• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
261
|
|
|
|
Hayat çevresinde olup biten kýsýtlý bir kütle, kýsýtlý bir enerji, kýsýtlý bir iþlev durumlarla ve bunlarýn kýsmi bir reaksiyonlarý içinde yaptýðý seçme ayýklamalarýyla kýsmi bir yalýtýmla oluyordu. Geçici olarak entropiyi durduruyordu. |
|
262
|
|
|
|
Pythagoras “evren bir sayý uyumudur” derken belki de Pythagoras’ýn sezgisel olan sayýsal mistisizmi; evrensel salýnýmýn parçalý salýnýmlar þeklinde kesikli (yalýtýmlý) sürekli baðýntý olmasýndan ileri geliyordu.
|
|
263
|
|
|
|
Kalbinde âþýk olduðun kadýnýn týrnak izleri/
Parmaklarýn renksiz bir pisuvarýn simetrik delikleri/
Kanýyor…/
Hayatýn kanýyor…/
Anla…/
Anlýðýndaki tüm yalnýzlýklara/
Tüm terk edilmiþliklere ve tüm yenilgilere raðmen/
Anla…/ |
|
264
|
|
|
|
Ortamýn saydam olup, saydam olmamasýný giriþimle ýþýk belirler. Biz de ýþýk geçiren ortama, saydam; ýþýk geçirmeyen ortama da saydam olmayan ortam deriz. Fakat ortam da ýþýðýn yola devam edip etmeyeceðine iliþkin giriþimle ýþýðýn davranýþýný ya da ýþýðýn nasýl davranacaðýný belirler. |
|
265
|
|
|
|
Kolektif süreç, kiþi üzerine daðýlýmla birçok türlü olan baþka-baþka enerjiyi, kolektif birim zaman üzerindeki iþlevsel ve görevdeþ daðýlýmýyla iþlerge (tahrik) eden enerjilere dönüþüyordu. Kolektif süreç iþlevsel görevdeþlikle iþleyim gücünü (farklý totem mesleði sektörleri atölyeleri) ortaya çýkarýyordu |
|
266
|
|
|
|
Köleci sistemin kullarý birbirine karþý "çýkar bak cebinde 2000 liralýk telefon var" diye sataþýr, ayrýþýr. Oysa bu kul kiþi 2000 liralýk telefona karþý o kiþinin en az 6000 liralýk " kolektif iþgücü üretmekle"; 4000 liralýk "alým gücünü azalttýklarý iþleyim kuvvet olan kolektif depo enerjiyi", kâr saikýyla iþveren efendilerine býraktýðýný hiç bilmezler. Konu olan þey iki bin liralýk telefona sahip olup olmaktan öte amorti emekten gayri; artýp biriken, vergi olan kolektif emeðe kolektif sahip çýkmaktý.
|
|
267
|
|
|
|
Her olgu ve olayý veya bir düþünceyi, bir eylemi baþlatmak demek "yeni bir üssel durumlu eylem alaný açmaktý". Her açýlan eylem alanýna "eþ anlý bir zaman mekân ve zaman mekân boþluðu eþlik eder". Siz de eyleminize koþut olarak açýlan bu zaman ve mekânda olmak zorundasýnýz. |
|
268
|
|
|
|
Hâlbuki ki ne yetenek ne us, sýnýfsal bir karakter deðildiler. Yetiler üzerine sýnýfsal karakterle yansýtmaydý (öðretiydi). Ancak köleci toplumlar da "bilmesinlercilik-anlam bilim oyunu-semantizm) uygulanýr”. Egemen sýnýflarýn yaptýðý bilmesinler taktiði içinde çalýþan emek kesimleri, her zaman kolektif eðitim öðretim eksikliði içinde tutulurlar. |
|
269
|
|
|
|
Mülksüz olup ta çalýþacak olan, yani emek nesnesinden mahrum kalan yoksullar, El' e teslim olmakla Ýbrahim'in ilahý olan El 'e teveccüh ediyorlardý. Ýbrahim’i mülke boðan El 'e eðilim ediyorlardý. Köleci koþullar içindeki yoksulluk sonrasý zenginleþmeyi; "O seni yoksul bulup zengin etmedi mi?" diyenle, kendi tarihselliðini dýþa vuran El, ayný El 'di. |
|
270
|
|
|
|
Kolektif alan kiþi davranýþlý salýným genlikleriyle iç içe geçiþen giriþmelerdir. Aç insanýn salýnan frekanslarý savunma durumunda olan kiþinin salýným frekanslarý arasýndaki boþluklu tanecikli kýsýmlarla giriþen eylemiyle kolektif ortamýn iþlerge kuvveti dediðimiz tahrik enerjisini ortaya koymaktadýr. |
|
271
|
|
|
|
Yeryüzü size deðil, "yasalara" boyun eðiyordu! Siz de öyle. Saniyede 11,3 km hýza çýkmadan yani yer çekimi yasalarýný uyan kuralý aþmadan yeryüzünü terk edemiyordunuz.
