..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Murat Topgul




19 Şubat 2006
Kurtlar Vadisi Irak ve Hz. Muhammed Karikatürleri  
Murat Topgul
Yapımız gereği verdiğimiz ani kararlar, sert çıkışlar, onları güçlendiriyor. Bu bir savaş ise ki bence öyle, stratejiyi çok iyi belirlemek lazım. Ancak şuna da eminim ki, bu savaş, canlı bombalarla, terörist eylemlerle, yada bayrak yakmalarla bitmeyecek.


:BJDC:
Uzun zamandan beri ilk defa bugün kendime biraz zaman ayırdım ve şu merakla beklenen meşhur filmimiz Kurtlar Vadisi Irak`a gittim. Açıkcası beğenmemek maksadı ile birazda önyargılı olarak gittiğim film, kafamda kopuk kopuk duran bir çok olayı birlikte düşünebilmemi sağlayıverdi. Film gerçektende genellikle kötü taklitlerini yapmayı becerebildiğimiz ve fakat üstelik! birtürlü başarılı olamadığımız Amerikan yada Avrupa sinemasındaki örneklerini aratmayacak bir niteliğe sahip. Ama en önemli tarafı üslubu. Bu film saldırgan, sözünü esirgemez, kimi kırarız acabaları olmayan ve işin tuhafı, içerisinde geçen tüm olaylar gerçek olmasada, çoğu gazetelerde yazılmış ve halka yansımış, yani bizimde bildiğimiz konular. Beni anlayamadığım şekilde zevkten mest eden tarafı ise, bu filmde biz saldırıyoruz. Yani darp anlamında değil, Gece Yarısı Ekspresi gibi. Doğru olmasada (yada olsada) içinde bariz taraf tutma var, film Amerikan düşmanı! Film gerçek, doğru, olması gereken Müslümanlık nedir anlatmaya çalışıyor. Kökten dinci hareketi yavaşça kınarken, baş kahramanlardan biri olan Marshall`in ağzıyla, Hıristiyanlığın, çok eskiden beri ortadoğu ve kutsal topraklar üzerine oluşturmaya çalıştığı politika ile ilgili işaretler veriyor.
Bu yaziyi kaleme almadan ve filmi görmeden evvel, aynı gün erken saatlerde, şu Danimarka bayraklarının yakılmasına sebep olan ve İslam dünyasında infial yaratan karikatürleri merak ettim. Internette buldum ve uzun uzun inceledim. Bu karikatürleri çizen kişiler, kendi peygamberlerine "I will survive" şarkısını söyleterek klip çeken ve klip`in orta bir yerinde Hazret`i bir araba çarpması sonucu öldüren kişiler. Burada dinlerimiz arasındaki farklari iyice belirginleştirmek için uzun uzun örnekler vermeye gerek yok. Bunların katolikleri bile bizim normal dini vecibelerini yerine getiren bir vatandaşımızın dine bakışı açısından, daha rahat daha serbest yada daha laçka daha saygısız, artık nasıl isimlendirmek uygunsa...Kızdığımız kişilerin Peygamberleri ile ilgili bu tarz bir saygı mekanizması yok. Yani kutba gittiğimizde Eskimolar bizi burunlarını burunlarımıza sürterek selamlıyorlar, çünkü el sıkışmayı bilmiyorlar, yok öyle bir şey onlar için, kimse kızamaz onlara "bu nasıl selamlaşma böyle" diye. Kendi Peygamberlerine yaptiklarina bakılırsa aslında saygılı bir tutum içerisinde oldukları bile söylenebilir.
Yazıya film ile sırf bu yüzden girdim, film sayesinde anlayacakları bir dille cevap vermişiz bu zamana kadar yapılanlara. Karikatürlerde de aynı üslubu uygulamalıdık cuma namazı sonrasında homurdanmak yerine. Mesela hemen aklimdan geçen, Vatikan`in eşcinsel papazlara sağladığı hoşgörü ortamının sapkınlığı, çarmıha gerilmiş İsa`ya göz süzen tatlı bir papazcık ile karikatürize edilip Hürriyetin yada büyük herhangi bir gazetenin manşeti üzerine konulsa, bence verilebilecek en güzel ! cevap olurdu bu dini hoşgörüsü yüksek ! vatandaşlara ve Vatikan`a.
Sözün özü, kendi silahi ile vurulanın canı daha çok yanar. Yapımız gereği verdiğimiz ani kararlar, sert çıkışlar, onları güçlendiriyor. Bu bir savaş ise ki bence öyle, stratejiyi çok iyi belirlemek lazım. Ancak şuna da eminim ki bu savaş, canlı bombalarla, terörist eylemlerle, yada bayrak yakmalarla bitmeyecek. İnsan öldürmeden, karakter ezerek, küçük düşürerek,soğukkanlı ve aşşağılayıcı davranarak yani onların silahlarını kuşanarak sonuç alınacak. İlgisiz gibi gözüksede Kurtlar Vadisi Irak, bu konuda atılmış küçücük, ancak savaşma üslubumuzla ilgili atılmış dev bir adımdır.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Başka taraftan baksak...
Gönderen: asivemavi / ege/Türkiye
26 Eylül 2008
Karikatür olayına ben başka taraftan bakmaya başladım.Bu bir tepki ölçme olabilir.Bunu bu gün dünya jandarmalığını yapan süper güç!! te yapabilir, kendisini islam ın temsilcisi sayan karanlık güçte.Çünkü; At ile it izinin karıştığı hassas bir dönemden geçmekteyiz.Eğer bu bir tepki ölçmekse binlerce anketörün uzun bir zaman ve geniş bir coğrafyada yapamayacağını bir ufak gazete ve görsel basın çok kısa sürede ve çok başarılı bir şekilde yaptı. Bundan sonra gelişecek olayları dikkatle incelersek bu krizi yaratan odakları görmemiz hiçte zor olmayacaktır. Diğer bir husus hani bir laf varya gavur aşmış diye. Bazı şeyler aşılmalı,aşılmalı derken provakasyona gelinmemeli aklı selim içerisinde olayları değerlendirmeli.Olayların terör boyutuna ulaştığı yerlerdeki toplumsal eğitimi ,ekonomik seviyeyi ve bölgenin sosyal durumunu incelersek beklenen ve istenen tepkinin alındığı sonucu ortaya tam çıkmamıştır ve buda sevindirici bir gelişmedir. Kurtlar vadisi ne gelince;Her sokakta bir polat alemdar,bir çakır yaratan dizinin bırakın film yapılmasını TV lerde gösterilmesi bile büyük bir hata.Sanattan uzak bu tür diziler , filmler ne diye yapılır ve gösterilir buna anlam veremiyorum...Yazınız güzeldi keyif alarak okudum sağolun teşekkürler... asivemavi36




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Zamanlar Türkiye Cumhuriyeti Diye Bir Ülke Vardı... [Eleştiri]


Murat Topgul kimdir?

Deneme

Etkilendiği Yazarlar:
Deneme


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Topgul, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.