"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana |
|
||||||||||
|
sırasıyla Karıncalar, Karıncaların Günü Ve Karıncaların Devrimi adlı kitaplarında da araştırmacı doğasını rahatlıkla görebilirsiniz. Bu seriyi kategorize etmek gerekirse belgesel ve bilimkurgu roman kategorilerine koyabilirim; ancak siz bu kategorilere koyduğuma bakmayın. Biraz derinlemesine indiğinde bu kitabın felsefe kategorisine de konulacağını da göreceksiniz. Sonra biraz daha düşündüğünüzde bambaşka bir kategoriye koymak da aklınıza gelebilir... Yazarın üslubu müthiş akıcı. Okuyucuyla konuşur gibi yazıyor. Sanki bir diyalogun bir ucundasınız kitap da telefon ya da bilgisayar gibi yazarı size bağlayan basit bir iletişim aracı gibi geliyor adeta... Yazarın bilmecelere çok büyük bir merakı olduğu muhakkak. Eğer zeka sorularına meraklıysanız ve bu kitabı okumazsanız yazık olur... Yazar bilimkurguyu araştırmalarında kullanmıyor. Yani söylediği belgesel türündeki bilgilerin tamamı doğru. Daha doğrusu çoğunu araştırdım ve doğru olduğunu gördüm. Ve belgesel niteliğinde yazdığı bilgileri uyduracak kapasitede bir insan olmadığını düşünüyorum. Çünkü araştırmaya saygısı olan birisi bence. Başka bir kitabını daha okudum.... Yazar kitaplarında evrim teorisini destekleyen bilgileri çok kullanmış. Bu teoriye inandığını düşündürtüyor insana. Ama öne sürdüğü veriler de çok kuvvetli veriler. Bir bölümde Darwin'e karşı çıkan ama evrim teorisinün çok az değişmiş hali diyebileceğim bir teoriden bahseden bir bilimadamından bahsetmiş, En kibar bir tavırla garip adam olarak niteleyebildiğim Harun Yahya da bunun üzerine düşmanı olan Darwin'i destekleyerek Bernard Werber'in söylediklerini çürütmeye kalkışmıştır. Bu yazısını okuyunca çok gülmüştüm Harun Yahya'ya... Evrim teorisine inanmayan biri dahi bu kitabı okuduğunda hoşuna gidecek bilgiler bulabilecek ve bence biraz bilgili biriyse, yani bu işin erbabıysa, Bernard Werber'in örneklerine anti örnekler bularak tartışma ortamını renklendirecektir. Yazarın araştırma konuları ve kitabın kurgusu gerçekten çok ilginçtir. İnanın kitabı bitirmeden bilgisayarı kapatmak ya da kalkkmak size zor gelecek....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Eylem Yurtsever, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |