Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana |
|
||||||||||
|
Ağırlığı ''ben''den derin bir ordu. ...lego gibi, her konumdan birleştirildiğinde yeni yapılar yaratan, ki göz önünde ,net, parçaları görebilenlerin tekelinde... Ağırlaştırıp, daralttığında yük atsam ,kumanyamı ayırıp ; hafif, sallantıda demlensem ağır ağır... Tufan alsa, çamur deryasında götürse herşeyimi . Coğrafyasız kalsam, köklerimi aramasam. mesafesiz kök olsam , küstah , nerede bırakırsan orada biten , sarmaşık, dolana dolana karışsam aleme ... çıplak ırs mirasıyla , tecrübesiz... Sallaya sallaya elesem ruhumu . incelsem ... safi yaradan...dökülenler katıksız yaratı; toprak gibi verimli... varan bir: vücudu lal, ruhu dil olmak... Ancak hangi öğreti(!) muştulamaz ki , bedeninden sıyrılma gerekliliğini. Kendime dönmem/nin diğer bir yolu var. Olsa olsa kendin/mi özümsemek, kabullenmekten geçiyor. Ki bu yol çetin . Tuzaklar , belirsizliklerle dolu. Kiminle karşılacağımı kestirmek güç. Ya korkarsam benden .Çiğ tarflarım ya hançerlerse daha başlamadan tüm uğraşımı... Bir garip paradoks ''sen ellerimin açıklığı kadarsın ey anlamyükü evrenim''. Dağ-bayır dolaşıp kendimi aramak var... Uçsuz bucaksız bir yol çizip, başlangıç noktasından uzaklaştıkça ferahlatan, olsa olsa hava değişimi... Kişisel kavgam bitmeden ,hangi ademoğlunu görsem tanıyabileceğim ki... hazımsız bir karaktere ne sunsam, kimi kurban etsem ki ruhu şad olsun, ey ben! yol göster bana .. Olasılıklardan bağımsız salt gerçek var ki, asıl budur müdahale konusu. Aynaya baktığımda bir bir kusurlarıyla karşılaşan , ama her seferinde bir taraftan beğenmeye çalıştığım, kendini yermekten (içten içe) yorgun bir ben var benden içeri. Mesafeli duran kendine(bir sanat eserine olabildiğince ancak), yarattığınca (başarılı senfoniler dinler gibi) dinleyen(belki biraz ölçüyü kaçırıp), ruhu çürük ,amma varlık. Bulsam kendimi akacağım .kalem tutmayacak elim, armonisiyle bir olacağım tüm alemin. varan iki ; dert olmazsa derman teorilerinden bahsedil(e)mez ,ki sanatçı bir tarafıyla derman teorisyenidir.(dert çeşitliliğini de göz önünde bulundurularak) Bu kadar monologdan çıkan, insanlık sorunsalında da karşılaşılan paradoks ve yaşasın nihilist bir düzlemde canbulan sanat.(bkz. bir yere vardırma kaygısı);)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © efselyus, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |