Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Anılar gönlümde uçuşuverdi. Dalgalandı ruhum bir bayrak gibi, Sonra bin alevle tutuşuverdi. Tüm anılar bende bir Amasya’dır. Amasya gençliğimin ilk rüyasıdır. ‘Dağların kalbinde bir şehir vardır. Toprağı sımsıcak tarihim kokan. Ortada divane bir nehir vardır. Ezelden gelerek ebede akan.’ Şeyh Şerafettin Hamza, Pir İlyas Baba, Amasya gerdanında parıldayan bir inci… Şeyh Tacettin, Şeyh Cui, İğneci Baba, Hepsi Amasya’nın gururu ve sevinci… Toprağı baştanbaşa Hakk dostu dolu. Kısacası Amasya küçük bir Anadolu… ‘Ey şehr-i şehzade bir sembolsün sen. Tekrar dirilişin kutlu tohumu. Ülkemin bağrında gonca gülsün sen. Tüm dünya bekliyor sende doğumu.’ Dağlar şairlerin taştan ilhamı. Sonsuza uzanır dimdik ve yalçın. Dağlar dinler, dağlar anlar insanı. Dağlar kah müşfiktir, dağlar kah hırçın. Dağlar ruhumda kaynayan volkandır. Amasya Amasya derde dermandır… ‘Doğ kabuk çatlasın fışkırsın zafer. Dağlar dile gelsin çağa seslensin. Gözleri ufukta binlerce nefer, Dağlarında kırlarında eğlensin.’ Yeşilırmak’ın bulanık suyu, Bahçesinde ağladığım imaret. Sıkılınca gezdiğim ırmak boyu, Amasya bence bunlardan ibaret… Birçok şiirimi burada yazdım. Bazen Ferhat oldum dağları kazdım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © AHMET ÖZTÜRK , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |