..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçý, toplumda uzun çalýþma ve çabalardan sonra alnýnda ýþýðý ilk duyan insandýr. -Atatürk
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Yazar Portresi - Ozan Önen ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu Baþkaný
Ozan Önen ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu Baþkaný - ODTÜ GENÇ YAZARLAR TOPLULUÐU BAÞKANI
Site Ýçi Arama:


Yazar Tanýtýmý
Ozan Önen kimdir?

(Ozan Önen hakkýndaki bu biyografi metni, aþaðýda "kaynakça" bölümünde belirtilen adreslerden derlenerek, Kutalmýþ Gökalp Ýnce tarafýndan kaleme alýnmýþtýr.)

ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu Baþkaný’yken adýndan çok söz ettirmeye baþlayan, genç Türk Edebiyatý’nýn ve organizasyon camiasýnýn ünlü isimlerinden Ozan Önen; 17 Þubat 1984’te Kýrklareli’de doðdu. Çocukluðunun büyük bir kýsmýný burada geçiren Önen, daha sonra sýrasýyla Susurluk, Aydýn ve Ankara’da yaþadý. Susurlukspor'dan Beþiktaþ'a kadar uzanan belden sakatlanmalý sekiz yýllýk bir futbolculuk macerasý, 'yazar olacaðým' tutkusuyla Aydýn Fen Lisesi'nden ODTÜ Felsefe'ye kadar savrulup gelen bir okul hayatý, on sekiz yaþýndan beri yazmakta olduðu kaotik kurgulu buçuk bir romaný, Rock'n'Roll Seviþmeler adlý bir porsiyon þiir dosyasý, biri uzun metrajlý dört senaryo çalýþmasý, çýkartmýþ olduðu dergi ve fanzinleri var.

Philip Guedella "özyaþamöyküsü baþka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eþsiz bir araç." dese de, Ozan Önen hiçbir zaman "özgeçmiþ" yazmýyor, o, yazýlarýyla anlatýyor her þeyi. Baþkalarý onun için (öz)geçmiþ yazsa da, yine de pek yeterli olmuyor. Birileri de yazmýþ bir þeyler, olmuþ mudur; bilinmiyor... "Ozan Önen kimdir?"sorusuna verilecek cevaplar, bir insanýn ömrüne sýðdýramayacaðý cinsten olsa gerek ki birçok kiþinin hayatlarý boyunca yaþayabileceði þeylerin toplamýyla dopdolu bir geçmiþe sahip bir adam bu.

Ozan Önen, genel olarak “Yazar-Organizatör” olarak tanýmlanýyor, parantez içindeyse öðrenci.

1999 Ortaöðrenim Kurumlarý Seçme ve Yerleþtirme Sýnavý'nda ( yeni adýyla LGS ) Türkiye 759.su olmayý baþararak Aydýn Fen Lisesiöðrencisi olmasý, onu sanatýn ve hayatýn ritminden uzaklaþtýrmýþa benzemiyor. Çünkü bu okul, Ýzmir Fen Lisesi'nin on altý yýldýr elinde tuttuðu "ÖSS puan ortalamasý Türkiye birinciliði" ünvanýna son vermesiyle ve ÖSS þampiyonlarý çýkartmasýyla tanýnýyor. Önen'in, Aydýn Fen Lisesi'ndeyken, Adnan Menderes Üniversitesi Toksiloji Bölüm Baþkaný Prof.Dr. Ferda Akar danýþmanlýðýnda ve Hülya Olgun'un rehberliðinde iki bilimsel projeye, þu an Boðaziçi Üniversitesi Makina Mühendisliði Bölümü öðrencisi olan "Mehmet Dönmez" ve Sabancý Üniversitesi Doða Bilimleri ve Mühendislik Fakültesi Bölümü öðrencisi olan "Asil Bütün" isimli arkadaþlarýyla birlikte imza attýðý biliniyor.

bkz. : http://www.aydinfenlisesi.k12.tr/

ODTÜ'de "edebiyat, psikoloji, sinema, felsefe, medya, uluslararasý gençlik" niteleme sýfatlarýyla baþlayan altý öðrenci topluluðunda tütün tüttürüp sakýz çiðneyen Önen, yönetim kurulundaki han'fendilerin caný sýkýldýkça da ODTÜ Kitap Topluluðu'ndan atýlýyor. Üstüne üstlük, ODTÜ Kitap Topluluðu'ndaki bu han'fendiler, Turgeniyev'in Babalar ve Oðullar'ýný dahi hala bilmiyor. ( ! ) Ozan Önen, 2004 yýlýnda kapatýlan ve tekrar kurulma çalýþmalarýna baþlayan ODTÜ Felsefe Topluluðu’nun kurucu üyeleri arasýnda ve yönetim kurulunda yer alýyor. Ozan Önen, henüz siyasete atýlmýyor. akademik danýþmanlýðýný ODTÜ Felsefe Bölümü baþkaný Prof.Dr. Ahmet Ýnam'ýn yaptýðý ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu'nun baþkanlýk görevini yürütüyor; bu toplulukla beraber söyleþi, seminer, gezi, panel, yarýþma, fuar, imza günleri, kampanya, atölye çalýþmasý, dergi çalýþmasý vb. birçok çok keyifli organizasyonlara imza atýyor. ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu, Ozan Önen’in baþkanlýðý döneminde “2005 Yýlý Türkiye’nin En Aktif Öðrenci Topluluklarý Yarýþmasý-Düþünce ve Genel Kültür Dalý Türkiye Birincisi” olmasýyla da tanýnýyor. Ozan Önen, ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu E-Dergisi "Potansiyel Kafasý Karýþýklar Ýçin Ruh Serseriliði Performans Sahasý www.gencyazarlar.org"un içeriðindeki "hoþ geldiniz" imalý tüm yazýlarý yazýyor, okurlara e-derginin a'sýný z'sini anlatmaya çalýþýyor. Bu e-derginin, ilerleyen zamanlarda Türkiye’nin en büyük e-degilerinden birisi olmasý bekleniyor.

bkz. : http://www.gencyazarlar.org/

Ozan Önen, zaman zaman, Zaman Gazetesi'ne deðil; Cumhuriyet Gazetesi'ne ve Cumhuriyet Gazetesi’nin çeþitli eklerine haber, öðrenci demeçleri, yazý vs. gönderiyor, Cumhuriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Mustafa Balbay'la vardýðý anlaþma sonucu Cumhuriyet Gazetesi'yle ortaklaþa organizasyonlara imza atýyor ve on beþinden bu yana çeþitli dergilerde ve internette öykü, þiir, deneme, anlatý, sinema, müzik ve edebiyat yazýlarý çiziktiriyor. Birçok dergi macerasýndan sonra, 2005 yýlý itibariyle LeMan Dergi Grubu dergilerinden Yeni Harman'da yazmaya devam ediyor ve yazýnsal-düþünsel geliþtiricilik seminerleri kapsamýnda "Sýçrasana Be Adam!" baþlýklý yazýsýyla Türkiye elemelerini kazandýðý KaçakYayýn dergisinde de yazmaya baþlayacaðý söyleniyor.

Birileriyle röportaj yapýyor, birileri de onunla röportaj yapýyor. On yedisinde "günebakan" adlý derginin editörlüðüyle baþladýðý dergicilik iþine tutun(a)mayanlar adlý "sinema, edebiyat, tiyatro ve diðer þeyler" dergisinin genel yayýn yönetmenliði ve öykü editörlüðüyle devam ettiyse de "tutun(a)mayanlar, iflas ettiðinde baþarýlý olacaktýr" diye bir laf ettiðinden olsa gerek, tutun(a)mayanlar'ýn ilk sayýsý hazýr olsa da henüz baskýya girmeden iflas ettiði biliniyor. tutun(a)mayanlar için, "iflas ettiðinde baþarýlý olacak allem kullem ve þeyler dergisi" deniliyor ve büyük yazar 'gönül' yayýn yönetmeni Oðuz Atay bir kez daha özleniliyor. tutun(a)mayanlar'ýn günün birinde internet üzerinden de olsa yayýn hayatýna devam etmesi bekleniyor.

bkz.: http://www.tutunamayanlardergisi.net/

ODTÜ Psikoloji Topluluðu'nun iki yýl boyunca Yönetim Kurulu üyeliðini yapan Ozan Önen'in, "Psikoloji Denemeleri" ve "Otopsi" adlý iki psikoloji dergisinin editörlüðünü yürütmüþ olduðu haberini, ODTÜ Psikoloji Topluluðu baþkaný Ýnci Ayhan veriyor. Ozan Önen, rock gruplarýyla yaptýðý röportaj hengamesini ve tutun(a)mayanlar'ýn iflas bayraðýný üzerinden attýktan bu yana, Ankara'nýn ünlü rock barý Garage'ýn müzik ve alternatif yaþam dergisi Garage Zone'un art direktörlüðünü yürütüyor. ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu'nun bünyesinde bulunan Model Birleþmiþ Milletler Alt Birimi'yle de Birleþmiþ Milletler organizasyonu altýnda bir "dünya gençlik dergisi" projesi yürüten Önen, dergicilik ve yayýncýlýk konusunda daha çok þey yapacaða benziyor. Önen, Cumhuriyet Gazetesi'yle varýlan anlaþma sonucu ve bu gazetenin yanýsýra ODTÜ Rektörlüðü ve ODTÜ Mezunlarý Derneði iþbirliðiyle 2006 yýlýnda ODTÜ'nün 50.yýlý için çýkarýlacak olan ve Cumhuriyet Gazetesi'yle birlikte tüm Türkiye'ye daðýtýlacak olan "ODTÜ 50.yýl Özel Dergisi"nin de editörlüðünü yürütüyor ve bu derginin koordinasyonunu ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu üyeleriyle birlikte gerçekleþtiriyor.

Genç organizasyon þirketi “OrganizasyonAnkara” ile bir süre çalýþan ve parti organizasyonlarýnda yer alan Ozan Önen, Garage Rock Bar'ýn iþletmecisi Mehmetcan Fal ve grafiker Sinan Kýzar'la birlikte ortaklaþa kurduklarý Machine Entertainment adlý prodüksiyon, organizasyon, menejerlik ve yayýncýlýk þirketinin çatýsý altýnda, bir düzine festival ve parti organizasyonu projelendiriyorlar, Garage Rock Bar baþta olmak üzere birçok yerde organizasyonlar düzenliyorlar, birçok müzik grubunun ve yazarýn menejerliklerini yürütüyorlar, yeni isimler keþfediyorlar ve güzel dergiler çýkartýyorlar. Beraberinde, Converse Unimayfest ve Rock Republic gibi birçok büyük organizasyonun Ankara bilet satýþýný yürütüyorlar. "Your Joy, Our Job!" sloganýyla yola çýkan Machine Entertainment'ýn ulusal ve uluslararasý çok büyük projelere imza atacaðý daha þimdiden söyleniyor, Machine Entertainment, bir "çýlgýn projeler þirketi" olarak da tanýmlanýyor ve asýl çýkýþý 2006 ve 2007 yaz aylarýnda yapacaðý söyleniyor ve ilk büyük projeleri ANKAROCK Müzik Festivali’yle müzik camiasýna “merhaba” diyorlar. Görünüþe bakýlýrsa, Machine Entertainment markasý Ozan Önen'in "Amatör ruh, profesyonel bakýþ açýsý." þeklinde sloganlaþmýþ cümlesinin anlam bütünlüðüne de cuk oturmuþ. Önen, %35 hissesine sahip olduðu Machine Entertainment markasýnýn dýþýnda kendi þirketini ve markasýný da yaratmaya çalýþýyor, Cumhuriyet Gazetesi’nin de organizasyon þirketini kuracaða benziyor.

Türkiye'nin ve dolayýsýyla Ankara'nýn bugüne kadarki en büyük açýkhava müzik festivali olacaðý tahmin edilen "Türkiye Gençlik Festivali GençFest"in organizatörlük ve kreatif direktörlük görevini yürüten Önen, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi müdürü Elif Akýn'ýn basýn ve halkla iliþkilerden sorumlu asistanlýðýný 2005 mart ayýndan beri yürütüyor, ODTÜ KKM bünyesindeki etkinliklerde organizasyon ve basýn konusundaki deneyimini "nitelik ve nicelik" açýsýndan da arttýrýyor.
bkz. : http://www.ccc.metu.edu.tr/

Ozan Önen'in, Ankara'nýn ilk kitap fuarý olma özelliðini taþýyan ve 2005 yýlý mart ayýnda yapýlan ODTÜ Kitap Fuarý'nýn on yedincisinin ve 11-14 mayýs 2005 tarihleri arasýnda yapýlan ODTÜ 19.Uluslararasý Bahar Þenliði'nin de organizatörleri arasýnda bulunduðunu ve þenliðin "basýn ve halkla iliþkiler" iþlerini yürüttüðünü ODTÜ Uluslararasý Gençlik Topluluðu baþkaný Özlem Öziçi söylüyor. Önen, profesyonel dansçý ve Dünya Turizm Güzellik Yarýþmasý Dünya 2.Güzeli Didem Kovancý'yla da birçok dans festivali projesi üzerinde çalýþýyor.

Genç yazarýn, 'bateri çalmalý' ve 'grup daðýlmalý' bir müzikal geçmiþinin olduðu, ortaokul arkadaþlarý tarafýndan da doðrulanýyor. Ziraat Bankasý'nýn açmýþ olduðu bir resim-afiþ yarýþmasýnda birincilik ödülü olduðunu bildiðimiz Önen, Barbarlarýn Turnusolu adlý fanzini caný sýkýldýkça, 'dudaklarýný yuttukça' çýkartýyor ve her türlü yayýnevi ve alt kültür çalýþmasý üzerinde sek sek oynuyor. Cumhuriyet Gazetesi bünyesinde de ileriye dönük projeler üreten Önen, dostu Deniz Açýk'la birlikte 'Cümbüþ' ve 'Þerafettin' isimli ev yapýmý þarap markalarýný yaratma çabasýnda olmakla beraber fotoðrafçý dostu Fatih Eltimur'la birlikte Mardin, Marmaris, Bozcaada, Kapadokya, Ýzmir, Ýstanbul…vs. köþe bucak dolaþasý geliyor her dakika ve bir þeylere kafalarý bozuldukça, uzak yerleri çadýrlarýyla, uyku tulumlarýyla ve içsel yalnýzlýklarýyla birlikte geziyorlar.

Önen'in, lise döneminde katýldýðý üç yazýnsal yarýþmadan aldýðý üç ödülden bu yana ilk defa, 2005 yýlýnda bir yarýþmaya daha katýldýðý ve ODTÜ Öykü Tamamlama Yarýþmasý'nýn birincilik ödülünü on üç yaþýnda bir trafik kazasýnda gözlerinin önünde yitirdiði can dostu Efe Can Engür'ün imzasýyla yazdýðý bir novellayla kazandýðý biliniyor. Novella, ayný zamanda Ozan Önen'e kazanmýþ olduðu ödülü veren Edebiyatçýlar Derneði eski baþkaný ve ÝmgeÖyküler Dergisi Genel Yayýn Yönetmeni yazar Özcan Karabulut'un Rojda adlý öyküsünün devamý olma niteliðini taþýyor. Ozan Önen, ODTÜ Mezunlarý Derneði’nin 2005 yýlýndaki 40.Kuruluþ Yýldönümü Etkinlikleri çerçevesinde, derneðin açmýþ olduðu “ODTÜLÜ olmak” konulu “ODTÜ Mezunlarý Derneði 40.Yýl Yazý Yarýþmasý” seçici kurulunda yer alýyor.

Ozan Önen, organizasyon iþlerinden kazandýðý/kazanacaðý paranýn tümünü sanat için ve sanata raðmen harcadýðýný/harcayacaðýný cümle aleme ilan ediyor. Önen, Ýran'a giderek Ýran-Türkiye Edebiyat Günleri'ne katýlmak ve yaklaþýk iki yýldýr tasarladýðý Ýran Belgeseli projesini tutun(a)mayanlar'ýn sinema editörlüðünü de yürütmüþ olan ODTÜ Sinema Topluluðu Baþkaný Esra Demirkýran'ýn nev-i þahsýna münasýr katkýlarýyla gerçekleþtirmek istiyor.

Uydu sahibi ülke hükümetlerine, Ýnsan Haklarý Evrensel Beyannamesi'ndeki birçok maddeyi ihlal ettikleri gerekçesiyle, George Orwell'in 1984 adlý romanýndaki 'big brother' kavramýyla ilintili olarak, "AÝHM" nezdinde felsefi ve hukuki boyutu köþeli bir dava açmaya hazýrlanan Ozan Önen'e, bu davaya bakacak cesarette ve yetkinlikte ne bir hakim ne de bir mahkeme olduðunu Yargýtay Onursal Cumhuriyet Baþsavcýsý Sabih Kanadoðlu bile söylüyor.

bkz. : Çankaya Belediyesi Cumhuriyet Söyleþileri

Son olarak, "Düþe-Yazma" ve "Bilinçaltýndan Notlar"ýn da dahil olacaðý bir kardeþ dergiler projesi ve türkiye'de ilk kez yapýlacak olan dergi ve dergicilik fuarý için Düþe-Yazma dergisi genel yayýn yönetmeni ve tutun(a)mayanlar'ýn sanat yönetmeni Burak Esen ve elde mevcut tutun(a)mayanlar tiyatro editörü Onur Görünmez, þiir editörü Eren Aðýn (Eren Barýþ), sinema editörü Esra Demirkýran, tiyatro editörü Barýþ Þýri ve dans editörü Didem Kovancý'yla kafa patlattýðý fakat tutun(a)mayanlar'ýn iflasýndan sonra bu projelerin suya düþtüðü Ankara Konur Sokak'ta kulaktan kulaða dolaþýyor. Ozan önen, baþta TRT olmak üzere birçok radyo programýna konuk olarak katýlýyor; ileriye dönük olarak da radyo ve tv prodüksiyonlarý projelendiriyor.

( Önen'in radyo program kayýtlarýna MP 3 formatýnda internetten de ulaþýlabilir.)

Ozan Önen, baþkanlýðýný Milli Güvenlik Kurulu eski paþalarýndan emekli Tuðgeneral Enver Var'ýn yaptýðý Balýkesirliler Derneði'nin gençlik kollarý'ný 2005 yýlý nisanýndan bu yana kurmaya çalýþýyor. Ozan Önen, ayrýca, Çankaya Belediye Baþkaný Prof.Dr.Muzaffer Eryýlmaz'ýn gençlik danýþmanlýðýný yapacaðý günü heyecanla bekliyor. 2000 yýlý mayýs ayýnda, Samsun Valiliði'nin ve Karadeniz Leo Dernekleri'nin organize ettiði “Atatürk'ün Samsun'a Çýkýþýnýn 81.Yýlýnda 81 Ýlden 81 Genç” adlý etkinliklere Aydýn il birincisi olarak katýlan ve bu etkinlikte Ege Bölgesi temsilcisi olarak bir panele konuþmacý olarak katýlan Ozan Önen'in, Mustafa Kemal Atatürk'ün manevi kýzý Ülkü Adatepe'nin elinden aldýðý bir ödülü ve Atatürkçü Düþünce Derneði Aydýn Þubesi'nden kazanmýþ olduðu bir ödülü olmasýna raðmen, Atatürkçü görünüp de Atatürk ismini sömürenlere karþý bir savaþ içinde olduðu ve bu baðlamda ODTÜ Atatürkçü Düþünce Topluluðu Baþkaný Çaðdaþ Ekinci'nin kendisine yazýlý ortamda sataþmasý sonucu Ekinci'ye yazmýþ olduðu ve ODTÜ öðrenci topluluklarý elektronik ileti gruplarýnda dolaþan cevap niteliðindeki on dokuz sayfalýk efsanevi tekzip metniyle de ODTÜ'de oldukça ses getirdiði ve çok konuþulduðu biliniyor. Bu tekzip metninin bir yerinde þöyle diyor Önen: “Ýster Mustafacýlýk desinler, ister Kemalizm desinler, isterlerse de Atatürkçülük desinler; bizler, Ata’mýzý seviyoruz zaten. Kör göze parmak misali deðil. Bu iþ, sen-ben meselesi kadar da senli benli deðil...” Bu anlamda, Önen'in saðýnýn solunun belli olmayacaðý ve her nerede olursa olsun "cesaret edilemeyen þeylere cesaret edebildiði" görülüyor. Buna raðmen, insanlar Ozan Önen'le uðraþmaya devam ediyor ama o hiç yýlmýyor. Çünkü, zýtlýklarýn çatýþmasýna ve kaosa inanýyor Önen. Bunu da bir baþka metninde intihar çerçevesinde þu þekilde açýklýyor: “Ey adam! Ýntihardan her söz açýþýmýzda bize kör gözlerle bakýp, umutsuz ve de korkak demezler mi? Bizse onlarýn bize acýmasýna acýyan içlerimizle ve kocaman kocaman açýlan gözlerimizle; onlarýn hayatýna, onlarýn dünyasýna, onlardan daha tutkulu ve coþkulu ve bir o kadar da hüzünlü sarýlmaz mýyýz? Söylesene adam... Hayatýn güzelliðinden her söz açýþýmýzda, bize kör gözlerle bakýp, içi geçmiþ intiharlardan söz açmazlar mý?” Yazýlarýnda varoluþsal boþluða sýklýkla dikkat çeken Ozan Önen, “Çözülmesi gereken tek felsefi sorun vardýr; intihar.” diyen ünlü filozof Camus’ye de nazire yapýyor: “Çözülmesi gereken asýl sorun intihar deðil; intihar edememektir.”

Önen'in sportif geçmiþine baktýðýmýzda; futbol alanýnda dört tane il þampiyonluðu, Türkiye Yýldýzlar Futbol Þampiyonasý 1998 Türkiye Beþinciliði, 1999 Türkiye Okullar Arasý Futbol Þampiyonasý Marmara Bölgesi gol krallýðý gibi ilginç enstantenelerle de karþýlaþabiliyoruz. Hakkýndaki bir baþka yazýlý belge diyor ki: "Ozan Önen, Aydýn Ýl Atletizm Þampiyonasý'nda, Aydýn Fen lisesi ikinci sýnýf öðrencisiyken katýldýðý 100 metre yarýþlarýnda, 100 metreyi 11.27'de koþarak il üçüncüsü oldu." sanýyoruz ki Ozan Önen, atletizme devam etseymiþ olimpiyatlarda derece yapacak kývama gelirmiþ. Sakaryaspor kafilesinin geçirdiði trafik kazasýnda hayatýný kaybeden, Fenerbahçe'nin efsanevi futbolcusu, Türkiye Birinci Futbol Ligi gol krallarýndan "Büyük Aykut"un, Ozan Önen'i Sakaryaspor'a transfer etmek istediðini, o dönemde on beþ yaþýnda olmasýna raðmen Önen için "geleceðin futbol yýldýzý" tabirini kullandýðýný bilsek de; Ozan Önen'in Beþiktaþ (BJK) altyapýsýyla antrenmanlara çýktýðý dönemde baþlayan kronik bel rahatsýzlýðý sebebiyle kýsa bir süre için Aydýnspor'da ve takým kaptanlýðýný yürüttüðü Aydýn Fen Lisesi futbol takýmýnda oynamaya devam etse de futbol oynamayý býraktýðýný hepimiz biliyoruz ve "Ýyi ki de futbolu býrakmýþ.", diyoruz. Bu tür uzun cümleleri pek sevmesek de, Ozan Önen'in "hakkýnda uzun cümleler kurulan bir adam" olduðunu da biliyoruz.

Ozan Önen'in özel ilgi alanlarý arasýnda; seri katil psikolojisi, komplo teorileri ve ütopyalar, intihar ve delilik kavramlarý, felsefede uygulanabilir akýl yürütme yöntemi ve felsefe-yapay zeka iliþkisi, fizikte kaos kuramý ve kelebek etkisi, osmanlý iþkenceleri, karnaval, festival ve ritüeller, bilinçaltý karakalem çizimler, varoluþsal boþluk kavramý, dergicilik, fanzin kültürü ve arþivcilik sayýlabiliyor. Yine de, hiç tanýmadýðý insanlarla her türlüsünden geyik yapmayý, ev arkadaþý Metehan Dönmez'le birlikte bilgisayar baþýnda saatlerce 'worms' adlý bilgisayar oyununu oynamayý ve sýcak çikolatayý tüm bu ývýr zývýrlardan daha çok seviyor, çünkü, "Benim iþim, insanlarý tanýmak ve bazý insanlardan özenle kaçmak." diyor Ozan Önen.

Yunan tanrýlarýnýn yüz hatlarýna ve kadife gibi bir sese sahip olsa da, þarký söyleyemediðini cümle alem biliyor ve rock yýldýzý olmaktan bu yüzden erkenden vazgeçtiði sanýlýyor. Önen'in, mor afrika menekþesinden baþka, herkesi ýsýran "Buffy" adlý toraman bir kedisi, iyi sayýlabilecek bir dergi ve kitap arþivi ve kirasý bir türlü ödenemeyen güzel mi güzel bir 'öðrenci evi' var. En çok da, pinokyo marka kýrmýzý bisikletine binmeyi ve çocuk eþrafý arasýnda 'kontra' diye tabir edilen fren türünü yapmasýný özlediðini söylüyor. Ailesini çok seviyor.

Kendi sesinden bile sýkýldýðýnda, festival ve rock barlardan sahaflara, sahaflardan garlara, garlardan limanlara, limanlardan çorak topraklara, çorak topraklardan yazar-çizer tayfasýnýn ev ve hotel odalarýna, yazar çizer tayfasýndan müzik camiasýnýn ünlü isimlerinin içki masalarýna, içki masalarýndan tren yollarýna, aklýna esen her yeri yalnýz baþýna dolaþýyor. "bir yerde, iki yýldan fazla kalýnmaz." diye de saçma bir yalnýzlýk teorisi var. Biyografisi sürekli olarak yenilenmesi gereken bir adam o.

Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sýný okuyup da sevmiþ olanlara, Saint Exupery'nin Küçük Prens'ini hiç býkmadan okumaya devam edenlere ve Dövüþ Kulübü'nü izledikten veya okuduktan sonra yerinden kalkýp da ani bir þeyler yapma isteði duyan herkese sarýlasý geliyor, Tutunamayanlar'daki gibi; "hep acele ediyor ve hep geç kalýyor."; “Kara Kitap”taki gibi esrar dolu bir hayat hikayesinden esrar dolu yeni hayat hikayelerine akýyor; gerçek bir çýlgýn hayat sürebilmek için...Bu adam bir þeyler yapacak, ama, bakalým neler yapacak... ( Ekim 2005 )

Not : Yazar hakkýnda daha ayrýntýlý bilgiye ulaþmak için Google arama motorunda “Ozan Önen” þeklinde arama yapýlabilir, yazarýn bazý metinlerine ve radyo programý kayýtlarýna internet üzerinden de ulaþýlabilir.

Kaynakça : http://www.kimkimdir.gen.tr
http://www.izedebiyat.com
http://www.gencyazarlar.org/
http://www.odtuluyuz.biz
http://www.amatorceedebiyat.com
http://www.uniaktivite.net

Ozan Önen'in biyografisini yazan Kutalmýþ Gökalp ÝNCE kimdir?
kutalmýþ gökalp ince, 1984 yýlýnda izmir bornova'da doðdu. 1998'de türkiye 252.'si olarak adana fen lisesi'ne girmeye hak kazandý. 2001 öss'de, sözel türkiye ikincisi-sayýsal türkiye beþincisi oldu ve odtü elektrik elektronik mühendisliði bölümü'ne giriþ yaptý. sürdürülebilir enerji projeleri yürüten kutalmýþ gökalp ince, kýsa film senaryolarý yazýyor, kýsa metrajlý film projeleri üretiyor ve odtü genç yazarlar topluluðu'nun baþkan yardýmcýlýðýný yürütüyor. ayný zamanda, odtü psikoloji topluluðu yürütme kurulu üyesi olan Ýnce, odtü sinema topluluðu'nun da üyesidir. kültür-sanat içerikli çalýþmalarýnýn çoðunu odtü genç yazarlar topluluðu''nda yürüten Ýnce, kendisini "sýký bir Kemalist" olarak tanýmlýyor.
( ayrýntýlý bilgi ve irtibat için: www.gencyazarlar.org - kutaince@yahoo.com)

