Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Böyle yaşamak ; her şeye sataşmak gibi , güneşin aslında güneş olmadığını söyleyip ama ne olduğunu hiç bilmemek gibi . Tanımlayamamak güneşi ; " Bilen de yok hiçbir şeyi zaten " demek . Öyle , kim biliyor ki her şeyi ? Al işte ! Her gün yeni bir şans sana ; " Düşün , bugün de düşün ! Belki güneş güneştir aslında , değilse nedir cevapla ? " Ne kadar günün olduğunu bilemeden rahat mı olacaksın yoksa koşacak mısın ? Nereye kadar bilmeden soracak mısın tekrar tekrar sorularını yoksa bana ne deyip gülüp oynayacak mısın? Ne oynamak istiyorum ne de başka bir şey . Keşke biraz daha akıllı olsaydım küçükken diyorum . Belki şu anda bir yerlere varabilmiş olurdum . Koca kız (koca kız demek bile ayıp kaçıyor bana artık koca kadın oldum)oldun hiçbir şey bilmiyorsun şu hayatta ... Utanmalıyım. Böyle her günüm işte benim . Ne an oluyor yaşadığım , ne sonrasında yaşanacak bir yarınım . Hayatım bir yumak benim . (Hayır , hayır sadece benim değil . Herkesin ki yumak kendime haksızlık etmemeliyim bu kadar . ) Tut şu ipin ucunu da göreyim seni . Öyle bir yumak ki bu her tuttuğum ipin ucu kesik . Tutsam neye yarar ki ? Bu yumakla ne edilir ? Biliyorum , gizleniyor gerçekler . Gitmek var birde , bilmiyorsun nereye ? Beni yum yumak ediyor işte çaresizliğim . Yuvarlıyor beni uçurumlara . İnsan denilen varlık , gerçeklik dediği kavramı ne kadar sorgulayabilir ? Nereye kadar ilerleyebilir ? Bilemiyorum . Kolay değil.Biraz bekle desem sen de beklemezsin sana hangi yanım desem bilemiyorum.Sorgulayan yanım diyeyim bari.Çünkü beklemez hiçbir şey öğrendim . Bu dünya , dünya değil artık ben de , ben değilim. Benim gücüm yetmez diyorum bu işe . Olmuşuz işte herşey olmuş bir kere . Benim gibi milyonlarcası , ne biliyorum diyebilirler ki hayatın gerçeğiyle ilgili ? Bilim bile bilmeceyi çözemedi de ben mi çözeceğim . Ama öyle de olmaz ki kaçılmaz ki .Ben dinlenip dinlenip gene sormaya başlarım.Sanki kendimi çözdüm de bir de varoluşu çözecekmişim gibi iki gram aklımla … Bir kendinden başla bakalım hele ; Kendi gerçeklerim konusunda bile zengin olamadım pek, daha doğrusu eskiden çok ama çok zengindim .Her şey gerçekti bana göre . Sonra bir gün tabi ki inandığım bir şeyin aslında inandığım gibi olmadığını gördükten sonra ne varsa hepsini bir masaya yatırdım . Hani öyle derler ya … Neyse bu gerçek dediğim , bu inandığım şeyler üstünde düşünmeye başladım biraz içine girdiğimde , biraz oynadığımda ,haşır neşir olduğumda yok oluyorlardı . Teker, teker hepsi gitti tüm inandıklarım . Ne söz vardı yarına kalacak ne de başka bir şey artık . Benim sözüm bile geçmiyordu kendime . Kime ne diyebilirdim ki o noktadan sonra ? Ben şöyleyim , ben böyleyim , ….’i asla denemem , ….. olmadan olmaz , ……’ı asla kabul etmem . Nasıl mümkün olabilirdi ki bugünden yarına bir şey söylemen . Kendi gerçeklerini bile günün birinde aslında gerçek değiller diye atmışken . Başkalarının söylediklerine nasıl inanabilirdin ? O halde yalnızlığı seçtim en büyük erdem odur dedim belki de … Gerçekse değişimdi bana göre . Yalnızca onu kabul ettim . Her şey değişmişti gelene dek bugüne , değişiyordu ve değişecekti bilinmeyene . Ama ben de insanım işte ! İnanmak istiyorum bir şeylere , içimde ya da dışımda her ne olacak ise , görüp duyabileceğim yada hiç şüphesiz hissedebileceğim bir şeye , asla değişmeyecek , birbirimizi asla bırakmayacağımızı bildiğim bir şeye ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İlk Ay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |