..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Bireysel > Ayşe ATILGAN




21 Temmuz 2006
Latife Hanım  
Ayşe ATILGAN

:BJGG:
LATİFE HANIM

Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk First Lady’si. Onu ilk Can Dündar’ın Fikriye adlı kitabında tanıdım. Mağrurdu. Fikriye’nin hikayesi yürekleri parçalarken o biraz gölgede kalmıştı.

Sonra Nezihe Araz’ın Mustafa Kemalle Bin Gün adlı kitabıyla biraz daha tanıdım. Kültürlü, iyi eğitim almış, dimdik ayakta durabilen güçlü bir kadındı. Herşeyden öte, Atatürk’e aşık bir kadındı. Alafranga usulü evlenmiş alaturka usulü boşanmışlardı. İki yıl, altı ay, dört gün evli kalmışlardı. Hakkında çok fazla yorum yapılmasına karşın o hep suskundu. Açıkcası gizemliydi.Hatta öldükten sonra bile akrabalarına Atatürk’le olan evliliği hakkında hiç kimse ile konuşmamaları için vasiyet bile etmişti. Evet gizemliydi.

Geçtiğimiz günlerde Doğan Yayınlarından çıkan İpek çalışlar imzalı Latife Hanım kitabı inanılmaz etkiledi beni.Atatürk’le olan evliliğinin dışında tarihe ve Atatürk’ün bilinmeyen pek çok özelliğine ışık tutuyor. Ve Latife Hanım’ın o kadar da mağrur ve kibirli olmadığını hatta Cumhuriyetin kuruluş yıllarında yaptığı katkıları; siyasi kimliğini, entelektüel yönünü buluyorsunuz.

Arapça, Farsça, Latince, İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca ve Rumca biliyordu. Fransa’ da Hukuk eğitimi almış edebiyatla, müzikle ve resimle çok yakından ilgilenmişti.

1916 yılında “Demir Çeneli Melekler” olarak anılan Amerikalı Kadınların, Birinci Dünya savaşı sırasındaki oy mücadelesini yakından takip ediyor ve Kadın Hakları konusunda ciddi araştırmalar yapıyordu.

Mücadeleciydi, hırslıydı. Türkiye Cumhuriyetinde kocasıyla ilk nikah masasına oturan kadındı.

Bugüne kadar anlatıların aksine İpek Çalışların kaleminden Latife Hanım kitabında bambaşka bir Latife Hanım’la karşılaşacaksınız. Henüz kitabın yarısındayım. Hani vardır ya bir solukta okunacak kitap, işte aynen öyle bir kitap.

Bugüne kadar anlatılan kitaplarda hırçın bir Latife Hanım portresi çizildi. Atatürk’ün boşandığı kadın denildi ona.

İpek Çalışlar Latife Hanım’da işte bambaşka bir Latife Hanım çıkıyor karşımıza. Atatürk’ün yanında sağlam duran, onunla siyaset konuşan, ülkenin geleceği için çalışan mücadeleci bir portre. Bunun yanı sıra eşiyle gurur duyan onu her ortamda tanıştırmaktan onur duyan bir Atatürk.

Kitap belgelerle, Atatürk’ün bilinmeyen pek çok yönünü aktardığı gibi çok farklı bir Latife Hanım’la tanıştırıyor bizi. Ve tarihe ışık tutuyor. Her evde olması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Tavsiye bizden…

Sevgi ve ışıkla kal…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Canın Bugün Birşeylere mi Sıkıldı?
Layık Olmak

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yunus Balığı
Gökten Düşen Üç Elma
Ego Üzerine
Gökten Düşen Üç Elma
Metal Fırtına Bağdat Kafe Imagine
Yolcu
Yaratandan İnsana
İnsan Olmak
Yavru Kekliğin Gözyaşları
Artı Eksi= Varolmak


Ayşe ATILGAN kimdir?

Ayşe ATILGAN

Etkilendiği Yazarlar:
Kerime Nadir


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşe ATILGAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.