OZAN ÖNEN'LE ÝLETÝÞÝM:

Ozan Önen
ODTÜ GENÇ YAZARLAR TOPLULUÐU BAÞKANI
PK 40 06531 ODTÜ / ANKARA
http://www.ozanonen.com

www.gencyazarlar.org/
ozan@gencyazarlar.org
msn messenger:
kurkmantolumaradona@hotmail.com

Yazýsýnýn Özellikleri
ZAMANA ÝNAT,ZAMAN DÜZLEMÝNDE TERS PARENDELER ATARAK

Edebi Etkiler
Sabahattin ALÝ,Ahmet Hamdi TANPINAR,Orhan PAMUK,Oðuz ATAY,Fiyodor Mihayloviç DOSTOYEVSKÝ,Neyzen TEVFÝK,Nazým HÝKMET,Nilgün MARMARA...

Benzer Yazarlar
J.D.SALINGER, CALVINO, GOETHE, BUKOWSKI, JHON FANTE

Özgeçmiþ
bkz. > YAZAR PROFÝLÝ

Bulunduðu Yer
ORTA DOÐU TEKNÝK ÜNÝVERSÝTESÝ / ANKARA



Ýnsanlar olmasaydý Bu Dünya Ýmparatorluðu diye adlandýrdýðým bu dünyadan nefret etmezdim ve eðer ki ‘insanlar’ olmasaydý yaþamaya gerek duymazdým.
‘’Öldükten sonra da yaþamak istiyorum.’’ diye yazdý hatýra defterinin ilk sayfasýna Anne FRANK ve ben öldükten sonra da yaþamak istiyorum. Yazýyorum bu yüzden!..

Yaþamak için tek nedenim ‘insanlarým’ dediðim insanlarsa , yazmak için de ayný neden yeterince geçerlidir sanýrým. Niye?...
Ah iþte o anahtar soru soruldu yine! Filozoflarýn , konuþmaya henüz baþlamýþ ufaklýklarýn , iþverenlerin , iþçilerin , öðretmenlerin , öðrencilerin , yani otoriteler ve boyun eðenler de dahil olmak üzere ol’an veya öl’en herkesin dilinde olan o alýþýldýk soru : Niye?
Tamamýyla içgüdüsel bir refleks. Tanýmsýz ve þaþýrtýcý bir kusma biçimi...YAZ BAKALIM!
Gayriresmi bir düzensizlikte dolaþmakta olan kara bir düzene inat ; sokaklarý, insanlarý, söylenenleri ve söylenemeyenleri, ölümü, doðumu, sevgiliye sunulan o en sahici yalanlarý, hastalýðý ve diriliþi, hesaplarý ve sürprizleri yeniden, yeniden ve yeniden yaratabilmek için yazýyorum!
‘’ Yazmasaydým delirirdim.’’ belki, ama, ben delirmeseydim yazmazdým. Olmasý gerekeni yaratmaya çalýþanlara ‘deli’ denilen bu dünyada deli olduðumu bildiðim için yazmalýyým ve yaratmalýyým. Bir hareket, bir gülüþ, bir yaþama sebebi, bir his, bir çýðlýk ve bir yokluk var ederek var olmalýyým. Virgüllü konuþmalarý sonsuza deðin uzatabilirim ve eðer ki ‘sonsuz’a bir son koyabildiðimi biliyorsam ve ‘bir’ sýfatýný ‘bin’ yapabiliyorsam yazý aracýlýðýyla , ‘yazmak’ denilen bu muazzam orgazma bütün hayatýmý veririm!.. Örneðin protez bacaklý bir çocuk olabilirim koþma yeteneðim hala varken , olmayan sevgiliye dokunabilirim ‘o’ uzaðýma düþmüþken , kumarhanelerden hastanelere , akrepten yelkovana , aðýzdan mideye , dünyadan uzay boþluðuna bir kalem tükürüðüyle sýçrayabilirim!.. Kaðýt üstünde küfredebilirken þaþaalý bir kahkaha da patlatabilirim!...Böcek olabilirim, duvar olabilirim, anne olabilirim...Bomba olup yanýbaþýnýzda patlayabilirim!.. Aðlayabilirim, anlatabilirim, susabilirim. Bana verilmiþ ya da verilmemiþ tüm haklarýmý yazýnýn þaþýrtýcý büyüsünde kullanabilirim. Bu Dünya Ýmparatorluðu’ndan ‘dünya’ olmasýný talep ediyorum Süleyman Efendi!.. Yalnýzlýðýmda yalnýz kalmamalýyým!..Bana yazýk olmamalý! Suratýma tokat gibi çarpan kitaplara kitaplarýmla tokat atabilmek için yaþamalýyým. Belki de bunun için en güzel nedenim Dostoyevski’yle hala konuþabiliyor olmamdýr... O, benle yazarak konuþabiliyorsa hala ; ben neden diðer ozanlarla , diðer budalalarla ve ecinnilerle konuþamayayým ki?!..Ýþte bu nedenle ,birileri ellerimi kýrsa dahi býkmadan usanmadan yazabilmeliyim!..
Yanaklarým al al oluyor ; dýþlarý Çýraðan Sarayý’yken içleri Kuzey Kutbu’nu anýmsatan herkese baðýrýyorum: Sizin ne güzel papaðanlarýnýz var , sizin ne de güzel papaðanlarýnýz var! Size inat yazmalýyým. Kendi deliliðime bir yol bulmalýyým çünkü belirli bir yolum yok ama , ayaklarým var. Papaðanlarýnýzýn taklit yaþamlarýna inat kurgulayabildiðim sahici hayat akýþlarým var!.. Kukla deðilim ve kedim yok. On dokuz dünya yýlý yaþadým henüz ve yazýyorum ben baba. Baba , oðlunun renk deðiþtiren yaþý bir yaþ daha küçülmek istiyor þimdi... Daha bol çikolata istiyorum ben. Erken yaþlandým çünkü. Sýrtýma þimdiden aðrýlar saplandý ve þimdiden deli gibi sigara tüketiyorum... Aþýk oldum. Nefret ettim. Bir günümün yirmi sekiz saat olmasý gerektiðine karar verdim. Pornografik rüyalar deðil istediðim ; benim tüm yeteneðimi çalabilecek kadar etkili bir tene sarýlýp uyumak istiyorum! Uykuyu bu yüzden severken yirmi dört dünya saatinden harcadýðý için onu bir lüks olarak algýlýyorum ; uyumuyorum,uyuyamýyorum... Belki de bu yüzden tüm zamanlarýn en çok iz’lenen ölümüyüm ben! Öldükten sonra da yaþarken , yanýmda ‘insanlarým’ dediðim insanlarým olmasa dahi Bu Dünya’nýn çelmesine takýlan ‘insanlarým’ diyebileceðim diðer insanlara bir yol sunabilmek için , sözlerimi benzerlerimin sözlerine deðil de gözlerine karýþtýrabilmek için, seni kaybetsem dahi seni sayfalarýmda soluyabilmek için baba, seninle gevezelik yapabilmek için Dostoyevski, sana dokunabilmek için olmayan sevgili, boynuna sarýlýp çatýr çatýr aðlayabilmek için can dostum, senin için bir simit de ben satabilmek için caným simitçi...Yazýyorum!
Yazýyorum çünkü var olmayan zevklere ihtiyacým var. Ýntihar edemeyen intiharlara, zamansýz bir dünyaya, kaosun huzur ve coþku ile havalandýrýp býraktýklarýna... Gözlerini sözlerime karýþtýracak olan insanlarda oluþturacaðým ‘Niye?’ sorusuna... Henüz on üç yaþýmda gözlerimin önünde yitirdiðim can dostum Efe Can’ýn bakýþlarýný bir kuþun gözlerinde algýlamaya... Kaný ve suyu ayný anda tadabilmeye...Dayýmýn paramparça olan vücudunu barut kokusu olmaksýzýn birleþtirebilmeye... Yakýnýmdaki uzaklýklara... Yalancý yalan makinelerini kandýrmaya...
Tüm sýfýrlarýmdan zincir yaptým boynuma ve sana söylüyorum bahtsýz Süleyman Efendi : 62’den tavþan yapamasaydým her halde ölürdüm!Yazý yazmanýn somut ve soyut her yansýmasýný düþünerek baðýrýyorum...
Ýstanbul’a ait olmadan da yazar olunabileceðini papaðanlara göstereceðimi bildiðim için yazý yazmaya dört elle sarýlýyorum...Yalnýzken dört yastýkla uyuyor ve dört dörtlük bir dengesizlik öyküsüyle, kendi çýðlýklarýmý birktire biriktire geliyorum!..Yepyeni romanlar,yepyeni öyküler ve yepyeni dünyalar için... Þimdi býrak okumayý ve bir kendine bak. Ben buyum ve yazýyorum...Bu tutkumu benle paylaþmalýsýn çünkü ben bunu seninle paylaþýyorum! Sýçrasana artýk be adam!...



 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Ozan Önen ODTÜ Genç Yazarlar Topluluðu Baþkaný, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.

 

Bu dosyanýn son güncelleme tarihi: 24.04.2024 11:33:22