Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
Dokuz kardeşin en küçüğü, El bebek, gül bebek sanmayın, Farkına bile varmadılar büyüdüğümün. Şansım varsa ağabeyimin ablamın Yırtılmadan küçülür ayakkabıları Beni unutmazlarsa eğer sofra da, Benden önce kapmazlarsa ekmeğimi, Bir iki lokma yemekte yerim o gün. Zaten sayılı girerdi evimize lokmalarımız, Ekmek arası ekmekti çoğu kahvaltımız. Eğer şanslı günüyse babamın, Ekmeğimizin arasına bir lokma peynir, Birkaç zeytin, biraz pekmez. İşte o gün bayram ederdi midemiz. Tavuk, et yemekleri. Pek girmezdi bizim eve. Patlıcanı sakladım kaç kere et diye. Annem dayak yedi bir gün babamdan Tavuğu kesti, yedirdi bize, diye. Üzülme anam beğenmemiştim zaten, Soframa ne koyarsan koy, yerim ben. Çırpınırdı ana baba yüreği, Ellerinden geldiği kadar yetiştirdiler bizleri. Yorgun yüzleri, genç yaşta kırışmış elleri, Erkenden beyazlaşmış saçları, Yinede eksik olmayan gülüşleri, En çok ben öperdim babamı, annemi. Dokuz kardeşlerin en küçüğüydüm, Yani, en sonuncusu. Tekne kazıntısı derler ya, En büyük ağabeyim Mehmet. En küçük ben, Yeter. İsimlerimiz karışırdı hep birbirimize, Fark etmezdi Ahmet yerine Mehmet dese. Yatardık üst üste. Ağlardım yer kalmazdı bana, Alıştım oturduğum yerde uyumaya. Şanslıydım, en şanslı kardeşlerden biri, Çünkü küçüktüm. Zaman zaman, unutulsam da bir kenarda, En büyük ağabeyim yazdırdı beni okula. En güzel elbisem siyah önlüğüm, beyaz yakam, Lüks sayardım beyaz çorabımı, kırmızı pabuçlarımı. Yolum uzun olsa da okuluma. Çamura saplansa da ayakkabılarım, Donsa da kirpiklerim soğuktan, Buz kesse de ellerim, Yinede kitaplarımı bırakmadım. Dedim ya, kardeşlerin en küçüğü ben En şanslıları da ben. Kimisi döver, kimi yedirir, giydirir, Kesin hepimiz birbirimizi sever. Herkesin bir yarası vardır, duygusal, Biz yapamadık sen yap, Ben okumadım sen oku der ağabeyim, ablam, Dokuz kardeşin en küçüğü ben, Hepimiz için söylüyorum, ismim gibi YETER.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sevil güler ortaylı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |