Mutlu insanlar tatlı şeylerden söz ederler. -Goethe |
|
||||||||||
|
Ölüm randevu ayartmaz bu böyle bilinsin Onun ağır ağır çıkılan merdivenleri yoktur Zaman korkar boy ölçüşmekten onunla Sevinç ona selam vermekten ürker Onun çarkında dönüyor olsa da hayat Bilinir ki hayat çark seslerine kulak tıkar Ölümün yakarışa açık kulakları da yoktur Alabildiğine duyarsızdır gözyaşına Gözyaşını serinletecek bir nefesi yoktur... Ölüm mesafe tanımaz bu böyle bilinsin Hangi rengini yaşatırsa yaşatsın bize hayat Kalbin yollarından neler geçerse geçsin Tanışıklığımız ne olursa olsun onunla Kayırmaksızın buluverir ansızın herbirimizi Okundukça uzayan bir kitap Öğrenildikçe unutulan bir bilgidir ölüm Bilgelik taslayan beyinlerin Bilgeliğinde ele vermez asla kendini Ki hayatın gömleğinde sökülemez bir lekedir ölüm... Ölüm bir tercih hakkı sunmaz kimseye Olasılık hesapları oyuncağı olmuştur hep onun Haklı çıkmalarına aldanmasın bazen insanlar 'Ölümü öldürmek! ' diyenler asla aldanmasın Kanını feda edecek bir uğraşı Ve kendini ele verecek bir unutkanlığı asla yoktur Onun gücünü gizlice reddederken insanlar Beklenemez ki onda adalet aramaktan vazgeçsin Ki ölüm adalet hukuk tanımaz... Ey ölümü şiir bilgeliğiyle kavrayanlar! Ey mezarlıklarda insanları sükuta çağıranlar! Ey ağıtlarla ondan medet umanlar! Ve onu kokuşan pazarlıklarda sınayanlar! Sanmayın bir baş eğiştedir ölüm Sanmayın bir yeniliştedir Ağlayın kana kana onun gelişine Utanmayın ağlayın! Bir köşede sizi unuttuğunu Şefkatli bir merhamet sunduğunu hatırlayın ısrarla size Gözyaşınızı ısrarla bir mesafe sanın aranızda Siz iyi oldukça ve eridikçe katılığı içinizin Bir tüy gibi hafif ve merhametle hatırlayın onu Yoksa onun dehşetinden nasıl kaçardınız ey insanlar! Adalete, hukuka nasıl sığdırırdınız onu yoksa! ... Ey ölümü şiir bilgeliğiyle ananlar! Bir dostu yitirişte merhametleşip Hüzün giysilerini üzerlerine alanlar Ve duyarlılık putlaşmasına soyunanlar! Bir çığlıksa bizim için ölüm Öyleyse 'Çığlıklardan çadır yapmak şanı(*) ' da bizimdir! Bir dostu yitirişi öğreniş saatlerinde Benim de şu yaptığım Kaygılardan kurtulmak adına Şiirden yüreğime çadır yapmak değil de nedir? ... [ (*) İsmet Özel ] (16-17 Kasım /97)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mustafa evci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |