Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
çeperlerindeki savurgan kuşları gergin. asi yaprakları şimdi çayırların efendisi bulutları küf yağıyor iki kıtalı şehrin. bulanık rüyaları mağaralara uzanan alaycı uykusuna böğründe yer açıyor. kıvrımlarındaki hoyrat mehtabın gediklisi bütün çömezler, iliştiği gövdeden sanıyor dürteni yaraya pas bağlamakla hünerli ustaları çözeltim payı yok iki yasalı şehrin yaması pek sıkı bir yakası mermi üretiyor yerken karşı yakası karşı yara üretiyor geçsin diye bir yarası ne tuhaf çabuk tutmayan kabuğun hesabının yerkabuğundan sorulması. ki o da yaraydı bir zaman soğudu sıcağı kabuk bağladı işkillendi nesil gölge alametinden pıhtıdan başlamak ağır geldi, sırtlayamadı. susantıydım ben fakat susamama sebep dilimdeki bu sağır düğüm kör ağıt batmadan filikalarca uzaklaşanlara kanıt budur kanırttığım kana kana dinlediğim sular seller gibi bildiğim okyanus hikayelerine dikiz kesilmişim. dizlerim nereliyse oradandı gözümün avazı demediklerim didik didik her yokuş sonrası. bu ekleyiş bu sükûn yorgundu bana değen dalga yorgundu hece, çarptığımda dünyasına tek adım kaldı diyen o ses yorgundu yorgundum ben, sükûtu pişman değildi pişmanlık tarifli tarihçilerin önerisiydi. bense başındayken tarihteki yerimin oyunum bölündü kaç sınıfa mühredildi türün; çatış, öğüt, gücen elim pençeye, paham formüle çevrildi. yaş yaşa eklendi nefese nefes pekiştirdim. bir gölgede solukken ilk solukta zehirlendim. yırtısı ezberinde çığırtkanları moral danışırken dükkanlarında anlam sunaklarında tereddütsüz ete katık edildim sancısı alınmış tezgahlarda dünyanın sakalı ağarsın diye çevrilen binbir dolabın içinden geçtim hırsalı mahallere çınladığında kapı sümen rengi sinmiş hırpalı bir sebeptim. belirdim bu tarafında kayıpsamam gerekirken her sözde ayaklanışımda tökezledim özrüm yok önce bu tarafında biraraya gelmeliyim özürlüyüm bu tarafında çünkü çok özür dilendim. bu tarafında bekleyiş böldüren yüzüm parafin benizli kart niyetlere serpişti çilingir partilerinin budalası bilekçem uyuşan istifimin özle bağı delindi kapıyı açan emre kiplenemedim. kısaldı ateş, tenbih acemice verildi bu tarafında kudurdu bu tarafında duruldu istifna düşkünü topraktan olmayan nedenim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Enis TEK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |