..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > dicledeniz




22 Kasım 2007
Ceylan Gazetesi 19 Şubat 1990 Tarihli Yazı  
dicledeniz
bir gazetecinin ayrıntıları


:AIDC:
ZORUNLU GREV

Aralarında dünyanın en büyük devlet üretme çiftliği olan Ceylanpınar Tarım İşletmesi’nin de bulunduğu 38 Tarım İşletmesi’nde çalışan 11 bin tarım işçisi,18 yıllık bir aradan sonra yeniden grevin eşiğine geldi.Tarım-İş Sendikası 7 şubat günü Ankara’daki Bakanlar Kurulu toplantısında 33 şube başkanının oybirliğiyle aldığı grev kararını noter kanalıyla Tarım İşletmesi Genel Müdürlüğü’ne ve Kamu İşveren Sendikası TÜHİS’e bildirdi.Taraflar arasında uzlaşma sağlanamazsa 11 bin işçi iki ay içinde greve gidecek.
Tarım İşletmeleri’nde en son grev 1972 yılında olmuştu.O zamandan bu yana işçilerin yaşam ve çalışma koşullarında ileriye doğru değişiklik olduğunu söylemek güç.Dahası işçi ücretlerinin gün be gün,yüksek yaşam bahalılığı karşısında küçüldüğünü,yaşamın çekilmez olduğunu,çilekeş tarım işçilerimizin çoluk çocuk kuru ekmekle soğana bile muhtaç duruma getirildiklerini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Bugün Ceylanpınar Tarım İşletmesi’nde çalışan hem de 25-30 yıldır çalışan bir işçinin eline ayda net 150 bin lira(eski parayla) geçiyor. Belki gülünç gelecektir inandırıcı bulmayacaksınız ama gerçek budur.İşçilerimiz çeşitli sosyal yardımlarla,iyileştirme zammıyla ve son aylarda ödenmesine başlanan geri kalmış yöreler tazminatıyla birlikte ayda 280-290 bin lira(eski parayla) alıyor.Bölgemizin toplumsal ve geleneksel yapısı gereği her işçinin en az 5 çocuğu olduğu bilinmektedir.300 bin lira(eski parayla) aylıkla 8-10 nüfuslu bir aileyi geçindirmek mucize değil de nedir?Orta gelirli ve iyi gelirli yurttaşlarımızın Tarım İşletmesi işçilerinin nasıl geçindiklerine akıl sır erdirmediklerini hepimiz duyuyoruz.Türkiye’de tarım sektörünün 1475 sayılı iş yasası kapsamında olmayışı,tarım işçilerinin bir çok soysal haklardan ve güvencelerden yoksun olmalarına yol açıyor.Sendikanın bu konuda açtığı ve kazandığı dava henüz uygulanmış değil.İşletme yöneticileri istedikleri zaman yıllardır aynı işte çalışan ve uzmanlaşan bir işçiyi ilgisiz bir işe verebiliyor.Örneğin atölyede yıllardır çalışan bir işçi,basit bir kusur yada sudan bir gerekçeyle selektöre veriliyor.
Çalışma koşullarının iyileştirilmesi gerekiyor.Haftalık çalışma süresinin de başka sektörlerde olduğu gibi 45 saat olması işçilere çeşitli sosyal haklar tanınması kaçınılmaz duruma gelmiştir.işçilerin dediği gibi sendikanın istediği ücret artışı zammı bizce de yetersizdir.Zorunlu grev kararının işçilerimize olduğu gibi,Tarım işletmelerine ve ülkemize hayırlı olmasını dileriz….

Hüseyin DENİZ




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


dicledeniz kimdir?

11-09-1986 doğumlu. Halen şanlıurfa da yaşıyor

Etkilendiği Yazarlar:
g.g. marquez


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © dicledeniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.