|
|
272
|
|
|
|
Tabii ki. Kiþinin bir günde mutlaka yapmasý gereken eylemlerine "bir birim zaman" diyelim. Bu bir birimlik zaman içinde de var sayalým ki þu parçalý organizasyonlar olsun:
1-Besin bulacak bir parçalý zaman. 2-Savunma yapacak bir zaman. 3-Yavru bakýmý.4-Barýnak ve barýnaðýn korunmasý.5-Uyku-dinlenme gibi beþ parçalý zamanýn kiþi üzerinde beþ tane baskýsý vardýr.
|
|
273
|
|
|
|
Evrim, diðer evren yasalarý gibi bir yasaydý. Yasa olduðu tartýþýlmazdý. Ama o alandaki evrimin nasýl olmuþ olduðunu belirten teoriler üzerinde tartýþmalar, hem doðruydu; hem kaçýnýlmazdý. Evrim, þeylerin geçmiþi ve tarihi olmakla bizim tarihsel bilincimizi oluþuyordu. Bu evrimsel baþlangýç içinde de ne mülk, ne rýzk ve ne de hayat kavramý bir çýrpýda yoktu. |
|
274
|
|
|
|
Ýnançlar, belli bir düþünce ve söylem çevrimi içinde sonu gelmez düþünce çývlamalarýna düþmeden, kendimizi sorgulara kapamaktý. Elbette kýsa bir süreliðine bu da bir yoldu. Fakat kiþisi düþünceyi deðil de kolektif düþünmeyi nadasa alýrsak bu durum da çýkmaz sokak olur.
|
|
275
|
|
|
|
El tasýmýnýn tartýþýlýp ortaya konuþ dönemi içinde moda akým olan El söylemli enfeksiyon kolektif zenginliði henüz özel mülk kýlacak ve yukarýda anlatýlan olgularýyla bulaþ yapamadýðý için zararsýz görünüyordu.
|
|
276
|
|
|
|
Doða bileþenli söylem bile tekil söylem gibi olmakla bir giriþmenin, bir bütünlüðün adýdýr. Giriþme ya parçalar arasý uyum veya uyumsuz durumla; fark durum, firen etkili durum, kýyas, oran durumlarýyla birbirini destekleyen, birbirini sönümleyen durumlar gibi türlü türlü giriþmelerdir. |
|
277
|
|
|
|
Yani iman; kült merkezindeki totemdik gruplarýn temsilcisi ilahlarýn bileþmesi olan (tevhitleri olan) kurul kararlý hüküm ve yargýlardý. Bu hükümlerin geri beslenme kaynaðý her bir kiþi için totemi mana etkisiydi. |
|
278
|
|
|
|
Kolektif alan kuvveti hem birleþtirici, hem ayrýþtýrýcý, hem de ilk baþlangýcý (kiþilere dek temel özü) koruyan bir üçlü kuvvetti. Kolektif alan sabit düzlem alaný gibi çalýþmýyordu. Kolektif kuvvet kiþileri birleþtirmiþti. Kiþiler üzerindeki bir birim zamaný beþ ayrý öbeðe ayýrmýþ ve bu öbekleri beþ ayrý iþin eylem grubuna dönüþtürmüþtü.
|
|
279
|
|
|
|
Ortak atalarý "maymun olan" kendisine "simiyen" denen omurgalý memeli bir türden kollara ayrýlmakla simiyenler olarak týpký goriller gibi, týpký gibonlar, þempanzeler gibi, týpký orangutanlar gibi, ayrýlan dallarýn hiç biri olmayan hemcinslerimizde bu dallanan yol ayrýmýnda geliyorlardý. |
|
280
|
|
|
|
Bileþim hareketleri gel yapan eylemlerdi. Gel yapan bileþimler git yapan her iki hareketiyle ayrýþma bileþme eðilimi içinde enerji sarf eden süreçlerdi. Ayrýþan belirimiyle oluþan duygu dýþta istek belirendi eksiðiyle, eksiðini tamamlamaya uyarýlmýþ bir yöneylemdi.
Dýþta saðlamasýný yaptýðý eksiði ile tekrar bileþime gidecek eðilim üzerinde enerji saðlayýcý süreçlerdi. Enerji saðlayýcý süreçler dýþta uzun süreçler içinde gel-git yapan biriken, tekrarlý süreçlerdi. Birikimli süreçler kiþisi, sosyal ve kolektif davranýþlý eðilimlerdi.
|
|