..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

İttifaklar Bir Referans Noktasıydılar 20
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

20 Böylece El söylemine karşı dikleniş ve uyanışlar olmasın diye somut kolektif vicdanlı gerçekler üzerinde başlatılmak istemeyen gizleyişler, şimdi soyut olarak söylenişlerle başlayacaktı. El kolektif alanın ve kolektif vicdanın üzerini örten bir gizleyişti. Kolektif alan ile kolektif bilinçli kolektif bulunç arasına El ve El ‘in takdiriyle rızk verme süreci girmişti. Her biri gerçekliği olmamakla, her birinin görüntüsü olmamakla çok çok açı

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
141 
 Anlamak Gerek 45  (Bayram Kaya)

Hâlbuki ki kolektif birim zamanlı süre durum içinde kişi hem kendisinin savunma mücadelesini verirken hem kendisini hem de diğerlerini koruyordu. Diğerleri de savunma yapan için savunma yapana yiyecek buluyordu.
142 
 Anlamak Gerek 70  (Bayram Kaya)

Su içindeki balığa yüzmeyi öğrendi deme kavramı olur mu? İşte emperyalist süreç içinde emperyalistlerin yeryüzüne duhul etmişlerdi, Zaten emperyalizmin alemlere sokulmalarıyla bu durum emperyalistlerin alem içinde olmalarıydı.
143 
 Sıfır Tabanlı Düşünme  (KERİM ALİ)

Bir de kavram icat ettim ve buna “sıfır tabanlı düşünme” adını verdim. Benden önce birilerinin böyle bir laf edip etmediğini bilmiyorum, bunu kendi başıma üfürdüm inanın…
144 
 Yakınsatıcılar 1  (Bayram Kaya)

Geçmişin ve geçmiş süreçlerin nasıl başlayıp nasıl gelişmiş olduklarını tarihsel izlerinden hareketle modellemek, kontrol etmek, deney sel kılmakla anlamak, bilmek zorundayız.
145 
 Evrim 5  (Bayram Kaya)

Aslında bir birim demek, bir etkileşme; bir ölçme belirlemesi ortaya koymak gibi olsa da; her düzlemle her boyut içine o boyut kurallarıyla bakan teorinin gözüyle; birbirine geçişen etkisiz bir, bir birim belirlisi, yine belirsizledir.
146 
 Varlığın Özündeki Yasallıklar 1  (Bayram Kaya)

Yasalar o olgu ve olayın kendisini, evrenin işleyişini ele verirler. Alan, eğim, eylemtenler (eylemdenler)vs. birlikte olanla birlikte gidenin birbirine bağ enerjisi olma görünüşleriydi. İşleyişler olgu ve olaylardaki iç, dış işlemdenlere tabii olan nicelikti durumlarıyla olasıdırlar.
147 
 Anlamak Gerek 32  (Bayram Kaya)

Ava ve meyve toplamaya giden avcı toplayıcı organizenin geride kalan yaşlı, genç, aciz, sakat grup üyelerine pay ayırma sorumluluğu vardı. Yine bu organize yapı içinde geride kalana ve ava gidene savunma yapanlar ve savunma yapanlara da av getiren grup kişilerinin bu tür karşılıklı davranışlarının bu tür eylem ortaya koymalarının grup üyeleri üzerinde mutlaka bir karşılığı vardır. Veya şöyle de diyebiliriz. Ava gitmemekle geride kalıp; bakım, gözetim, savunma, eğitim yapma işi ile avdan pay alanların da mutlaka gruba verecekleri bu tür karşılık edimleri vardı. Tıpkı nesli tükenen su aygırını yaşatma ve korumaya almamızın doğal çevrim üzerinde bizlere bir karşılığının olması gibi edimlerin keyfimizin üzerinde bir nedenleri vardır.
148 
 Faiz 6  (Bayram Kaya)

Doğrultmalar temel eksene göre değil, sanal ve kişi tamahı iradeyi yansıtan vahye göreydi. İsa, Musa gibi duyarlı kişilerin intikaya uğratılmış bu tarz sanal belirlenmelerle oluşan köleci düşünce içinde; herkes gibi neler çektiğini anlayabilmemiz için anlatıyordum.
149 
 İnsan Nasıl Ortaya Çıkmıştı? 7  (Bayram Kaya)

İnsan tüm bu etnik ve totemdik sorunsalların, bileşim sel olgu ve olayların; ittifakı bileşimi nedenle ortaya konan sorunsallarına karşı sorumluluk tarihini omuzunda taşır olmanın bilinci olmakla ittifakın ürünüydü.
150 
 İnsan Nasıl Ortaya Çıkmıştı? 8  (Bayram Kaya)

İttifakın başında BİR İŞ BİLİR, MESLEK SAHİBİ ilahlar, kendi melezlerine ve kendi torunlarına sofra kuruyorlardı. İlahlar totem alanda doğup büyümekle daha çok totem alana aittiler.
151 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 10  (Bayram Kaya)

El takdirine göre "bana var-sana yok" demenin üssel açılımla olan çatışmacı olgu ve olaylar süreci El mana anlayışı üzerinde süreci teolojik hesaplaşmaya çeviriyordu.
152 
 İnsan Nasıl Ortaya Çıktı? 1  (Bayram Kaya)

Ortak ataları "maymun olan" kendisine "simiyen" denen omurgalı memeli bir türden kollara ayrılmakla simiyenler olarak tıpkı goriller gibi, tıpkı gibonlar, şempanzeler gibi, tıpkı orangutanlar gibi, ayrılan dalların hiç biri olmayan hemcinslerimizde bu dallanan yol ayrımında geliyorlardı.
153 
 İslam Bilim Müzesi  (Oğuz Düzgün)

İslam Bilim ve Teknoloji Müzesi ecdadımızın İslam çiçeğinden özümseyip ürettiği balların sergilendiği bir kovan gibi. Eserlerden anlıyoruz ki onlar, vazifelerini çok iyi yapmışlar.
154 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 15  (Bayram Kaya)

Pekiyi bu geri bağlanımı hatırlamak nereden ileri geliyordu? Köleci sistem kolektif emeği kişi emeğine indirgemişti. Ama köleci irade istese de istemese de kişisi emeğinin kolektif bir paydaşla karşılığı vardı. Kolektif emeğin kolektif karşılığını alamamaktan doğan çelişki nedenle eşitlik geçmiş kolektif hafızanın hatırlamasıydı
155 
 İnsan ve Diyalektik  (selim koç)

diyalektik kavramına (sartre etkilenimli) salt insan boyutundan bir bakış.çok kopukluklar var bu yazımda.çoğu yerini düzeltmeye çalıştım.yalnız yine de çok eksik.kusurlarımla...
156 
 Faiz 1 (Köleci Evrim)  (Bayram Kaya)

Yani para "burjuva" denen "para adamlığına", "faize" ve faizle "tapınak bankerliklerine" alan açacak sürece yol versin diye bulunmamıştı. Ama para da bu tarz eğilimlere de cuk oturuyordu. Köleci sistem rızkı kısık olanla yokluğu öncütleşmeye, borç alıp borç veren ödeşmelere dönüşmüştü.
157 
 Kariyerizm ve Kıskançlık Kişilik Bozukluğu Mudur?  (Cemal Zöngür)

Özellikle bazı burjuva kökenli ve özentili kişiler, Kariyerizmi bir yetenek ve başarı sayarak, sürekli belirli kişi ve kesimler üzerinde maddi ve manevi bir üstünlük aracı olarak kullanmaktadırlar. Bu da doğrudan kişilik bozukluklarının ana kaynağı olan Kıskançlığın en açık yansıması demektir.
158 
 İnsan...  (Necat Dilaver)

İnsan... Ölçü... Sayı... Kurt... Dert... Kural... Güzel... İnsan...
159 
 Anlamak Gerek 69  (Bayram Kaya)

Yıldızlı göğün gözlem gerçeği olan groteski duygu ve izlenimler Enuma Eliş anlatımları olan zamanın içinde, sözcük olarak tanım dahi değildi. İnsanlık başının üzerinde bulunan göğün, kişilerde uyandırdığı groteski imajları kişilerde oluşmak dışında kişiler, göğü söylem olarak belirten bir yaklaşımla değildiler.
160 
 Kuantum Felsefesi  (Cengiz Özder)

Bugünlerde kimse ne olduğunu pek bilmese de, insanların dillerinde olan o çılgın Kuantum fiziği(Parçacık Fiziği), onun teorisini kuran ünlü fizikçilerin bulgularının sonucunda ortaya attıkları felsefi sorulardan kaynaklanan bir felsefi akıma yol açtı. İşte aşağıdaki makalede, bu felsefe hakkında kısa bir giriş bulacaksınız!

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52  Sonraki Sayfa




son eklenenler

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2022 | © , 2022
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.