..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Talar




7 Ekim 2007
Sevmek mi Zor, Sevilmek mi?  
hayatımız boyunca cevabını bulamadığımız sorulardan biri,,,

Talar


cevabını birçoğumuzun bilmediği bir denklem


:BFCB:

Sevmek mi? Sevilmek mi?

Hangisi zor diye sorsalar, var mı bir cevabı olan… herkes mutlaka farklı bir cevap verir. Kimi sevmek, kimi sevilmek zor diyecektir. Asıl zor olan ne biliyor musunuz? İkisini birden başarabilmek.
Hayat hiçbir zaman adil değildir. İnsanlara her şeyi o kadar zor ve farklı sunar ki bizler sadece bir şeylere ulaşmak için, bir yudum mutluluk için çırpınır dururuz. Ve her zaman şu soruyu sorarız ben nerede hata yaptım. Mutluluk benim hakkım değil mi diye…
Aslında her kes bir damla mutluluğu bulur tabi ki ama nasıl…
İşte bütün zorluk burada başlıyor. Kim bilir kaçımız mutlu olabileceğimiz kısacık bile olsa bir an için neler vermeye hazırızdır. Ama o her zaman bizden hep bir adım önde gider, bizse onu kovalamak uğruna helak oluruz ardı sıra… hayat aslında boş bir kuyu gibidir ne kadar doldursanız da o hep boştur. Ne kadar kovalarsanız o da bir o kadar kaçar. İnanın ki hayat denen şey gözümüzden düşen bir damla yaşın yere düşüşü kadar kısadır.

Ve hayat hiçbir zaman boşa geçirilmeyecek kadar değerlidir. Ama öyle hayatlarda vardır ki bir nebze sevgi uğruna harcanır gider…
Ne değer vereni vardır sevginin nede kaybetmemek için mücadele edeni. O kalp dediğimiz varlıkla birlikte çeker acısını. Kalp ezilir, ağrır sessizce çırpınır bulunduğu kafesin içinde sevgi de çaresizce seyreder bunu. Elini uzatıp alamaz avuçlarının arasına bir türlü, çünkü ihanet ve yalan keser yolunu. İkiyüzlülük de menfaatle birleşip eşlik eder onlara. Sevgi ise aşkın yamacında hırpalar kendini bu dörtlünün karşısında ayakta durabilmek için son nefesine kadar savaşır, hırpalanır, örselenir, horlanıp alay edilir. Ama nedense bir türlü pes etmek bilmez sürekli direnir…
Sonunda ise galip geldiği çok azdır. Çünkü o hep tek tarafın kalbinde savaşır…
Eğer karşısındaki kalbin içine girebilirse o zaman işte ulaşır zafere…
Oysa öyle hayatları ezer geçer ki, eskitir ki geri dönüşü olmaz. Dönüp arkamıza baktığımızda ise bir ömrün en güzel zamanları çürüyüp gider bu değirmenin çarkının arasında. Belki de en güzel yıllarıdır hayatımızın ya da hayatı en dolu yaşamak istediğim anlar uçup gitmiştir elimizden… geride kalan ise yorulmuş bir kalp ve tükenmiş bir ömür olarak dikilir karşımıza…
Artık o kadar geçtir ki bir şeyler yapabilmek için çünkü ne istek kalmıştır ne de gençlik denen o cevher.
Zaman o kadar çabuk biter ki, geride acılar ve sızılarla dolu bir yürek atar göğsümüzün içinde ama artık eskisi kadar ne hızlıdır ne de istekli...
Şimdi bir kez daha düşünün sevmek mi zor, sevilmek mi…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah! İstanbul
Bir fısıltıyla kucaklaşmak
Gecenin Bir Yarısı!
Yarına Ne Kaldı...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ben Orda Olacağım [Şiir]
Senden Hiç Vazgeçmedim ki [Şiir]
Sevdim Diyee! [Şiir]
Suskunluğum [Şiir]
Yitirdik [Şiir]
İste yeter! [Şiir]
Meyhane [Şiir]


Talar kimdir?

Yazmayı, okumayı, insanları ve gerçek dostlukları çok seven biri olarak herkesle birşeyler paylaşmak ve bir şeyler verebilmek isteyen; Aynı zamanda yazdıklarımla insanlara birşeyleri anlatabildiğimi düşünüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Bazı birkaç sitede yazı ve şiirlerimi yayınlıyorum. Ayrıca bir kitap çalışmasına başladım. Etkilendiğim kişilere gelince en iyi dostum, H. Cıdal, İş arkadaşlarım, çocuklarım ve bütün hayatımı paylaştığım insanlar. Yazar Olarak özellikle Cezmi Ersöz,, Ahm


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Talar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.