• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
701
|
|
702
|
|
|
|
Çalýþmanýz üzerinde El sizin karnýnýzý doyuracak olmakla El size rýzk verecekti. El efendiye sahiplik iradesi veriyordu. Sizi de bu iradeyi tanýmaya ve onun malý olmaya davet ediyordu. Bu tutum, mülk sahibi El ile mülksüz kölelerin ahit eþmesiydi. Bu ahde göre; kolektif sahipliðiniz El’in mülküydü. Kolektif içinde kolektif saðlatma olacak karþýlanmalar da El mülkünde çalýþmanýz karþýlýðýnda karnýnýzýn doymasý olan, rýzk olacaktý.
|
|
703
|
|
|
|
Zýt durumlu, birbirine dönüþlü bu esaslar içinde ýsý hareketi mekanik harekete, kimyasal harekete, bazal ve biyolojik harekete vs. dönüþüyordu. Yani bizim dýþýmýzda bize nimet olmasa da bizsiz de bu dönüþmeler zaten vardý. |
|
704
|
|
|
|
Bunlar, bu türden referanslý eyleme yönelimli tutumlar bilinçli, tercihli, istekli tercihli tutum olmamasý ile analýk, babalýk da olamayacaðýna göre kendi dýþýnda referans nedenlerle güdülü bir varlýk nasýl iyi ana baba olur ki? Hem de dünyanýn en iyi ana babasý olacaktý. Ayaklarý yere basmayan düþünceler sýnýr tanýmýyordu. |
|
705
|
|
|
|
Kiþiler kolektif üretim hareketi içinde gördükleri bu tür kolektif üretim gücü nedeniyle, kiþi sahipli bir üretim gücünü kurguluyordular. Böylece kiþi sahipli kurgu anlayýþýna sarýlan kiþiler, ortamýn egemeni olacak monarþin bir kiþi anlayýþýný ön plana aldýlar. Ýkinci ittifaklar monarþin ittifaklardý. |
|
706
|
|
|
|
Hayat nasýl vardý? Zýtlarýn varlýðý ve birliði evrensel bir yasaydý, örneðin eylemsizlik yasasý duraðanla devimli olan zýtlarýn varlýðý ve birliði oluþla beliriyordu. Eylemin eylemsizliðe, eylemsizliðin eyleme dönüþme zýtlýðý ile direnç firen iliþkisiydi. Hayatla bunlar bir sýra bir düzen iliþkisiydi.
|
|
707
|
|
|
|
Ön ittifaklý dönemin ve totem dönemin çaput baðlanan dilek aðaçlarý yoktu. Bu nedenle dilek aðacýna bez parçasý baðlamakla; þans, kader, kýsmet dilenen; iþsizine iþ, aþsýzýna aþ dileyen; evde kalmýþ kadýn erkek kýsmetsizlerine de þans açtýran totem dönemli dilek seanslarý yoktu. Nedendi acaba?
|
|
708
|
|
|
|
Oysa dýþ dünyada 1 teneke buðday = 1 koyundu. Yani 1 koyun bir lira ve bir teneke buðday da bir liraydý. Siz bir koyun ile bir teneke buðday almak için sizin iki lranýz olacaktý ve siz bir koyun ile bir teneke buðdaya iki lira ödeyecektiniz. |
|
709
|
|
|
|
El mana anlayýþý; kolektif üreten iliþki çevrimi içinde, bu çevrimi "mülk sahibi olana biat etme imaný üzerinde sahiplerin paylaþtýrma yapmasýna razý olmaktý (tevekküldü). Üreten yapý üzerinde kimi bencil bilincin, yeniden aitlik bilinciydi. Kolektif üretmenin tarih bilinci olmasa, El anlayýþý ortaya konamazdý.
|
|
710
|
|
|
|
Daha iyi saðlýk! Daha iyi eðitim! Diyen yutturmaca ve denetimsizliklerdi. Bu söylemler demokrasinin içinin ve demokrasinin altýnýn oyulmasýydý. Parayý ve paranýn satýn alma gücünü tek ve mutlaktý olan egemen güç yapmaktan baþka bir þey deðildi.
|
|
711
|
|
|
|
Yine ava gidenin yan savunmasý yapýlmadan, yancý savunmacýlara da geride kalmakla barýnma alanýndaki savunma yapanlara da avdan pay saðlamadan (garanti-sigorta-güvence edilmeden) kolektif giriþme olasý bile olmazdý.
Sosyal grubun aciz ve güçsüzlerine bakma gibi bu türden garantilerini (sigortalarý) oluþmadan kolektif senkronu ve kolektif senkronu oluþacak seçme ayýklama süreçlerini ortaya koymanýz, olanaksýz olurdu. Kolektif yapýlar zaten bu sigortayla (bu garantiyle) vardý. |
|
712
|
|
|
|
Hayat;
acýmasýz ve istikrarsýz bir yol..
o yolda;
edruli yumaðýna
sarýlý bedenimiz..
çözüldükçe farklýlaþan
farklýlaþtýkça düðümlenen
bir realite býrakmaz peþimizi..
kafa karýþtýran bir yýðýn bilmece..
|
|
713
|
|
|
|
Ýþte biz uzaya bu toplumsa boyutla gideriz. Kolektif olaný sentezden ayýran budur. Bilerek, tasarlayarak baþlangýç enerjisini depolayýp start veren yeni bir dünyadýr. |
|
714
|
|
|
|
Toplum grup hareketi yerine yetenek ve ilgi alanlarýna göre kiþileri eðitip o sektör içine katmakla kiþiyi nitelikli emek haline getirmektedir. Sektörler totem meslekli grup hareketi gibidirler. Totem mesleði olmak yerine toplumsal üretim gücüne baðlý sektöre mesleklerdir.
|
|
715
|
|
|
|
yi de enflasyon oraný neydi? Bunu kim belirliyordu? enflasyon neyin nesiydi? enflasyon nerede çýkmýþtý? Neye göre enflasyondu? Ýlk inþanýn ve üreten hareketin içinde enflasyon mu vardý. Enflasyon kadar faiz caizdir derken bilinç altýna enflasyon gibi bir sömürü aracýný meþru edilmiyorr muydu? Enflasyonu ekonominin olmazsa olmaz bir vaz geçilmezi kýlmanýn mesajý, bilinç altýna gönderilmiyor muydu?
|
|
716
|
|
|
|
Bir arada olan süreçlerle, kendisini yineleyen. Kendi eylemini tekrarlayýp kopya hareketlerle; kendisini eþleyen. Kendisini çoðaltan tepkileriyle iliþkin süreçli sentezlerin organizasyonu ile bir aradaydýlar. |
|
717
|
|
|
|
Ýttifak dýþýnda zaten ilah yoktur. Ýttifak içinde ilahi grup kararý, bu nedenle temsili oluþ üzerinde ittifaký karar hem kendi totem grup kararý gibi anlaþýlmakla karar yeniden hem çokladýr hem tekleþir.
|
|
718
|
|
|
|
Boþa bu caka, suçluluðun telaþý, tasa
Nebiyi nübüvvetle çýksan, tarihi hasa
Sen garip bir tarihin ürünüsün Süleyman
Bu çarpýðý düzeltmenin telaþýyla feyman |
|
719
|
|
|
|
Böylece sürecin geliþmesine baðlý yeni durumlarla hiç beklenmedik biçimde öznel ve nesnel yeni eðim alanlarý ortaya konuyordu. Bu eðim alanlarýndan birisi mülk daðýtma yetkisiyse; diðeri de bu “mülk daðýtmayý kendisinde güç olarak görmenin haþmetini oluþan yönetici kuruntularýydý.
|
|
720
|
|
|
|
Aksi durum içinde olan barbar grup, sunu yapmayýp ta; sadece sunudan yararlanan kýrým yapýcý süreç olmasýyla geliþmeyi bir süreliðine sýnýrlayan süreç olacaktý. Ama evrensel zamanýn yönü enerji düzenlemeli baðýntý süreçler nedeniyle hep deðiþmede ileride olmadan yanaydý. |
|