..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > BANU MERMİ




6 Temmuz 2014
Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var...  
BANU MERMİ
“ Bıraktım masalları, onları babaları kızlarına anlatsın. “


:AHJI:
YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİRŞEY VAR...
Her günü son günmüş gibi yaşayacaksın. Tek başına olsan da bu değişmeyecek. Zararın neresinden döndüysen kar sayacaksın. Karı artık paylaşmasan da bileceksin.
Güvenmeyeceksin, inanmayacaksın ve umutlanmayacaksın. Bunlar elinde patlayan bombalar sadece bileceksin.
Düşeceksin, ağlayacaksın, kanayacaksın ama her defasında kaldıracaksın kendini. Temizleyip üstünü başını, ufka bakmaya devam edeceksin.
Kelebek gibi olacaksın, şımarık, canlı, heyecanlı ama ömrü kısa, öpen çiçeğini. Hayat bir gündür, o gün bu gündür diyeceksin ve korkmadan yürüyeceksin. Hem çakıl taşlarına hem ateşe hem toprağa basacaksın. Ama sen olacaksın.
Kalbinin kırıklarını saracaksın, içindeki sevgi sızmasın diye. O her şeyden değerli, ona da, sahibine de sahip çıkacaksın.
Sil baştan başlamak, hayatını değiştirmek her baba yiğidin harcı değil. Cesur, korkusuz olacaksın. Geleneklerden kurtulup, göreceklerine koşacaksın.
Hayat kısa, zaman çok değerli. Yakaladıysan ikinci baharı, imkansız fırsatı gözünü karartacaksın. Gün göreceksin sonunda, mermi gibi sağlam olup, hedefi vuracaksın. Değeceğini anlayacaksın.
Sen denizi seviyorsun diye denizde seni sevmek zorunda değil ya. Sen yinede yüzeceksin. Aldırmayacaksın dalgalara. Attığın her kulaç senin gücün bileceksin.
Pişman olacaksın, üzüleceksin, yıkılacaksın hatta ama geçecek. Çünkü sevmekten vazgeçmeyeceksin.
Güleceksin yeniden, hem de ağzın yırtılırcasına yaşların içinde göl olsa da.
Islanacaksın yağan yağmurda, kana kana içeceksin sevda suyunu aslında çölde olsan da.
Yokum diyeni yok etmeyeceksin. Bildiğin varlığıyla devam edeceksin onu sevmeye, yaşamaya. Dilek değil dua yapacaksın sevdiğini, o kıymetini bilmese de.
Özür dilemeyi bileceksin ama verdiğin hasarın bir özürle geçmeyeceğini de bileceksin. Kendini affettirmek için çırpınacaksın gerekirse ama herkesten çok bunu sen isteyeceksin. İstersen her şey olur bileceksin.
Kararlı olacaksın, her şeyi göze alıp mutlu etmekten çok mutlu olmaya bakacaksın. Bileceksin ki mutlu değilsen mutlu edemezsin.
Tutamadığın sözü vermeyeceksin. Yok ben söz vermedim diyorsan o zaman aynaya bakacak yüz bulamayacaksın.
Hep başka bir yol vardır bileceksin. Bile bile aynı yolda gidersen yaşadığını değil, kaçtığını göreceksin.
Rol yapmaya devam edenlere saygı duyacaksın. Zaten hayat bir tiyatro sahnesi değil mi? Sen hiç çıkamasan da o sahneye ödül vermeyi bileceksin.
Seveceksin ne olursa olsun ama bileceksin sevgi paylaşılırsa büyür, anlamını bulur, güzelleşir. Uzaktan sevmeyi değil değeceğine inanıyorsan canını vererek sevmeyi, yürekli olmayı bileceksin.
Özleyeceksin, yanacaksın hasretten, çoğaltacaksın yinede sevdanı. Işıksız, güneşsiz, nefessiz, yarım kalacaksın yine de direneceksin.
Ey kader etim senin, hayat kemiklerim sana kaldı. Bende koca bir ruh var, rüyası yalan oldu.
YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEY VAR...
Masallarla uyumayı bırakıp, gerçeğe uyanacaksın. Bıraktım masalları, onları babaları kızlarına anlatsın.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anne Ablam
Sevgi
İstiyorsan…
Hiçim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ne Uyumak Ne Solmak [Şiir]
Adam... [Şiir]
Can Nedir Bilir misin? [Şiir]
Aslında [Şiir]


BANU MERMİ kimdir?

Elime bir kalem alırım ve boş bir kağıt. Onlar öylesine dost öylesine kardeştirki ayrılamazlar. Birbirlerine dokundukları an kelimeler dans eder zevkle. Şans tanırlar bana, dost dünyalarının kardeşi olayım diye. Ben bana verilen bu şansı, içimdeki ve çevremdeki yaşanmışlığı, içtenliği, seviyi ve hiddeti tüm tarafsızlığımla onlara, bazen düzyazı bazen de mısralarla aktararak değerlendiriyorum. Yazmayı Seviyorum. . . . . . . . . . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ruhuma değen her şair ve yazarı okurum. Ama bir an durup içime yada kafamı az kaldırıp çevreme baktığımda herşey etkilenilecek ve yazılacak bir değerdir bana göre.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BANU MERMİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.