• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Sinema ve Televizyon |
41
|
|
|
|
“…ve büyük bir deprem oldu. Güneþ, keçi kýlýndan yapýlmýþ siyah bir çul gibi karardý. Ay, baþtan aþaðý kan rengine döndü. Ýncir aðacý, güçlü bir yel tarafýndan sarsýldýðýnda nasýl ham incirlerini yere dökerse, gökteki yýldýzlar da öylece yeryüzüne düþtü. Gökyüzü, dürülen bir tomar gibi ortadan kalktý. Her dað ve her ada, yerinden sökülüp alýndý. Dünyanýn krallarý, büyükleri, komutanlarý, zenginleri, güçlüleri, bütün köleleri ve özgür kiþileri, maðaralarda ve daðlarýn kayalarý arasýnda gizlendiler. Daðlara ve kayalara seslenip dediler ki, «Üzerimize düþün! Taht üzerinde oturanýn yüzünden ve Kuzu'nun gazabýndan saklayýn bizi! Çünkü Onlarýn gazabýnýn büyük günü geldi, buna kim dayanabilir?”
(Yuh. Vah. Böl. 6 Ay. 12- 17)
|
|
42
|
|
|
|
Yýllarca kendi kimliðini bulmak için savaþmýþ ve aslýnda “homo” olurum endiþesiyle babasýna duyduðu derin hayranlýk yüzünden sürekli kendi kimliðinden kaçmýþ, ya da belki sürekli bu düþünceden dolayý homoluðu kimliði saymaya yakýn hissetmiþ, annesi tarafýndan seçilmiþ olduðu düþünülen, bu uðurda Quebec’ten Kudüs’e kadar bir içsel yolculuk yapan, (Filmde homoseksüel gösterilse de bence biseksüel) Zac’in öyküsü. |
|
43
|
|
|
|
Ünlü bir ismin biyografisi üzerine kurulan bir sinema filmini, hele de o isim daha saðlýðýnda efsaneleþmiþ ve ölümünden sonra da o efsane günden güne büyümüþse, daima bir tehlike bekler. |
|
44
|
|
|
|
Suskun Sinema Yazýlarý, sinema bireyin ve toplumun bir yansýmasýdýr anlayýþýyla hareket ederek son döneme Türk sinemasýnýn filmlerini sosyolojik ve psikolojik yönleriyle mercek altýna alýyor. Suskun Sinema Yazýlarý, Filmlerle Türk toplumun kimliðini sorgulayarak bulmaya amaçlamaktadýr.
|
|
45
|
|
|
|
Kadýn erkek iliþkileri beklentilerin üzerine kurulu olmanýn kurbaný olma yolunda gidiyor. Ýki farklý dünya, iki farklý yürek ve farklý coðrafyalardan gelip, yola çýkanlarýn aralarýndaki beklenti sýnýrlarýný kaldýrmalýdýrlar. Çünkü coðrafyalarda iklimler farklý yaþanýr.ve kendine özgü örtüsü vardýr. Bu örtü her zaman baþka örtüleri kuþatmayý amaçlar. Kendine benzetme, kendi istediði gibi olmaya zorlama, kendinden taviz vermeden kendini kabullendirme uðraþý verir. Kadýn sessizce, erkek doðrudan saltanat peþinden koþar. Tahtý ortak paylaþmak iki tarafýn akýlýna gelmez. Coðrafi iklimlerin uyumu da böyle sürekli bozulur.
|
|
46
|
|
|
|
Duygusallýk kör bir kuyu. Suyunu karýþtýrdýkça bataklaþan bir özelliðe sahiptir. Duygular koþullarla renk ve þekil deðiþtirdikçe insana meçhul, gizemli yönlerinin artmasýna neden olmaktadýr. Dolaysýyla duygusallýk insaný aldatmaya, yanlýþ adreslere sürüklemeye devam etmektedir. Duygularýn insana ihaneti, insanlarýn kendileriyle yüzleþememekten kaynaklanmaktadýr. Duygular insanýn kendisinden kaçýþýyla güç ve irade kazanýr. |
|
47
|
|
|
|
Þaþýrtýcý, sarsýcý, üzücü, sýkýntý verici ama bir yandan da acýtan bir film |
|
48
|
|
|
|
Ayaðýna takýlan takýlacak olan her taþ hak yolunun halidir. |
|
49
|
|
|
|
Biz akþamlarý Nadir’in kahvesine takýlýrýz. Aslýnda, “takýlmak zorundayýz” demeliydim. Geç kalýrsak Nadir eve telefon edip, “Daha gelmiyor musun, nargileyi hazýrlayayým mý?” diye sorar. Böylesine yüzsüz bir kahvecidir... |
|
50
|
|
|
|
Bu belgesel film, her þeyden önce, kin ve nefreti içermiyor. Birilerine karþý, kimseyi kýþkýrtmýyor. Yaþanan acý gerçekleri, gün ýþýðýna çýkartmak ve geleceðe ýþýk tutmak için hazýrlanmýþ bir film. Ada üzerinde bir daha böyle acýlar yaþanmasýn, yeni nesil, geçmiþi unutmayýp doðrudan birinci aðýzdan öðrensin ve geleceðe emin adýmlarla ilerlesin diye hazýrlanmýþ. Çünkü en doðru olaný yaþayanlar biliyor. Kimseye kin, nefret besleme gayesi güdülmemiþ. Tamamen canlý tanýklardan yararlanýlmýþ… |
|
51
|
|
|
|
Zaman zaman bizlere unutturulmaya yok sayýlmaya çalýþýlsa da ülkemizin gerçekleri…
Türkiye'nin yakýn tarihi bu kadar gerçekçi bu kadar yalýn ve bu kadar anlaþýlýr bir þekilde aktarýlmamýþtý biz izleyicilere…
|
|
52
|
|
|
|
Elitlerin ve burjuva sýnýflarýn yaþam tarzý her zaman halk kitleleri tarafýndan merak edilmiþtir. Zenginlerin yaþam koþullarýndaki pýrýltýlý giyim-kuþam, köþklerin, villalarýn, malikânelerin ihtiþamý, arabalarýn insaný kendine hayran býrakan güzellikleri; rahatlýk ve sözde özgürlük içeren sýnýr tanýmayan iliþkilerin uzantýlarýndaki entrikalar, aldatmalar, ihanetler, dedikodular kitleler için merak unsuru, günlük konuþmanýn malzemesi olmuþtur.
|
|
53
|
|
|
|
Nuri Bilge Ceylan, son filmi Bir Zamanlar Anadolu’da ile taþra insanýnýn haleti ruhiyesinin haritasýný çýkarma giriþiminde bulunuyor. Taþra insanýnýn tekdüzeliði, birbirine benzerliði,”küçük hesaplarý” ve özelde ise taþrada görev yapan memurlarýn bir tür kapana kýsýlmýþlýk hissiyatýyla kendilerini ve geçmiþlerini sorgulamalarý çarpýcý bir biçimde anlatýlýyor. Bir Zamanlar Anadolu’da taþra güzellemesi olmadýðý gibi taþra yergisi de deðildir. Taþra insanýnýn içeriden bir anlatýmla, tüm doðallýðýyla gösterilme çabasýdýr. Film bir “taþra epiði” dir. Anadolu kýrsalýnýn bütün bileþenleriyle birlikte önümüze konmasýdýr. Bu gösteri oldukça rahatsýz edicidir aslýnda. Rahatsýzlýðýn nedeni ise üzerinde düþünmediðimiz gerçekliðimizin birdenbire bütün açýklýðýyla karþýmýza çýkmasý karþýsýndaki þaþkýnlýðýmýz ve tabiri caizse utancýmýzdýr. Anlatýlan bir biçimde yaþadýðýmýz, yaþayacaðýmýz ya da yaþamak zorunda olduðumuz bir gerçekliktir, bu bizim “hikâyemiz” dir. |
|
54
|
|
|
|
"Saklý Hayatlar" dün Paris’te seyircisiyle bir Gala’da buluþtu.
|
|
55
|
|
|
|
Geçenlerde bir özel televizyon kanalýnda, daha önce de defalarca izlediðimiz bir komedi filmi ''Türkler Çýldýrmýþ Olmalý.'' ya takýldým bir ara... |
|
56
|
|
|
|
Onlarla birlikte orada olup, yosun kokulu kýyýlarda denizden çýkan istiridye ve midyeleri tutup kabuklarýný açýp protein deðeri yüksek etleriyle beslenmek ve sabaha üstüme güneþ doðarak martý çýðlýklarý ile uyanmak isterdim. |
|
57
|
|
|
|
Tavrým Merve Haným’a deðil. Yanlýþ anlaþýlmasýn. Hak ediyorsa mutlaka görev almalýdýr. Ama o kadar konservatuvar ve sinemacýlýk mezunu becerikli gençler dururken, ve iþ bekliyorlar iken neden Merve demekten de kendimi alamadým doðrusu.
|
|
58
|
|
|
|
Osman SINAV’ýn Show TV’de yayýnlanacak olan yeni dizi filmi PUSAT’ý duymuþsunuzdur hepiniz. Rocky filmleriyle büyüyen bizlere biraz alýþýlmadýk geliyor; bir Türk Boksör kahramanýn maceralarla dolu dizi filminin çekilmekte olduðu gerçeði.. |
|
59
|
|
|
|
Ben zekiyim diyen kadýn hiçbir zaman zeki deðildir. Zekasýný ortaya koyan bir bayan zekidir ve zekayý hoþgörü ile örtmesi, kendini geliþtirme ve eðitim ile olur. |
|
60
|
|
|
|
Kýrmýzý Baþlýklý Kýz masalý gibi bir film, tek farkla bu filmde fazladan bir avcý yok.
|
|