Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Güzeldi o günler ; " eski " günler . Aşktan ötesini yaşadığım , " Bütün " olabilmenin , " bir " olabilmenin tadına vardığım günler . Sevdiğimin gözünde sonsuzluğu gördüğüm , biz bir yana , dünya bir yana dediğim günler . Gelecekten korkmadığım , hayatı tanımadığım , insanı bilmediğim , asla değişmeyeceğini düşündüğüm , yıldızlara yakın olduğum , eteklerim zilli günler . Son nefesime kadar huzur içinde olacaktım oysa ki . Rüyalardan güzeldi , öyle kalacaktı hayatım . İnanmıştım iki insanın " bir " olabileceğine , paylaşmanın , anlamanın sınırsız olabileceğine , korkunun ve yalanın içlerine düşmeyeceğine , koca evrende bu sevginin onlara yeteceğine . Benim gerçeğim ,bizim gerçeğimiz bu işte bu demiştim . Bir mucizeden vardık , hep böyle güvende , ellerimiz saf , gözlerimiz melek kalacaktık . Her şey ne kolaydı hayatımızda , yoktu böylesi etrafımızda . Nasıl oluyordu da insanlar başaramıyorlardı " bütün " olabilmeyi , " bir" olabilmeyi diyordum . Yaşayamıyorlardı böyle bir güzelliği . Dünya kirliydi evet ama benim ki perilerin masalıydı . Diğerleri de yapabilirlerdi ama yapmıyorlardı . Ve biz seçilmiştik sanki , sihirli değnek bize değmişti , dünyamızın kanatlarına değmişti . Sonsuza dek öyle sürecekti ... Peri masalımız bizim , güzelliğimiz , insanlığımız , uyanmamışlığımız . Sonra bir gün hayat ; " Bir " olmak yok ! dedi kulağıma . İnsan değil " bir " olabileceğin benim , sadece sen ve ben " bir" iz. Ama ben oldum , biz olduk dedim . İki insan " bir " olduk dedim . “ Bak sana göstereceklerime iyi bak ! ”dedi . “ Uyan kızım , uyan da gör masallar bitmiş çoktan . ”dedi . “ Yok öyle bir şey insanoğluna dedi . Yol nedir ? daha bilmezken bu kadar kolay mı sandınız beni ? ” Sordu " bir " olmak bu mu ? Şaşırmıştım hayatın bana söylediklerine ama pek inanmamıştım ona . Kendim görmeden inanmayacaktım duyduklarıma . Uyandım , kulemden aşağı indim , kapıyı açıp baktım . “ Dışarı çık ! ”dedi Dışarı çıktım sonra . Daha önce gördüklerinden başkasını gördü gözlerim , kulaklarım duyduklarından başkasını duydu , kalbim arkasına bakmadan gitti . Giderken , “Bir daha dönemem , hayat doğru söylüyor .” dedi . Korku gözlerimize , yalan dilimize düşmüştü . Bir ,ayrılmış iki olmuştu . Sevgimiz , koca evrene yetmemişti . İnanmıştım , inanmıştım demiştim defalarca ikimize inanmıştım . Nafile olmuştu , kulemiz yıkılmıştı . Yürüyememiştim de sonrasında kollarımdan tuttu hayat . “ Yürüyeceksin . ” dedi. Nefessiz kalmıştım da “ Nefes alacaksın ” dedi . Kalbim gitti , demiştim “ Dönmez ,bekleme . O öyledir , gerçeklerden kaçar . ” dedi . Masalımız , bizim güzel masalımız , canım masalımız , güzelliğimiz , tek istediğimiz , insanlığımız , derin uykularımız bitmişti . " Sen benimsin " dedi hayat . "Zor oldu seni bulmak . Kaçmıştın , iyi saklanmıştın ama yakaladım işte seni " Kaçmakmış hayattan , kaçmakmış gerçeklerden , kaçmakmış yolundan , varoluşundan gelirmiş insanın , herkese olurmuş, korkusundan kaçmakmış yalnızlığın , kendinden (derinlerinden , karanlığından ) kaçmakmış , en büyük yalanmış iki insanın ; “Bir olmak ” dediği ; olmazmış . Acı ... Öyle büyük acı ki bir daha asla çekemeyeceğimi bildiğim bir acıydı çektiğim ... Anladım hayatın bana anlattıklarını . İşte o zaman ilk nefesimi aldım içime ve ilk adımımı attım bu koca evrene . Doğmaktı yaşadığım , doğmaktı geceye , doğmaktı bilinmeyene ama doğmaktı . Doğmuştum ben yine yeniden gözlerimde yaşlarla ... Kalbim yoktu eksiktim .Kalbim neredesin ? Öyle özledim ki seni . Hiç gelmeyeceksin değil mi ? Kalbim hiçbir zaman cevap vermedi . Yalnız hayatla "bir" olabilirmişsin . Sen onun içinde ve o senin içinde . Nefesinin yarısını başkası için veremeyeceğin ve alamayacağın kadar gerçek . Değişmiştim , herşey değişmişti . Tek gerçek ; değişimdi . Hayatla ben " bir " dik " bir " kalacaktık . Yalan söylemeyecektim bir daha hiç . Kaçmak istesem de kaçamayacaktım . Hayat beni bırakmayacaktı . Bir çift gözde varolamayacaktım bir daha . Gerçek bu olmasaydı dedim . Kabul edemedim . Gerçekle yalanı birbirine yumak ettim . Belki unutur aklım gerçeği dedim . Olmadı aklım gerçeği unutmadı . Gerçek kazandı ben kaybettim ,kalbim kaybetti . Kabul ediyorum gerçeği ; yalnızca hayatın doğru söylediğini . Gerçek bu olmasa imiş desem de kabul ediyorum hepsini . Yalnız onunlayım , sadece hayatla " bir " im . İki kişi “ bir ” olmak yokmuş . Gerçek buymuş . Hayatta herşey değişirmiş , bu bir döngüymüş zaman zaman acı , zaman zaman korkuya düşermişin , gözlerin yine güzeli görürmüş , yine değişirmiş gördükleri zamanla güzelin gölgesini,çirkinliği de görürmüşsün ... Yalnızca teslimiyet yokmuş bir noktaya , ne tam anlamıyla güzele ne tam anlamıyla acıya . Her şeyin tadı gerekmiş insana , herşeyi tatmadan olmazmış . Sevgili Hayat , Gerçeği biliyorum , gene de diyorum ki ; İki kişi " bir " olmak , ne kadar da tatlıymış .Kalbim yalanlarla gitmiş , aklım gerçekler de kalmış ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İLKAY AKGÜN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |