Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Birde Naciye teyze vardı. Duldu, kocasını Kıbrıs Harbinde kaybetmişti. Devlet maaş vermeyince iki çocukla ortada kalıvermiş Hayatını iki satırla anlatırdı Naciye Teyze; “Vatan için kocamızı verdik Bir Ah! Çekmedik! Ama vatan bize bir maaşı çok gördü der.” Kocasının resimlerine bakıp ağlardı. Bizim mahalle böyleydi ozamanlar. Selahattin Abi Naciye Teyzeyi görünce onları kendi apartmanına kapıcı yapmış bir daire birde maaş yardımında bulunmuş. Her günde yiyecek bir şeyler verirdi kendinden. Selahattin Abi hep o vatana kocasını vermiş biz ona insanlık vazifemizi yapıyoruz çok mu derdi. İşte bizim Mahalle böyleydi ne biz ondan alışveriş edenlerden para aldığını gördük, Nede yüzündeki gülümsemenin kaybolduğunu. Gerçeği söylemek gerekirse bizim böyle hiç Selahattin Abilerimiz olmadı ama biz hep birgün onlarında bizim mahallemize uğrama hayalleri ile yaşadık. Ne dostu gördük hayatımızda Nede yardım gördük kapımızda Bir sevgiye hasreti gördük ailemizde Bir tek acı gördük güzel gençliğimizde Kelimeleri gördük beyaz sayfalarda Mutluluğu gördük onu okuyanlarda Hapishane demirleri gördük beyaz sayfalarda Ondört yaşındaki çocuğun bedeninde gördük dayağı Onu ölümüyle gördük nasıl olurmuş çoçuk mezarlığı Belki de ilk defa o zaman farkına vardık katılaşan kalbimizin Belki de ilk defa o zaman gözyaşı döktük Giden gençliğimize ve milletimizin istikballerine Ağlayan gözlerle söyledi gençler : “Neler görmedik ki hayatımızda neler Birde görmek istediklerimizi yazsaydı bu kelimeler.”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © TARIK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |