..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > elif keser




1 Temmuz 2008
Birben Var Benden Öte  
elif keser
Bu ne bir başlangıç ne de bir bitiş aslında. Bu sadece hayata hangi gözle baktığını hala anlamlandıramayan, hala ne yapması gerektiğini çözememiş, garip tesadüflerin çizdiği sınırlar içinde yaşamaya çalışan bir kızın hikayesi. Eline attığı her işi yarım bırakmayı neredeyse kendisine amaç edinmiş, bu halinden sıkkın ve bıkkın; ama bir o kadar da kendisini anlatamayan bir kız işte. Her bocalamanın sonunda pişman olan, yılan, parçalanan, kendini tam bir cenderenin içinde hapsolmuş bulan, sonra bir anda bulduğu bir aşka tutunup kendini onun kollarına ve bir anlamda da her defasında uçurumun daha da dibine atan bir kız işte.


:AGCB:
Zamanı sınırlarda, en bilinmedik yerlerde yakalamaya çalışan küçük, çelimsiz kız çocukları gibiyim. Öyle bilinmedik bir yerlerde mutlu olmayı bekleyen; ama o özenilesi huzura hiç kavuşamayan kız çocuğu. Sanki büyük sevdalardan kopmuş gelmiş, sanki engin denizleri aşmış, dağların en sarp yamaçlarından dolanmış ve o güzelim kır çiçekleri arasında kendini kaybetmiş bir kız çocuğu.

Ne kadarı yalan, ne kadarı gerçek, ne kadarı doğal, ne kadarı yapay… Bunu bile bilmediğim tiksinilesi dünya içinde kendine bir yer bulmaya çalışan; ama her çabalamada biraz daha gömülen, yanlışa, yalnızlığa sürüklenen acınılası bir kız çocuğu.

En zor sınavları verip de sanki en basit sorularda çuvallamış gibi bir hayatın içinde yaşadıkça, aslında gerçeğin, doğrunun ne olduğunu ya da ne olması gerektiğini unutan, hayata hala toz pembe bakabileceğini sanan, yanıldığını asla kabul etmeyen -etmek istemeyen- imrenilesi bir kız çocuğu.

Nedir ki gerçek bu yaşanması zor cehennemde bizlere koşulsuz sunulan? Ya da kendimizi yapmaya mecbur hissettiğimiz bir dizi saçmalıklar arasında yönümüzü bulmamızı sağlayan? Ya da böyle bir gerçek var mı diye mi sormak lazım aslında? Bu mudur daha doğru belki de en doğru olan? Bilen var mı ki bu soruların cevaplarını, yanlışların, yanılmışlıkların gizde kalan anlamlarını.

Dedim ya aslında hiçbir anlamı yok burada yazılanların, düşüncelerin, kelimelerin. Sadece içten gelen şekilde sıralanmış haldeler. O anda nasıl istenirse öyle yerlerini buluyorlar, öyle sıralanıyorlar bir düşünce denkleminin çevresinde. Öyle kendi kendilerine oluşuveriyorlar birden bire, ben daha düşünmeye fırsat bile bulamadan, daha kendimi tam olarak alıştıramadan ne yazmak istediğime.

Aslında biliyorum ne anlatmak istediğimi ve neyi istemediğimi. Sadece kendimi değil, tüm yaşananları, tüm yaşayanları anlatmak istiyorum kendi penceremden sizlere. Sadece hüzünlerimi, aşklarımı değil yaşanılası, saygı duyulası tüm duyguları paylaşmak istiyorum aslında. Öyle kendi kendime takıldığım, son derece yalnız ve çaresiz olduğum dönemlerimde düşündüklerimi ve kimi doğru kimi yanlış ikilemlerimi. Acaba neren başlasam?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zaman


elif keser kimdir?

hayata dair herşey ya da aslında hiçbir şey. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Atilla İlhan, Orhan VEli, Murathan Mungan, Andre Makine, Can Yücel...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © elif keser, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.