Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau |
|
||||||||||
|
Rütin bir akşam üstü...Günün sıkıntısını,tüm anlamsız yoğunluğunu bir kenara bırakıp radyoyu açıyorum.Radyoda o meşhur bayan vokal icra ediyor sanatını.Diyor ki: 'gel sen bugünün hakkını ver;yarını yarın düşünsün' Hayretler içinde kalıyorum o an.Ve daha öncede dinlediğim bu şarkının bu bölümüne dikkat etmediğim için kızıyorum kendime.Şarkıcının bu sözü bu kadar rahat ve kendinden emin söyleyişide hayretimi kat kat artırıyor. Nasıl yani 'gel sen bügünün hakkını ver'?Duyduğum an beyin dumurları yaşadığım bu sözde neyin nesi,gayesi nedir,sadece öylesine bir şarkı mıdır tüm güzellikleri,doğallıkları,insanlıkları bir çöp arabası gibi yutan popülist kültüre bir armağan mıdır,yoksa sanat mı,yani demek istediğim, merak ettiğim biz bugünün hakkını 'ye-iç-sıç diyalektiği' doğrultusunda mı verelim? Bu hayatı yorumlama ve anlama çabamıza bir serseniz, hokkalı bir küfür mü? Çekilen acılara,verilen bedellere,emeklere 'amaaaan bu dünyayı sen mi kutaracan be Selo' deyip duyarsızlaşalım mı? Bu atlantis misali kalan bu son güzellikleri de kurban mı edelim yalanlara? Bu söz öyle bir söz ki hem eğitici hem öğretici.BRAVO! Hak hukuk kalmadı bu dünyada!Çark bir sekilde dönüyorken bizim belkide bu beyhude çabalarımız; yeryüzüne cenneti indireceğiz diyenlerin bile hayal gücünü zorluyor. O kadar ütopik yani,o kadar... Gördüğüm,duyduğum,bildiğim en göreceli kavram olan bu hayat;bana kahır olurken ona neden cennet olmasınki. Yarınıda yarın düşünmüyor sanatkar hanım.O kadar pişkinki o yarın; pat diye geliyor ve sana masa altından çomak gösteriyor.Tüm idealleri,güzellikleri, huzuru,mutluluğu iki parmağının arasında saklıyor. Anlayacağınız hayat bize iyi kazık atıyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © adem güneş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |