..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Serpil EZER




26 Ağustos 2007
Siz Ey Serbest Gezen Canavarlar!  
Bir ayıyı öldürmek

Serpil EZER


Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının...


:AGBB:
Hayvanlar düşünemez diyenlerin, ne kadar düşünceli yaratıklar olduğunu izledik bu akşam haberlerinde, düşüncelerimizden, insanlığımızdan utanarak.
Nehre serinlemek için giren bir ayıyı linç etmek ve bu ayıya yapılan linçi izlemek bile ne büyük bir insanlık ayıbıdır. İzlemek bile, ayıya yapılanlar kadar korkunçtu. Bir canlıyı döve döve, dakika dakika öldürmek ve bu ölümü izlemek...
Hayvanlar arasında açlıktan gerçekleşen böyle bir vahşeti belgesellerde bile izlemekten rahatsızlık duyarken böyle bir vahşete bir biçimde tanıklık etmek, birçok insanda derin yaralar açtı. Bu görüntüler, “Benim dışımdaki canlıların da yaşama hakkı var.” diye düşünenlerce unutulmayacak ve her hatırlanışında yürekler kanayacak,
Size, kim veriyor bu hakkı ya da siz nasıl böyle bir hakkınız olduğunu düşünerek bir canlıyı yok ediyorsunuz, böyle canavarlaşabiliyorsunuz. Sahi siz insan mısınız?
Siz ey serbest gezen canavarlar, ellerinizdeki kanı, o nehirde mi yıkadınız. Hani ayının kanının karıştığı o nehrin suyunda?
Siz ey serbest gezen canavarlar, o canını aldığınız ayının eğer seçme hakkı olsaydı, böyle bir hakkı olsaydı, inanın sizin yerinizde olmaktansa, ayı olmayı tercih edeceğini düşünüyorum.
Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının: “Bunu neden yapıyorsunuz? Ben, değil siz düşünenler bilirsiniz: iyilikle kötülüğü, doğruyla yanlışı, güzelle çirkini, yaşatmakla öldürmek arasındaki farkı...” diyen gözlerle karanlık yüzlerinize bakışını...
Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının: “Hiçbir canlı böyle bir ölümü hak etmemiştir.” diyerek bakan gözlerini...
Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının da nasıl işkencelerle karşı karşıya kalabileceğini.
Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının çektiği acıların boyutunu.
Siz ey serbest gezen canavarlar, eğer bu yaptığınızın insanlıkla bir ilgisi varsa, ben bir ayıyım. Elimden de ancak bu satırları yazmak geliyor.
Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Marquez'e Mektup [İnceleme]


Serpil EZER kimdir?

Emekli öğretmenim

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Behçet Necatigil, Can Yücel, Ahmet Telli, Yaşar Kemal, Ahmet Ümit ...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serpil EZER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.