Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Alçak basamaklar, geniş uzayan bir yol. Aramaya çıktı dibe ittiği düşünülen her şeyi. Bir elinde oltası bir elinde verilen öğütleri ile. Yaklaştıkça hissedeceğini biliyordu. Derine daha da derine indi. Aynı ona söylendiği gibi. Küçük kız indi ve indi… Göremiyordu ama seslerini duyduğu binlerce saatin varlığını içinde, içinde bir yerlerde hissedebiliyordu. Tik-tak, tik-tak, tik-tak… Gittikçe tik-tak araları uzuyor, uzuyordu. Tik-tak. Bir adım daha atıyordu kız. Tik-tak. Olması gereken yere geldi. Nasıl mı biliyordu? Sadece biliyordu işte. Tik-tak. Oturdu bir süre. Bekledi. Düşündü. Bu kadar gerçek olmamıştı dünyası. Ve her damla gerçeklik düşlerini küçük karıncalar gibi küçük ısırıklarla kemiriyordu. Tik-tak. Oltasını hazırladı. Yemi yoktu. Biraz daha düşündü, biraz daha ve buldu. Oltayı kenarda duran ağaca bağladı. Oltanın ucunda kendini aşağıya bıraktı. Karanlık o kadar yoğundu ve gittikçe de o kadar yoğunlaşıyordu ki inişi tik-taklardan daha da yavaş hale gelmişti. Tik-tak aralıkları uzadıkça kız yavaşlıyor, kız yavaşladıkça aralıklar uzuyordu. Tik-tak. Yoğunluk o kadar fazlalaştı ki kızın canı yanmaya başladı. Ama yaklaştığını biliyordu. Yere bastığında kız… Bir anda tik-taklar kesildi. Şimdi içinde kocaman bir boşluk vardı, içini dolduran o binlerce saat bir anda yok olmuştu. Yürümeye başladı. Kocaman bir aynaya çarptığında durdu. Orda gördüğü bembeyaz saçlardı. Buruşuk bir ten. Çürümüşçesine bir koku. Kemikleşmiş parmaklar. Gittikçe kuruyan. Çıldırtan sessizlik. Orda gördüğünün kendisi olduğunu anlaması biraz zaman almıştı. En son gözlerinin solduğunu gördü.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Su perisi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |