..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Estetik > Necat Dilaver




26 Aralık 2007
Estetik...  
Soru...

Necat Dilaver


Soru estetiğin neresinde?


:BGDG:
Amacımız bu koca kavrama sadece bir giriş yapabilmektir. Yoksa bu yazı hiçbir şekilde her hangi bir çözümlemeyi amaçlamamaktadır.
Estetik ve günlük yaşam: Günlük yaşamlarımızda bizi sınırlayan ve/veya yönlendiren alışkanlıklarımızı ‘tabula rasa’ mıza not ettiğimizi düşünürsek, alışkanlıkların gelenekleri doğuracağı kesindir. Günlük gerçekliğin nesnelliğe dönüşümü demek olan ‘çalışma’ yani ‘iş’ ise günlük yaşamın başka bir öznesidir. Bu durumda estetik kavramı geleneklerden ve işten nasıl etkilenir?
Estetik ve eytişim: Diyalektik metotta diyalektiğin ilk özelliği ‘Her şey birbiriyle ilgilidir’ dir. Bu durumda estetiği fonksiyonellikten ve pragmatizmden ayırabilir miyiz?
Eytişimin ikinci özelliği ise ‘Her şer değişir’ dir. Öyleyse, estetik kavramsal anlamda insanların anlıklarında nasıl oluşmuştur ?
Diyalektiğin üçüncü özelliği olan ‘Nitel değişiklik’ özelliği ve estetik arası ilişki bizi yine geleneklere götürmez mi?
Peki ‘Zıtların mücadelesi’ özelliği gereği estetik ve fonksiyon birer kutup kabul edilebilir mi?
Estetik fonksiyon kavramını içermez mi?
Estetik ve özdek: Eğer Marx’ın dediği gibi madde tinden önceyse estetik kavramı maddeden ayrı düşünülemez. O halde estetiğe bir yansıma diyebilir miyiz?
Yok eğer Platon’un dediği gibi tin maddeden önceyse estetik başlı başına bir yaratan konumuna geçmez mi?
Ya da agnostiklerin ve varoluşçuların dediği gibi özdek ve tin sıralaması bilinemez veya önemsizse estetik rastlantılar sonucu mu gelişir?
Estetik ve töz: Her şeyin şey haline töz dersek, estetiğin töz ile ilişkisi nerede başlar?

Estetiğin bir kavram olarak neye hizmet ettiği önemlidir. Bu hizmet etme biçiminin önemsizliği anlamına gelmez. Örneğin bir savaş bazen bazılarına veya her zaman herkese estetik gelebilir. Kanımca estetik; doğadan, insandan ve yine kendinden doğar ama insana hizmet eder...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ???
Gönderen: Aslı / , Türkiye
7 Eylül 2009
Maddeyi elle tutarız ve gözle görürüz.Gözümüzü kapattıp sadece dokunduğumuzda estetik yönü boşlukta kalır. Peki gözümüzle gördüğümüz her şeyi elimizle tutuabilir miyiz?Örneğin güzel bir kadın resminde o kadını tutailir miyiz?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yok...
İnsan...
Nietzsche...
Kusursuzluk...
'Yalnız' 'Var' Olmak...
Kutsal...
Kalem
Aşk...
Cd Kutusu
İnsan mı?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aç Aşk... [Şiir]
Umut Yok... [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.