Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon |
|
||||||||||
|
İnsan, gerçekte neyi neden yptığını kendine itiraf edebildiği, kendi ile duvara çarparcasına yüzleşebildiği zaman daha bir ete, kemiğe bürünüp daha havada kalmayan konuşmalar yapabilir ve yazılar çıkarabilir. Örneğin, şu sıralar; gerçi gelmiş geçmiş tüm zamanlarda üzerinde fikir yürütmekten hoşlanılan ülkemiz ve insanlarımız mevzusu var ki müthiş doyurucudur egolar için. Konuştukça herşey hallolmuş daha da kötüsü bu hususta biz de bir şeyler yapmışız, bir faydamız olmuş gibi rahat hissederiz kendimizi. Toplum yozlaşmış, zengin magandalar heryeri istila etmiş, AKP kadrolaşıyormuş, gençlik markalaşmış, ama arz-talep meselesiymiş, isteniyormuş da o yüzden sunuluyormuş. Evet bunların hepsini zaten biliyoruz, fakat bu konuları her tartıştığımızda sanki yeni bir şeylermiş gibi coşuyor, onaylıyor ve tüm heyecanımızla alkış tutuyoruz. Peki sonra??? Sonrasını sanırım öncesi belirliyor. Yani bunları temcit pilavı gibi tartışıp, onaylatıp durmaktansa harekete geçebilmeyi, neler yapabilirizi bulmak istiyorum ve sizi çözüme davet ediyorum, çözümlerimizi paylaşmak, bir adım sonrasını da atmak için yeterince enerjimiz olduğuna eminim. Çünkü bu güne kadar tartışıp, onaylayarak yeterince dinlendik gibi geliyor. Kısır çevrelerin üzerimizde bıraktığı nefret nağralarını bir yana bırakarak, toplumun geri kalanını göz önüne alarak birşeylere başlamakta fayda var sanırım. Örnekleri de yok değil aslında. Çoğu SSK hastanelerinde görev alan Mavi Melekler (gönüllü çalışıyorlar), Eğitim Gönüllülerinin yaptıkları vs.. Biz bu şekilde çoğalmalıyız işte, ayıpladıklarımızın olmaması için, bizden sonrakiler için.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nilüfer Magriso, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |