• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
421
|
|
|
|
Aþk: Kimya / Apriori duygularýn dökümünün saðlanmasý...
Aþk, günümüzün ve bu dünyanýn en önemli icadýdýr. Tanrýsal bir emir olmamasý hiçbir kutsal kitapta yer almamasýndan kaynaklanmaz. Aþk, insanlarýn geliþtirdiði en insancýl buluþtur. Aþk, o kadar çok þeyi örter ki…
|
|
422
|
|
|
|
Köleci sistemle birlikte gruplarýn emeði ve totem meslekleri yok sayýlmakla mülkün sahibi vardý. Kurban ve tazimler mülkün sahibineydi. "Kim bir yoksula kurban edilen yiyecek ve etten verirse Rab El 'in rýzasýný alacaktý". |
|
423
|
|
|
|
Can kan geçiþmesi kavramý, totem dönem içinde ve totem dönem öncesindeki animizdi anlama içinde var olup süre gelen groteski algýydý. Can gezmesi veya can geçiþmesi olarak bilinen bu algýyla her þeyin canlý olduðu kabul edilir. Ölmekle sadece bir kalýp deðiþtirdiðini veya ölmekle kiþinin görünüþ ya da don deðiþtirdiði inanýþ tutumu canlýcýlýk ya da animist bir geçmiþin geri baðlaným anýsýyydý. |
|
424
|
|
|
|
Hayatýn, evrenin, var oluþun; bin bir kýlýða giren kullaným ve baðýntýlý enerji düzey ve düzen iliþkileri olduðunu unutan bilmezlik; böylesi cennetin üreticisi ve tüketicisi olmayý býrakýp; bedava ve sömürü olan cennetin peþine düþer. Sömürüldüðü gibi sömürmek ister. Sömürüyü insan olma ilkesine aykýrý olduðu için deðil sömüremediði için lanetler.
|
|
425
|
|
|
|
Sosyal alan içindeki dýþsal kuvvet bað taþýyýcýlarý nelerdir? Nasýl belirlenir? Nasýl bir kesikli sürekli olmakla simetri kýrýlmasý verirler? |
|
426
|
|
|
|
Yine 1 derece sýcaklýk deðeri üzerine 2 derece sýcaklýk deðeri ve 2 derce sýcaklýk deðeri üzerine 1 derecenin deðer bilgisi, aðaç üzerine kazýnan biçim gibi plak üzerine ses kaydý gibi kendi olgu ve olaylarý üzerine durum bilgisi olarak eklenir.
|
|
427
|
|
|
|
Çok mu þüphecisiniz.Her þeyden,herkesten þüphe eder misiniz?Haksýz yere bir insandan þüphelendiðinizde sonradan piþmanlýk duyar mýsýnýz?Þüphenin bazen dostluklarý bozduðunu,yuvalarý daðýttýðýný,yaralanmalara hatta ölümlere yol açtýðýný biliyor musunuz? |
|
428
|
|
|
|
Neden boðuluyorlardý? Nuh’un mal mülk sahipliðine meþruiyet vermeyenler “boðuldular” söylemli anlatým içinde açýk açýk boðulmalarýna gerekçe olan nedenle “meþruiyetlik” kazanýyorlardý! Nuh’a verilen mala mülke ve gemilere doldurulan mala mülke iman yoluyla meþruiyet kazandýrmadýklarý için anlatým yolu hikayelerle suda boðuluyorlardý. |
|
429
|
|
|
|
Görsel olarak baktýðýmýz durumlar bize türlü biçimle yansýr. Büyük küçük; uzun kýsa; renkli renksiz; eðri düzgün; biçimli biçimsiz; yakýnda uzakta; burada orada gibi birçok üssü durumlarla yansýr. Bunlar siz ölçmediðiniz sürece belirsizdirler. |
|
430
|
|
|
|
Adalet köleci süreç ile birlikte geleceðe doðru anlam edilecekti. Adaletin bu durumla bilinmiþ olmasýný göz önüne alýp ta geriye doðru baktýðýmýzda; þunu anlarýz. Köleci sisteme kadar geçmiþ olan kolektif yapýlarda adalet; belirsizle belirli bir durum akýþý olmakla, kolektif yapýlarýn temeli deðildir. |
|
431
|
|
|
|
Kolektif alan birbiri üzerinde saðlasan olan paylaþmayý, birbiri üzerinde takas eden kolektif süreçti. Kolektif süreç artýk zaman ve artýk ürün ve üssel durumlu kolektif birim zaman ortaya koyuyordu. Günümüzden itibaren bu geri iz üzerinde geçmiþe bakarýz. |
|
432
|
|
|
|
Þimdi yükselen ve baþlangýç kodlarýna göre inþaca olmayan enfekte edilmiþ moda, kiþi benci hayal gücünü ortaya koyan modaydý. Bu enfekte moda kolektif bir iþlerge kuvveti olanla, kolektif bir iþleyim kuvveti olan üzerine oturmuþtu.
|
|
433
|
|
|
|
Evreni anlamak isteyenlerle, anlamamazlýktan gelenlerin arasýnda süren düþünsel savaþ sýrasýnda bir çeþit Kwaii Milliye Köprüsü kurarak bu iki gurubu barýþtýrmaya çalýþan bendenizin bir çalýþmasý. |
|
434
|
|
|
|
Tanrý insanýn yüreðine hem iyilik duygusunu hem de kötülük duygusunu orantýlý bir þekilde koymuþtur. Bir insanýn yüreðinde sadece iyilik olursa, kendini kötülüðe karþý savunamaz. Çünkü, kötülüðü bilmeyen ve o duyguya sahip olmayan insan, saf olur ve kolay kandýrýlýr. Ayný zamanda kendini kötülüðe karþý da savunamaz. Tanrý'nýn insan yüreðine kötülük duygusunu koymasýnýn sebebi, o insanýn kendisini kötü insanlara karþý savunmasý içindir. Yoksa baþka canlýlara zulm etsin, onlara eziyet etsin diye deðildir. Hayat bir denge üzerine kurulu olduðuna göre, yüreðimizin dünyaya salýnýmýnda da bir dengenin olmasý þarttýr. |
|
435
|
|
|
|
Eylem kendisi kadarla düþünme, fikir, bilinç, istek, duygu, belirme olmalarla sýnýrlanýr. Bu hal olgu durumdur. Olgu olay ile yeniden sanal bilinç üzerine etki iken bilinçte imaj bütündeki alaný kadarla eyleme etki tasarým olmakla eylem üzerine tekrar bilinç etkisidir. |
|
436
|
|
|
|
Kolektif geçmiþ köleci sistemle kesintiye uðratýlmýþtý. Ortak geçmiþ, hatýrlanamamakla geçmiþ ile geri baðlaným yapýlamýyordu. Her þeyin baþýna El in irade ve takdiri konmakla Düz mantýk oluþuyordu. Düz mantýk içinde özne nesnel geri baðlaným, ancak köleci öðreti olan El takdiri ile baþlayabiliyordu. Köleci öðretiyi referans alan her çözüm de yeni bir baþka köleci iliþki ortaya koyuyordu. |
|
437
|
|
|
|
Ya neyi rýzk olarak veriyordu El? Kolektif üretim hareketi içindeki kolektif gücün birikimlerine göz koyan El, kendisini kolektif gücün mülk sahibi olarak ilan etmesiyle; bu sanal mülkünü rýzk diye veriyordu.
Yani El ortaklýðýn kapasite sahipliði içindeki öküzü, tarlayý, baðý, bahçeyi, avadanlýklarý, bilgiyi, rýzk diye, nimet diye, hikmetinden sual olunmaz diye daðýtýyordu |
|
438
|
|
|
|
Ýletiþim yaþamýn ve doðanýn her bir yanýnda, her bir varlýðý sarýp sarmalayan oldukça geniþ ve önemli bir süreçtir. Hatta öyledir ki varlýðýmýz tümüyle baþkalarýyla, nesnelerle, doðayla ya da hayvanlarla kurduðumuz iletiþim üzerine kuruludur. |
|
439
|
|
|
|
Kulluk düzeni, kolektifi varlýðýn þanslý seçilmiþ, soylu kiþilere aktarýlmasýydý. Baþka þey beklenemezdi. Zaten kolektif kapasiteyi yitirdikten sonra hayal olan bunca olup bitenler karþýsýnda hala rýzký beklemekti.
|
|
440
|
|
|
|
Ýttifaklarý dört kategorize kalýp içinde deðerlendirmeliyiz.
1-Ýlk ittifaklar ilahi ittifaklardý. Üretim iliþkili, üretim hareketini ve hemcinsler arasý ilk temasý baþlatan ittifaklardý. Üreten iliþki sahipli, iradi ittifaklardý. Üretim iliþkisini ve üretim hareketini kendisine referans alan ittifaklardý. Politeisttiler. |
|