..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Kadir KARAMAN




1 Ağustos 2003
Üç Mavi  
Kadir KARAMAN
Her tarafı maviliklerle kaplı olanın içininde maviliğe bürünüşünün sızısı da mavi.


:BFCA:

Aylar olmuştu, yıllar gibi geçen aylar, onlarla görüşmeyeli. Karar vermiştim, ne yapıp yapıp üçü bir aradayken görüşecektim üç mâviyle. Üç mâvinin özlemiyle içim, dışım, gecem, gündüzüm masmâviydi adetâ. Şiirlerimin rengi mâvi, bakışlarımın manzarası mâviydi. Gördüğüm güller mâvi, kokladığım çiçekler mâvi…Alev alev yanarken bile her tarafım, alevlerin rengi mâviydi…
Bâzen kurtulmak düşüncesiyle onlardan, bütün mâviliklere karşı akıl almaz şekilde nefret ve kinle doluyordum. Sonra seyrine doyamadığım üç mâvinin üçüncüsü gözlerime takılınca ve sihir gibi her tarafımı kaplayınca pişman oluyordum, yapmayı düşündüğümden.
Nerden ve nasıl kapılmıştım bu üç mâviye? Ya da bu üç mâvi nasıl bir araya gelmişte, ağına düşürmüştü şaşkın bir av gibi beni?
Önceleri bayağı rahatsız olduğum bu düşüş sonra benliğimi absorbe ederek, bir köle haline getirmişti beni. Şikâyet ettiğim, artık özlediğim ve aradığım olmuştu; üstelik ayrılıklarına dayanmam ve üç mâvisiz etmem mümkün değildi. Ama iki mâvinin bunu bilmesi zordu. Biri ise biliyor ama umarsızca bilmemiş gibi hareket ediyordu ve bu da beni kahrediyordu…
Derdimi ve neler çektiğimi anlatmam imkansızdı; çünkü mâviliğine dalarken, veya mâviliğini içimin en gizemli, erişilmez noktalarına yerleştirirken izin almamıştım ondan. İzin isteseydim belki râzı olmayacaktı. Böyle bir riski göze almak istemiyordum. Kendi kendime; “boş ver, ne ve nasıl düşünüyorsan ona göre hareket et; sonuç da nereye varırsa varsın” dedim. İçimden geldiği gibi hâreket ettim kısacası.
Ettim etmesine ama ne kadar büyük bir yanlış yaptığımı anladığımda karşılaştığım şeylerin umduğum gibi olmadığını gördüm ve bir çıkış, çâre aramaya başladım. Şimdi bir suç ortağı bularak suçumu paylaşmak ya da dağıtmak istiyorum; suçun bütünün sebebi ben olduğum halde.
Diğer mâviliklerle zaman zaman kesişiyor yollarımız ama üçüncü mâvi istemediği müddetçe bir araya gelmemiz mümkün değil. Üçüncü mâvi olmadan da diğer mâvilikler bir şey ifâde etmiyor ve sevemiyorum diğer mâvilikleri, sevmeyi istememe rağmen!
Size bir tavsiyem olacak; siz siz olun üç mâviyi bir arada gördüğünüzde kesinlikle kapılmayın ve bana haber verin, ne olur! Çünkü benden kaçıyorlar sürekli. Hele birisi…çok insafsız ve merhametsiz davranıyor; sanki vicdanı yokmuş gibi, ya da mermer gibi… Görür ve kapılırsanız benden beter olacağınız muhakkak; benden söylemesi!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat Rüya Gibidir
Taammüden
Aksilikler Zinciri
Vehim ve Karamsama

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Anadan Üryan [Şiir]
Koy [Şiir]
Loş Odada Üç Zaman [Şiir]
Merak Ediyorum [Şiir]
İnsan Ezmasi [Şiir]
Aldanmışlar Arenası [Şiir]
On Dört Şubat Şiiri - Akrostiş [Şiir]
Aşka Veda Zamanı [Şiir]
O Sokağın Başı [Şiir]
Yitik Düşler Eskizi [Şiir]


Kadir KARAMAN kimdir?

1956 yıl Sivas ili, Şarkışla İlçesi, Cemel beldesi doğumluyum. Mesleğim; İnşaat mühendisliği. . . Yayınlanmış 4 adet şiir kitabım mevcut: 1. "Kanıma Cemre Düştü"1997 de 2. "Göçmen Kuşlar Dönmedi" 2001 de 3. "Gönlümün Güz Mevsimi" haziran 2003 te, 4. "Sevginin Sesi"(Çocuk Şiirleri), 2013 de Kayseri’de yayınlanmıştır. Birçok şiirim Web sitelerinde yayınlanmakta. Kendi bestelerimin de yer aldığı 5 albümde bestelenen 13 şiir de mevcuttur.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl, M.A.Ersoy, A.N.ASYA, A.KARAKOÇ, Y.EMRE, N.HİKMET ve diğerleri


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kadir KARAMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.