..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Cezbe Derketo




4 Aralık 2012
"Bir Bulutla Bir Kağıt Peçete Arasında"  
Cezbe Derketo
....Bilememediklerime doğru kıvrılıyor bütün yollar. Bildiklerimin ışığı ürkek ve nazlı. Aydınlatamıyor tek bir an bile yolumu..... "yüzümü suyun ardında buldum kıyılar bu yüzdendir öyle dediler kısacık yoğun bir akşam serin bir akşam öyle söylediler...”


:AEGC:


Yüzümün kırık bir köşesine gizlenmişti ay. Nuh-u nebiden kalma bir çocukluğu uzun bir anda yüklenmekti niyetim oysa. Mesela güneş gibi ışıl ışıl olmak daimi. İzinsiz, sorgusuz aynada büyümüşlüğüme şahit oldum bir ara. Büyümek miydi bu eksilmek mi? Onu da tam bilemedim ya…

Bilememediklerime doğru kıvrılıyor bütün yollar.
Bildiklerimin ışığı ürkek ve nazlı. Aydınlatamıyor tek bir an bile yolumu.
Geleceğe dair yazılıp silinmiş sözcüklerimi hatırlamak eşsiz bir can yangısı bırakıyor içimin dehlizine. Neydi mutluluk? Neydi umut? Kuş bakışı bile bakamıyorum artık birçok sözcüğe.

Kırıldığım yerden tekrar tekrar filizlenemiyorum artık, bunun için yorgunum. Kırıldığım yerden kuruyup yok olmak tek isteğim abartısız.

Ama her ne kadar bunu istesemde köklerim izin vermiyor buna. Bu da demek oluyor ki daha uzun bir zaman kırılıp yıpratılacağım .Oysa kısa öykülerden ibaretti hayat, bir tek birilerinin bizleri kırdığı anlar kısalmıyor, uzuyor sakız gibi.

Altını çizmek isterdim tarihinin oysaki bütün yakaladığım trenleri, gecikmeyişlerimi. Paylaşmak isterdim içimdeki fırtınaları, kasırgaları, var olan zerreyi bile.

Ama işte fırtılatılmış her şiddet beni yaralı bir kuş gibi kendine kafesliyor. Tek umudum insan ömrünün evrenin ömrüne oranla kısalığı.

Bu kırgınlıkların sonsuza kadar takılı kalmayacak , bitecek oluşu minicik bir ışıltı karanlığa.

“Kim karıştırdı gerçekliğine
su terazilerindeki ensizliğin
ve fotoğraflar çekildi ben çıkmadım herkes eğlendi
araba vapurlarıyla denizsizlik üstüne
kısacık bir akşam
o kadar kısa ki bir akşam

yüzümü suyun ardında buldum
kıyılar bu yüzdendir öyle dediler
kısacık yoğun bir akşam
serin bir akşam öyle söylediler...” (T.Uyar)

Cezbe Derketo



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dolunay/ertesi/öncesi
Vertigo
Mesafe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kaçık [Öykü]


Cezbe Derketo kimdir?

Yazdığım her ne var ise içinde bir arafta kalmışlık, bir muallaklık var . Neden mi? korkarım ki bu hiç bir zaman kesin olarak cevaplanamayacak bir soru. . .

Etkilendiği Yazarlar:


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cezbe Derketo, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.