..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Nurol Banabak




22 Ocak 2002
Kod Adı: Yaşam  
Nurol Banabak
Kod adı: Yaşam, olan terorist, bütün mazgallarımdan yüreğime-bilincime saldırarak, ‘Yaz!,’ diyor, bana. ‘Hangi ruh hali içinde olursan ol, yaz!:’


:CAFF:



“ Dünya ile arandaki savaşta,
dünyayı desteklemeye bak.” (f.kafka)

-İnsan ne istiyor?
-Bilmiyorum!
-Ben ne istiyorum?
-Bilmiyorum; ölümsüzlüğümden canım sıkılmaya başladı!

Bazı günler, dölsüz bir boğa denli verimsiz olur düşüncem. Dünyam kurur, ben kururum. Hiçbirşeyi betimleyecek gücüm kalmaz. Somutum kör soyutum sağırdır. Kavramlar içsizdir bilincimde; bilincim hayvan önceme mi gerilemiştir ne? Hayır ama, o da değil; bilincim nöron düzeyine gerilemiştir: ( Nöron’dan fazlasıdır hayvan.)

Salt fizyoloji; yaşamla orgazmım yitip gitmiştir!

Herkes her şeyi bilerek kendi anlamsızlığında yok olmuştur. Ben ise,
kimliksiz bir kim?

Tam şimdi, bu an, Sokrates çıkagelse: Bir tek sorumun yanıtını getirse bana, en az on yeni soru doğurtmaya bedel. İçime bilincime düşse. Bilincimi canlandırsa. Bir başka bedenden (Dünya’dan) çıkıp gelmiş mayalandırıcı-canlandırıcı bir düşünce. Bir döl; cansız doğayı tepkimeye sokan, ilk canlı hücrenin ilk adımı... Bilinmezden gelen bir şimşek: YILDIZ...

Mutlu bir evrim öncesi-başlangıç.

Kod adı: Yaşam, olan terorist, bütün mazgallarımdan yüreğime-bilincime saldırarak, ‘Yaz!,’ diyor, bana. ‘Hangi ruh hali içinde olursan ol, yaz!:’

İnsan, fizik değil-metafiziktir; fiziği de içine alan bir fizik-ötesi! Tanrı’sı da vardır onun tanrısızlığı da. Aşkı hem bedene yöneliktir, hem beden olmayana. İdeaları yaratandır o ve yadsınmasıdır ideaların... En “Eşref-i mahlukat”tır ve atık’ların en işe yaramazı yine odur.

Cennete-cehenneme ve hiçbir yere yolcudur insan.

Tarih öncesi ataları Adem ve maymun iken, yaşayıpgiden atası Kültür’dür onun.
Yiyecek ve seksin peşindedir içindeki hayvan. Ve ölümsüzdür “id” çünkü, hayvan bilmez öleceğini. İçinde taşıdığı (içselleştirdiği) toplum (anne-baba-çevre)-“Superego” ise, sıkıştırır durur sevimli hayvancığını. Yolunun üstüne çıkar. Canının üstüne çıkar. Can havliyle cebelleşir dururlar. Arada, ‘ben’- ‘ego’ lime lime olur. Kimdir ki bir kavgayı ayırmaya çalışır da yumruğu yiyen olmaz!

Bir, ‘pişman olmuşlar’ kalabalığı!

‘Yaşama küsmüşler’ kalabalığı!

İnsanın bir, Tanrı sorunu yoktur, olmamıştır; her türlü teoloji,Tanrı’nın “ne olduğu” veya “ne olmadığı” üzerine varsayımlardır ancak. İnsanın bir, insan sorunu vardır ve o da, ne İsa’ya havale edilebilir ne de Nietzsche’ye.

Ufukta bir yıldız belirir; düşünce doğurtmaya-doğurmaya gebe. Sabah olur rüya biter! Kimileri Öteki’nin reddi üzre kurmaya çalışır Evrenini. Düşünmezler mi ki ‘öteki’ olmadan, (O, köprüsüz ben!) ben dahi yoktur? Ben’in önselidir ‘öteki’ ve ben, –öte...kimim-...

-Ben ne istiyorum?
-Bilmiyorum; ölümsüzlüğümden canım sıkılmaya başladı!..


İnsan ki soylu maceramız:

Varolandır. Varedilendir.

Bazen çözülüp dibe çöken bir tortu.

Hiçliğe teğet geçer ama yaratır insan.

Yaratır ve yaratıcısını yalnız bırakmaz!...

Siz hâlâ susmayı sürdürecek misiniz?!


Nurol Banabak Rize 19,02,2000



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aforizmalar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düzyazının Yetmezliği, Şiirin Dilsizliği!
Yazı-Yaşam

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uzaklarda [Şiir]
Nazlı Yare Mektup [Şiir]
Robin Hood [Şiir]
Bir Depresyona Metafor [Şiir]
Öteki [Şiir]
Kaza [Şiir]
Evcilik Oyunu [Şiir]
İnsan Değil miyiz? [Şiir]
Ömür Uzun, Aşk Kısa! [Öykü]


Nurol Banabak kimdir?

"Bir yaratıcının gerçek yaşamı yaratımındadır; geri kalanı çoğunlukla üzücü bir yanlış anlama. " Marcel Proust

Etkilendiği Yazarlar:
Eksiztansiyalist felsefe; Nietzsche, Sartre...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nurol Banabak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.