yalnızlık, o iskelede o gün bitirmişlerdi umutlarını. Yorgun ayaklarının üstünde eve geldiğinde komşularının kedisi koltuğun üzerinde uyuyordu. Artık sadece Metin vardı, Metin'in yalnızlığı ve bir de Fıstık vardı, komşunun kedisi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Baki Ün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |