• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
341
|
|
|
|
Bir miktar buðday ile bir kundura, farklý bir üretim; farklý bir tüketim ve farklý bir kullanýmdýlar. Fark veren her þey kendi aralarýnda FARK POTANSÝYELLÝ durumdular. Aralarýnda FARK GERÝLÝM olan çekimin akýþýydýlar. Ýþte üreten ve iradi olan ÝLAHLAR; gruplar arasýndaki bu fark potansiyelin çekimine uygun “temas etmenin ve ittifak yapmanýn” kararlarýný da alan ÝRADEYDÝLER.
|
|
342
|
|
|
|
Kolektif yapýya göre kiþide olmayan, kiþide asla olamayacak olan yüksek enerjili ortak akýldý. Ya da kolektif zekâ karþýsýndaki kiþinin düþüncesi, kiþinin fikri, kiþinin aklý böylesine bir sýfýr düzeyli boþluk enerjisi ruhu taþýr olmasýný artýk anlamýþ olmalýyýz. |
|
343
|
|
|
|
Ýnsanlar dünyaya bakýþ tarzlarýný ve dünyayý yorumlama tarzlarýný, biraz bilinenin dýþýnda deðerlendirmeliler.
Bu yazý, bu türden yorumlamaya bir örnektir.
Gündeki cehaletin kalkmasý için bilginin kazanmasý lazým. Bilginin kazanmasý için de insanlarýn binlerce yýldýr kullana kullana küflendikleri at gözlüðünü deðiþtirmeleri lazým... |
|
344
|
|
|
|
Ayný þekilde Barýþ’ta anneye (özdeðe) abla, anne, teyze diyememekle yok olan bu baðýntýyla bir stres yüklenecek. Barýþ’ýn enerji düzenleþimi olan akýþ yollarý týkanmakla Barýþ gerilim ya da stres yüklenecektir.
|
|
345
|
|
|
|
ÝLETÝÞÝM
Ýletiþim karþýlýklý güven ve saygýya dayanan, uyum içinde olarak bilinen ahenkli ve yüksek kaliteli bir iliþkidir. Bu hem kendimizle hem de baþkalarý ile olan iliþkilerimiz için geçerlidir.
|
|
346
|
|
|
|
Doðuþta kuantum teorisini bilen bir "yaratýcýlýkla" da doðmuyordunuz? Doðuþtan kuantum teorisini öðrenemeyecek bir engel ile de doðmuyordunuz. Kapasite içi yetiler belli bir þeyle belirli deðildi. Yetiler belli bir þeye karþý nötrdü (yansýzdý). Einstein’a kendi öncesinin o alana dek (fiziðe dek) kolektif hafýzasýný vermeseniz, Einstein rölatife teorisini ortaya koyabilir miydi?
|
|
347
|
|
|
|
Beklentiler(istekler) ile gerçekleþenler arasýndaki iliþki-sýnýr nedir? Bunlarýn etkileri varsa eðer bunun açýlýmý tam olarak nedir? |
|
348
|
|
|
|
Sessiz bir gecede gürültülü bir uyanýþ gerekli ise gecenin sessizliðini kim bozacak? |
|
349
|
|
|
|
Oysa tekil kiþi yaþamýnda ve sosyal grup yaþamý içinde ve ilk sel yaþam içinde kolektif oluþ eksikti. Baþtan beri totem yapýlara kadar süreç, kolektife bir eksikle olup ta çevresel baskýlarý; yýldýrýma, paratonere; uçaða, piste; teolojiye öte dünyaya fikrine dönüþemeyecekti. |
|
350
|
|
|
|
Kiþi üzerinde boþa düþen 5 parça eylemin, enerji zamaný; yavru bakýmý olarak birine, gizlenme yeri bulma olarak diðerine, yavru bakýmý olark bir baþkasýna, güvenlik saðlama, uykudayken nöbet tutma olarak diðer kiþilerin her birine birer parça iþ eklenir. |
|
351
|
|
|
|
Kapasite baþka bir þeydir. Yeti baþka bir þeydir. Yetinin kapasiteyle eþ zamanlý bir ilgisi varsa da kapasite yeti demek deðildir. Her yeti bir kapasite içindedir. Ama bir kapasite her yeti ile deðildir. Ve kapasite yeti demek te deðildir. Kolektif kapasite ve kolektif yeti baþka, kiþisi kapasite ve kiþisi yeti baþka. |
|
352
|
|
|
|
Adalet, kolektif yapýlarýn temeli deðildir. Ancak kaybýnda kolektif yapýlarýn yükümlersen olan yansýma biçimini ölçü olarak ele alýnmasýydý. Olaylar yaþanacak ki onun düþüncesi edinilecek. Deðilse düþüncesi edinilemeyen bir þeyi eksen kýlýp inþa olmak olanaklý deðildir. |
|
353
|
|
|
|
‘Þimdi’nin genetik haritasýnda fahiþe bir gendir 'kutsal'lýk...
Kutsal, tek kelimeyle YARATILANDIR.
Ama yaratýlan KUTSAL deðildir…
|
|
354
|
|
|
|
Olaðan ve verili düzende sürekliliði olan bir istismarý otaya koyamýyordu. Kiþiler yýldýrýmdan kaçýnma gibi temel referans deðeri olukla görülen kimi groteski imajlarý haz-elem bazlý seçme ayýklama mekanizmasýna uygun biçimde seleksiyonlar yapmýþtý. Doðal olan, doðru olan ve temel olan tutum buydu.
|
|
355
|
|
|
|
Ýnsanýn beyini içerisinde bulunan duyu, his, güdü gibi ruhsal ve enerjik yapýlar her ne kadar soyut þekilde düþünülse de, aslýnda bunlarýn hepsi somut birer yaþamsal pratiklerdir. Beyin denilen yapý et, damar, sinir, kas, kan ve sývýdan oluþan biyolojik duyu mekanizmasýnýn adý Ego'dur.
|
|
356
|
|
|
|
Felsefe yapmak tabii ki anlaþýlmaz olmak demek deðildir. Ama çýkarýmýnýz yazarýn da okurunda asgari bir felsefe bilgisi seviyesinde “olmamasý” anlamýnda da deðildi herhalde. “Çiftçi kült” demek izole bir grubun çiftçilik üzerine düþünüp "çevresini çiftçi gibi düþünmekle etkiler" olmasý demektir. Bu felsefenin ve epistemolojinin ortaklaþabileceðimiz en basit durumuyla bilinen kuralýdýr.
|
|
357
|
|
|
|
Toplumsal ittifak hýzla deðiþip geliþirken, sosyal özneli mantýk çok yavaþ ilerliyordu. Ve yavaþlýktan ötürü geriden geliþle yavaþ deðiþip geliþiyordu. Bu nedenle göz önüne alýp çýkarým yaptýðý þeyler, ortadan kalkýyordu. Ama çýkarýmlarý elinde kalýyordu.
|
|
358
|
|
|
|
Kýsaca ilk düzenli totem yapýlar içine geçiþte türümüze ait zorunlu olan kimi doðal referanslar totem yapýlar içine eksen, çevrimi oldular.
Ýþin özü iþin bað enerjisi bu temel saðlatmalardý. Sosyal duygudaþlýk, ortak özellikli seçilim yasasý bu iþe katkýndý. Referans eylemleri hýzlan-dýran etkiydi. Zaman zaman ekseni çevrimin zihinsel izahý yerine kon-dular. |
|
359
|
|
|
|
Acaba ölmeden önce son çýrpýnmalar mý bunlar? Yokluða giden yolda var olmak için mi? Bu, insanlarýn kýsa bir hayatý olacaðýný bilmesine raðmen (ki belki dünyada bir insan ölmeyecek, bunu tümevarmadýðýmýz sürece bilemeyiz) bu kadar çalýþýp didinmelerinin, ev, iþ, araba, kadýn ve çocuk sahibi olmalarýný açýklayabilir mi? Ýnsanlarýn uðraþtýðý bütün bu iþler ve daha niceleri (savaþmak ,seviþmek yarýþmak..) yok olmamak için mi? |
|
360
|
|
|
|
Bu nedenler kiþilerdeki silinti kazýntýlarýn izleði olan geri gönderili kolektif çaðrýþýmlar, köleci sistemin hunharlýðý karþýsýnda kiþilerin kolektif dayanýþmalý kolektif vicdanýydý. |
|