Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus |
|
||||||||||
|
Nizamiyenin kapısında tanışan Kopup gelmiştik Bitlis'ten, Trabzon'dan Umutlarımızı tadılmadık Buram buram acılara Sevdalarımızı allı yeşilli duvaklarıyla Gün görmemiş hasretlere bırakıp Geldik asker ocağına Geldik Gülfidan asker ocağına Çektik kepleri başımıza Postalları ayağımıza Ve uzandık ranzalarımıza Bir memleket türküsü tutturduk ki Yaktığımız sigaralarla Ciğerimiz koptu geldi yerinden Kardeşliği de o kadar özlemişiz ki Bir gece vakti Gülfidan Bir içtima düdüğü çaldı ki Koğuş kapısının önünden Gül yazmalı, nehir boylu Kan kınalı kekliğimin hayali kaldı Gözlerimde parçalanan uykumda Koştuk, safta sıra olup dizildik Operasyon bölüğü hazırolda Geceyi postallarımızın altına aldık Laz Hasan, Kürt Sılo, Afyonlu Kara Veli ve bütün bölük Yürüdük yürüdük, dağ başlarından Engin vadileri indik, ateş böcekleriyle Derin sazlıkların arasından geçtik Kurbağa şarkılarıyla Geldik Hakkari Çukurca'ya Yani Gülfidan Kardeşliğimize pusu kurulan yere Yine bir akşam üstüydü Gülfidan Oturmuştuk, karakolda ranzaların üzerine Sevgiliyi de öyle özlemişiz ki Öyle özlemişiz ki Sarı saçlarını ranzaya asıp Gül yüzünü gözbebeklerimize çizmiştik Çaylar elimizde Bir kardeşlik türküsü tutturmuştuk ki Bütün koğuş kardeşce Ve pusu kurulmuştu Gül dalında umutlarımıza Kelebeğin kanadında söylediğimiz 'Değmen benim gamlı yaslı gönlüme ben bir selvi boylu yardan ayrıldım' diyen Zor sevdalı türkülerimize Omuz omuza çektirdiğimiz Kardeşlik resimlerine Nereden bilelim Gülfidan....! Nereden bilelim...! Önce iki el bombası atıldı Koğuşun penceresinden Arkasından iki zehir zıkkım slogan Türkülerimiz, yaylım ateşlere tutuldu Çığlıklarımız kuş gibi Kanadından vuruldu Kardeşliğimiz dalından koparılan Gül çırpınışı ağır yaralı Önce Laz Hasan attı Bir bombanın üzerine kendini Varın beli bükük anamın ellerinden öpün Hacı babama selam söyleyin Hakkını bana helal etsin Hatice'yi kendi elleriyle ellere versin Fazla bekletmesin kızı Hakkınızı helal edin arkadaşlar dedi Vee.... Diğerinin üzerine Kürt Sılo atıldı Öldürtmem dedi, ben bu kardeşliği Öldürtmem loo...! öldürtmem Kendime hain dedirtmem O bombaysa ve patlayacaksa Ben de bir bombayım patlayacağım Atıldı bombanın üzerine Kürt Sılo patladı....bomba patladı Gözbebeklerimize kardeşlerimizin Kanı sıçradı Gülfidan, kanı sıçradı Laz Hasan öldü,Kürt Sılo ağır yaralı Onlarca arkadaşımın eli ayağı koptu Sevgi dolu yüreklerini Omuz omuza çektirdiği resimleri Hain kurşunlar deldi. Geldik hastane kapısına Gülfidan Nasıl geldiysek bilmem Aldılar hepimizi içeri Doktorlar başımızda Vee.. yalvarmalar başladı Komutanım benim gözlerimi Gözlerimi Sılo'ya verin Komutanım...! komutanım... Benim böbreklerimi, ciğerimi Sılo'ya verin Komutanım biz beş kardeşiz Ben ölsem de kardeşlerim var Anam babam umutsuz kalmaz Benim canımı Sılo'ya verin Kardeşliğimizin kahramanı yaşasın dedi. Komutanın gözleri doldu Gülfidan Askerler de ağlarmış meğer Döküldü gözlerinden bulutlar Başınız sağ olsun dedi çocuklar Öldü...Gülfidan..! öldü.. Laz Hasan, Kürt Sılo Kardeşliğimizi yaşatmak için öldüler Bir bölük yıkıldı Elerinde yürekleri, gözyaşlarına bulaşmış Bir bölük yıkıldı yere Gülfidan Bir bölük Onlar öldü...onlar öldü Kardeşliğimiz yaşasın dediler Biz kaldık Gülfidan, biz kaldık Kardeşlik nasıl korunur belki de Dünyada tek şahidiyiz O gün, bu gündür Gülfidan Güneşin batışını hiç seyretmem Beklerim, şafakların tutuşmasını Kürt Sılo'yla Laz Hasan'ın Dağların arasından omuz omuza Bayrak bayrak doğuşunu beklerim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yusuf Ziya Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |