İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Şehirde aynı anda aynı şeyler yaşanıyor çoğu zaman. İnsanlar senkronize hareket ediyor sanki. Bu konutlaşmış ve kuraklaşmış şehirler insana “doğ, çalış, harca ve öl”’ü öğretiyor. İnsanları bir yerlere sıkıştırarak yaşatıyor. Sabah herkes kalkıyor işe gidiyor ter döküyor, emeğinin tam karşılığı olmayan maaşını cebine koyuyor. Konutlaşmış yapı para kazanan insanların nerelerde parayı harcamalarını belirttiği için insan çok fazla düşünmüyor, parayı nerede harcayayım diye. Ya apartmanın altında, ya da yan sitede bulunan alışveriş merkezlerine gidiyor, zar zor kazandığı parayı oralarda bir çırpıda harcıyor. Nerede harcayacağın sistem tarafından belirlendiği gibi bir de neler alman gerektiği sana gösteriliyor. Sen de gidiyorsun paşa paşa, tamamen senin kendine özgü seçimin saydığın gerekli şeyleri alıyorsun. Oysa sistem bu ya, sana uzaydaki yıldızlardan seç dilediğini demiyor, tam tersine şu konutların arasında görünen gökyüzü var ya! Evet var. İşte orada gördüğün yıldızlardan seç istediğini, bak seni özgür bırakıyoruz diyor!!! Sen de kendini doğuştan özgür sanıp tıkır tıkır alışveriş yapıyorsun. Serbest piyasa ekonomisinin yanı sıra hayatımıza bir de serbest konut ekonomisi çıkıyor. Uzun lafın kısası: konutlaşmış şehir ve kapitalizm sana burada çalış, şurada otur, orada da harca ve sonra şurada yat ebediyete kadar diyor… Bilmem anlatabildim mi?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Murat Sayım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |