Güzel bir çalışma yapmak için, güzel bir uykuya ihtiyaç vardır. Güzel bir dize için, demlenipte, bilmeden konuşup, aptallık yapmamak için, düşünmek vardır! Birileri arada bir çıkarlar, derdinin olduğunu söylerler,( Ruhen, bedenen belkide kendinden geçmişsindir, belkide binbir türlü muamma, belkide yokluktur seni saran, belkide kalbindir acıyan, belkide ruhundur kıvranan, belkide ağlıyorsundur, belkide bütün musibetlerin sonunda eline bir şey geçip geçmeyeceğini düşünmektesin. Her ne durumda olursan diline yakışır bu dua, La ilahe illa, ente subhaneke, inni küntü minezzalimin. Manası, Sen'den başka ilah yoktur, Sen, bütün noksanlıklardan münezzehsin. duy Rabbin sana söylüyor. Sabredenlere gelince sıkıntılara göğüs gerenlere mükafatları hesapsız ödenecektir. ZUMER suresi 10. ayet-i kerimesi. Derdi olan Allah'ın kıymetlilerindendir. Bu söyleyeceğim'de ayet'ten. İçinizden mücahitlerle sabredenleri çıkarıncaya kadar elbette sizi deneyeceğiz. MUHAMMED Suresi 31.ayet-i kerimesi. Unutma Rabbin, kimseye dayanabileceğinden fazlasını yüklemez. Sen asıl derdin yoksa üzül! ) Birde aşka gömülmüşler, oysaki o aşkta somut'luk yoktur isyan ederler, içki içerler, bengü' ye dayalı olmadan düşünüp taşınırlar, zamanda kalıcı olurlar! Yapman gereken oysaki çokça basit. Misal sen dediğim gibi birşey geçirdin yada halen dönemindesin, herhangibi birinin söylemleriyle yaşıyorsun, misal arebeksçiler slovcular vs onlar acılarıyla gömülmüşler sana ne verebilirler ?! Onlar olsalar, olsalar tarihte taş çatlasın, yüz senelik olsunlar. Bak ne diyorum! Engüzel yaşam zaten bizlere bahşedilmiş ve bunu anlatan alim'ler vardır. Dünyaya sınama içinmi geldik evet! Herşey Allah ( Azze ve Celle ) ve birbirine bağlıdır! Öyleyse neden kendini sömürüyorsun, yaşamayı bilmeden maddi, manevi atılımlara girmekte aptallık değilmi ve öğrenmemek!