..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet)




29 Ekim 2014
Söyleyecek Sözü Az Olan Adam 2 Final Sahnesi Replikleri  
MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet)
"Söyleyecek Sözü Az Olan Adam" yaklaşık olarak 1997 den beri, aklımda olan üç perdelik bir tiyatro eseridir aslında. Fikir olarak filizlenmesinden bu yana, iki sefer birinci perdesi yazıldı; ancak bir türlü adına yakışan tokluk duygusunu hissettirmedi bana.Derken, derken günlük yaşam ve her zaman baskın olan şiir yazma eğilimi sebebiyle, uzaklarda yatılı okula yollanmış bir evlat gibi,kaldı durdu aklımın bir köşesinde. İnsan gerçekte çok çok zor bir varlıktır bence.Bu dediğim konu olarak insanı işlemek için de, yazdığı şeyin öz eleştiri ve beğenisini yapmak adına da geçerli. Sonuç itibari ile, bir yerinden başlamak gerekiyor. Bugün verdiğim bir karar sonucu, adı geçen eserin eskizlerini; öyküsel formda yayınlamaya başlıyorum. Siz okuyucuya şimdiden, hoşgörüsü için teşekkürü bir vazife bilirim.Zira eskiz okuduğunuzu bildiğiniz için, küçük hataları ve gecikmeleri, anlayışla karşılayacağınız umudu içindeyim.Saygı ve selamlar..


:AGDI:
ADINI SÖYLEMEK GECEYE ,
BAMBAŞKA BİR ŞEYMİŞ ..

MEĞER AŞKIN NE OLDUĞUNU BİLMEZMİŞİM
.
DUDAKLARIMDAN ÖZGÜRLÜĞÜNE KOŞARKEN ,
İSMİNİN HECELERİ ;
NEFSİM TEMAS EDER , RUHTAN ÖDÜNÇ FERDİYETİYLE ,
ÖMRÜMDE GÖRDÜĞÜ TÜM KESİTLERLE .

HER TABLODA , SEN DE VARMIŞSIN MEĞERSE .
İŞTE BİLMEZMİŞİM BUNUN İÇİN ,
AŞKI SENDEN ÖNCE ..

-- NEYE , NE KADAR ÖZGÜRÜZ Kİ ? ÖZGÜRLÜĞÜMÜZ BİR BAŞKASININ ÖZGÜRLÜĞÜNÜN BAŞLADIĞI YERDE BİTİYORSA , ONA ÖZGÜRLÜK DENEMEZ ..
DEMOKRASİ DENİR.. EŞİTLİK DENİR .. HUKUK DENİR .. AMA ÖZGÜRLÜK DENEMEZ ..

-- ÖZGÜRLÜK BİRAZ FAŞİSTTİR .. ÖZGÜRLÜK KRALLIKTIR ..ÖZGÜRLÜK BAŞKALARINA ALDIRMADAN SEVMEKTİR .. AŞKTIR .. RENKTİR .. SESTİR .. FLUDUR VE AYNI ZAMANDA NETTİR..

-- İŞTE O YÜZDEN DE , ÖZGÜRLÜĞÜN EN YAKIN ARKADAŞI HEP YALNIZLIKTIR. GÜZELDİR YALNIZLIK .. KİMSEDEN ONAY , KAŞE , MÜHÜR FALAN BEKLEMEZ ÖZGÜRLÜK ; NE SEVEBİLMEK İÇİN , NE DE YAŞAMAK İÇİN ..

-- ÖZGÜRLÜK BİR GÜN GELİP , BEDENİN KONTROLÜ ELDEN GİTTİĞİNDE KAÇINILMAZ OLARAK :

-- İYİ Kİ YAPMIŞIM .. DER .

-- KEŞKE DEMEZ .. ASLA .

HEM DE ŞARTSIZ ŞEKİLDE " KEŞKE " DEMEZ . KEŞKE ŞEYTAN İŞİDİR . DEMEMEK RAZILIKTIR . OLACAĞIN DURDURULAMAYACAĞINI , OLMAYACAĞIN OLDURULAMAYACAĞINI BİLMEKTİR , KALPTE HAZMETMEKTİR , KEŞKE DEMEMEK ..

ONUN İÇİN VE SENİN İÇİN :

-- KEŞKE DEMEYECEĞİM EY KIRMIZILI ÖZGÜR KADIN ..

-- ÖZGÜRLÜĞÜNÜ VE YALNIZLIĞINI GÖNLÜNÜN RAZILIĞA GİDECEĞİ BİR YOL VARSA , O YOLUN SONUNA KADAR YAŞA ..

-- EĞER BİR GÜN GELİR DE , YOLLARIMIZ KESİŞİRSE YENİDEN SENİNLE , YAN YANA YÜRÜMEK NE İMİŞ ONU DA YAŞARIZ BİR SONRAKİ DÖNÜŞÜME KADAR , SONSUZLARIN ÇOKLUĞU İÇİNDE , ALGISI BİZE TUHAF BİR TEKİLLİKTE ..

-- BELKİ DE İLK YARATILIŞTA SENİNLE AYNI IŞIKTAN KOPTUK , İKİ RENK OLARAK .. SEN SICACIK BİR KIRMIZI ; BEN HUZURLU BİR MAVİ ..

-- YİNE DE KÜÇÜK ANLAMDA ASLINA DÖNÜŞ İSTER ÖZGÜRLÜĞÜM VE YALNIZLIĞIM .. RENKSİZ BİR IŞIK OLMAK İSTER , PARLAYAN SONSUZ SİYAHLIKLARDA ..HER ŞEY VE HİÇ BİR ŞEY OLMAK İSTER ..

-- YİNE KÜÇÜK ANLAMDA SÖZÜM .. DÖNÜŞÜN BANADIR , DÖNÜŞÜM SANADIR , DÖNÜP DURAN ŞU DÜNYADA ; IŞIK OLABİLMEK İÇİN , ÖKSÜZ OLMAYAN ..

-- ÜSTELİK ÖYLE ÖZELSİN Kİ KÜÇÜK KIRMIZI , ŞUNU DA DEMEDEN GEÇEMEYECEĞİM SANA BEN ..

-- TUT Kİ ; BÖYLE OLMADI BU SÖZ , BU YOL , BU IŞIK , BU KARANLIK , BU SONSUZLUK .. O ZAMAN SÖZÜM OLSUN SANA .. BİR BAŞKA YAN YOLDAN BİR YOL BULURSAM KADERİMDE , HER ŞEYE VE HİÇ BİR ŞEYE ULAŞAN , SEN DE KAÇINILMAZ OLARAK ORADA OLACAĞINA GÖRE , KÜÇÜCÜK BİR GÜLÜŞÜN VE SAMİMİYETİNİN HATIRINA , VAR İSE İRADEM YETECEK KADAR ..

-- ARAR BULURUM BEN SENİ , YETMEZSE BU YOL , BU GİDİŞLER , BU ZAMAN VE HELALLEŞİRİZ ÜZERİMDE BULUNAN HATIRIN VE HAKKIN KADAR ..

-- ŞİMDİ SENDEN UZAKTA , ŞU MEKTUBU SANA YAZDIRAN HUKUK KADAR .. HAYDİ BİR FAZLASI DA BENDEN OLSUN .. ARTTIRIRSAM , ARTTIRILIRIM BİLGİSİ KADAR KALBİMDE .. FAZLASI DUYGUSALLIK SAYILIR . İŞİMİZ OLMASIN DUYGUYLA , IŞIĞIN KAOSU DUYGU ..

-- DUYGUYSA İŞİMİZ , EVREN DE ÇÖKER SİLİNİR .. SATIRLARDA SİLİNİR SON BİR PARLAYIŞLA ..



SÖYLEYECEK SÖZÜ AZ OLAN ADAM
ÜÇÜNCÜ PERDE OLASI REPLİKLER
( ESGİZLER )

MUSTAFA AHMET TUNÇ CAKAR
05/ 04/ 2014 CUMARTESİ 00:30

.Eleştiriler & Yorumlar

:: .............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
30 Ekim 2014
Merhaba; Öyküsel tarzda yazacağınızdan söz etmişsiniz ama, öykünüz öyküsel tarzda başlamadı. Sanki günlük gibi, deneme gibi. Acaba öyküye daha giriş yapmadınız mı diye düşündüm. Yani yukarıdaki satırlar, okurlara bir bir önbilgi olarak mı sunuldu?... Naçizane bir tavsiye: Büyük temel harfle yazmayın lütfen. Aksi takdirde öykünüz, "Beni okumayın!" diye bağırır. Çalışmalarınızın devamını dilerim. Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın deneysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Söyleyecek Sözü Az Olan Adam 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Özledim [Şiir]
Bebek Anıları [Şiir]
İhtiyarın Can ve Cemal Korkusu Dünya Perdesi Ardından [Şiir]
Zümrüt , Kırmızı , Çeşme [Şiir]
Seçin Bir Başlık Sizden Kıymetli mi? [Şiir]
"Orta Batı Çakalistan" '' da , Can, Cinnet Rüzgarına Karışır Da; Rüzgar, Fısıldar; Sevgi, Doğruyu Söyletir. [Şiir]
Vazgeçmeyi Bilmek [Şiir]
Avuturuz Biz [Şiir]
Uykusuzluk [Şiir]
Bir Solukta Eski Bir Şeyler [Şiir]


MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet) kimdir?

Adımı sorma bana. Ayakkabılarınla girmişsen eğer. . Kutsal toprağıma. Her ne kadar yanar gözüksem de ben. . Muhtemel ki. . Yanış senin bakışında. Israrlı sorunu da. . al götür. . Çık dairemden. . beğenmediysen. Canımı sıkar. . Tahakküm amaçlı. . sinsi sorun. Bir yanımla. . Mustafa olmaya çalışırım. . Diğeri seni de. . beni de aşar. . Ben. . ne isem oyum.

Etkilendiği Yazarlar:
Sınırlandırmamayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet), 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.