Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın... |
|
||||||||||
|
Esmer diye duymuştum Tıpkı doğdukları toprağa benzermiş Kaşları, gözleri. Tenleri yanık kokarmış her biri mabed ağacı. Sizin oralarda babalar dokuz değil Onsekiz doğururmuş, gözleri dağda çığlık çığlığa. Analar bir gün siyaha,bir gün inadına Beyaza boyarmış saçlarını . Sevgi akarmış kurumuş memelerinden. Çocukları doysun diye Sadece memelerini taşırlarmış dağlara. Annenin memesinden içmemişsen sevdayı Babanın kirpiklerinden düşürmemişsen dağları Düz ovada bile çöker umudum. Kayıp bir köy ararım kendime Hiç bir ulusu olmayan. Omuzlarımda sen Üstelik otuz altı numara ayakkabım. Resimlerinde ki gülüşe benzemiyor Yokluğunda duvarlara çizdiğim . Orada kuzeye dönüyor kalbimin odaları .. Ve zaman ölüm gibi uzanıyor koynuma. Bütün sevgilerim oyuncak Şımarık bir çocuğun ellerinde Sen zaman olma Midemde, başak bu günlerde umut. Gece ekip, gündüz biçiyorum. Soframıza aşk dolsun istiyorum. Öyle özlüyorum ki Uzak bir gölge şimdi avuçlarımda sıcak. Üstelik güneş bile değilsin ekvatorda. Her anahtar sesinde yokluğunun sesi çarpıyor yüzüme. Oysa hiç anahtar vermedim sana Ne perdemin rengini bilirsin Ne sana sakladığım fincandaki çiçeklerin Nasıl bir ustalıkla çizildiğini. Dersim uzak bana. Kürtçem yarım yamalak Dağlarında yanan ormana benziyor konuştuğum. Bir avuç sıcak taşımak isterdim Özlemden erisin munzurun karı. Bensiz içtiğin çay Sensiz içtiğim sigara gibi olsun dudaklarında. Paramparça Türkçem, dilimle elim arasında.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © güler ataş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |