Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei |
|
||||||||||
|
Cumartesi beş çayları gibi saatleri belirli iklimlere kurar , O zaman uyanır Eşref Bey Güzün soluklarına vuruş düşer ezgilenir tütünü teklik attığı mekanda onun pesten borusu öter Bir başına demlendiği ev köşk yavrusu olur da , türkülerini mırıldar o, silinir etrafındaki yumağı yalanır uyur 2. Eşref Bey'e bir haller geldi gelir Şehrin oğlanıdır ansızın kayıplarına yakamoz sığdırır da,... Fötr şapkasına kelebek konmuş, deli kovalar, Eşref Bey dellenmelik ki... Yüksek ökçeleriyle şarkı söyleyen kadın Güzelin güzeli yini Elinden gerdanı akar saçları deli-dolanmada Eşref Bey kayıp... Ben derim ya daha da görünmez siyah... 3. Eşref Bey sakin oturur, dumanı akar tek nefesinden dünya okunur yürümesi içine deli-dolanmadadır yine Özlemi selamlamaktadır erden ki... giden saplantılarını okşar gözleri Eşref Bey ağlar olmuş Yüzünde gri sevda beklenti yoktur sarıldığı kent Eşref Bey'de Ki tanrı olmuş dolaşmakta alemi... 4. Eşref Bey mecbur beklemede Çemberi o çizmezmiş Bazen başka tanrılar eşelermiş kumulu Çember dar Eşref Bey boğulur İmdi zamanın kancasına asılı gece ve tüm seyri şehrin Bulantıda,.. akmaz Belki kımıldar. 5. Eşref Bey geceyi günden okur selam sürünür. yükselen şehre, kahvesine attığı şekeri kırar yabani bir müziğin ezgisini dumanında demler yine Eşref Bey duramaz yerinde İçine yağar tüm gecenin matemi acısı , açmazı bir olur Çağıldar Hiç görünmez ,,, siyah 6. Eşref Bey tik Eşref Bey tak yağmur yağdırmak ister her gece içine yağar tüm gecenin matemi Acısı açmazı bir olur da... Çağıldar Eşref Bey görünmez siyah... 7. soluk tutmayı öğrenir günün biri geceyi, ışığı, soluğu içine katar hapseder Özgürlüktedir son nefesi Dansı yerlerine koyar tükettiklerini Eşref Bey sessiz Soluğuna kırgın dinlemekte geceyi okumayı öğrenir, gündüzü bütünlemeyi ve anlamlandırmayı yaratıyı. yaratı da ... beyaz En pardesüsünün eni Kulaklarından büyücek siyah 8. Eşref Bey gözlemde geceyi ve gündüzün nimetini alkışlarını tenine kazır gelinciklerini dalga dalga ezgisine katar aynasının tozunu alır ardına dikilir bakar... akmaz uğraşsa da akamaz koyu mutsuzlukta siyah 9. Tebessümlerind dalga dalga açmaz kendi oyunununa sırıtır yini imlerinde gölge görmez seyrinden ürker maske düşürür sokağın orta yerine ,.. eğilir, alamaz Eşref Bey doğru söyler dokuz köye Yanağında oyunbaz yüz-seyrinden birkaç damla avazı çıktığınca güler,.. Eşref Bey ilkten görünmekte aleme alevden bir ışık yapışır o anın gözlerine 10. Eşref Bey gülmelerde boyunbağladığı imgelere, yaratttığı anlamlı izlere bağlanıp bağlanacağı tüm yaratı alemine kollarını ardına kadar açıp bağırır sen bu kadarsın ey anlamyükü evrenim Eşref Bey' e üç elma düşer de ne diyelim mutlu son.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © efselyus, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |