..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Okay Ulukut




19 Aralık 2004
Düşüncemeler  
Zaman zaman yaşanmışlıklar arasında sıkışıp kalmış bir zaman dilimi.

Okay Ulukut


Düşüncemeler ve sürümcemeler zamanlar ve zamansızlıklarla dolu geçen düşünce baloncukları.


:BAJA:
Zaman zaman yaşanmışlıklar arasında sıkışıp kalmış bir zaman dilimi. Zaman zaman olmazmı ki Alice Harikalar diyarındaki gibi zaman kavramlarının kayboluşu. Sadece Alice gibi yaşamak mı lazım zaman kavramını utanmadan sıkılmadan yaşlanmak belkide sadece yumurta kabuklarıyla.

Bir zamanlar diye başlıyan bir öyküm var....

Bir zamanlar kalem ve boya varmış çok lüks bir evin küçük ve rutubet kokan odasında. Karanlık ve soğuk günler boyu durmuşlar tozlar ve kirişler arasından gelen örümceklerle arkadaşlık etmişler. Yaşanmamışlık ve renksizlik hakim olmuş tüm hayatları boyunca. Sadece yazmak ve boyamak olmuş tüm istekleri ve adeta bir saplantı halini almış tüm bu rensizlik içindeki renklendirme özlemi.

Küçük bir çocuğun elinde olmak ve doyasıya yazmak, boyamak ne olduğuna ve zamana aldırmadan. Düşüneden yazmak farketmeden boyamak olmuş tüm rüyaları. En büyük kabusları ise kocaman kocaman silgiler olmuş. Birden bire çıkıveren ve aniden tüm renkleri ve kelimeleri o kocaman ağzıyla yutmaya başlayan kocaman silgiler.

Zaman ne kadar geçmiş bilinmez o şekilde kalmış o odada o kalem ve o boya. Küflü ve karanlık, soğuk odanın içinde.

Böle mi olmalı tüm düşünceler de kaldırılmalı mı bu küflü ve karanlık odaların içine. Yada daha iyisi sadece karanlıkta görülen boyalar ve renklerle boyıyalım tüm hayalleri. O zaman yazılacak daha az konu olmazmıydı. O zaman renklendirme ihtiyacımızda olmazdı. O zaman ne Soneler nede piyesler kalırdı insan ömründe sadece laflarda kalırdı her şey. Karanlık içinde kulaktan kulağa geçen bir zamanlar alemi içinde yok olmaya mahkum laflar ve özeller olurdu. Kimse kimseyi hatırlamazdı sadece karanlıkta olsa tüm boyalar ve kalemler.

Belki de daha iyi olurdu. Yaşanmak zorunda alınan bunca gereksiz an ve zaman olmazdı. O zaman belki gerçek olurdu Alice harikalar diyarındaki laflar.

hani şu hep 5 çayı içenler söylerdi:
'zamana zaman denir, zaman zaman olmasaydı zamana zaman denir miydi? zaman zaman olduğu için zamana zaman denmiş.'

İşte ufak bir zamanlama hatası ile karşılaşılan bir yazgı. Alice Harikalar diyarında harikalar yaratmakla meşguken bazı zamanlar kaçmış ve renklenmiş kocaman hayaller ve masallar ülkesinde o zaman anladım ben gerçekten kalemlede boya yapılabileceğini.

Düşüncemeler ve sürümcemeler zamanlar ve zamansızlıklarla dolu geçen düşünce baloncukları ile örtülmüş bir kefen hayal ediyorum böle zamanlarda. Kimlikleri ve kimsesizlikleri belli olmayan bir sürü kişiler oluveriyorlar o zamanlarda kırılan yumurtalardan çıkan ve zamanla dalga geçen bir zamanlar yaşanmışlıklar için var olan küçük göz bebekleri ve yaşlanmış ekşimiş çürümüş göz çukurları oluyor öyle zamanlarda hayallerdeki küçük zaman dilimleri ve zaman zaman yaşlanmaışlıklar




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın deneysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Siyah Beyaz İlişkiler (1. Bölüm)
Siyah Beyaz İlişkiler 2. Bölüm
Gölgeler


Okay Ulukut kimdir?

Hep bir hikaye vardır anlatılmak istenilen sahne arkalarında kalan kelebek kollarından sarkan bazen parıldayan yıldızların altındaki küçük dinazor çekirdeklerindeki izlenimler içerisinde gelmiş geçmiş tüm varlıkların içrerisinden esinlenilen ve düşünceler arasından kaybolmaya yüz tutmuşlar.

Etkilendiği Yazarlar:
Gölgler


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Okay Ulukut, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.