..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Tarihsel Olaylar > Recep UZUN




17 Mart 2009
Atatürk'ü Anlamak, Anlatmak  
Ataürk'e Özlem

Recep UZUN


Atatürk Ülküsü Sadece Söz Değil


:BDBI:
10 Kasım 1938-10 Kasım 2008
Bir şair; (..) Siz Beni Hala anlayamadınız;
Anlayamayacaksınız Çağlarca da(...) diye başlayan dizelerinde Mustafa Kemal Ülküsününün sadece sözden ibaret olmadığını dile getirmiştir.
Atatürk'ü anlatmak bir Türk için kolay gözükse de bir o kadar zordur aslında Atatürk'ü daha okla başlamadan öğreniriz miletçe. Okula geldiğimizde ilk onunla karşlaşırız. Sınıfta göz göze gelir, gözlerimizi kaçırırız gözlerinden adeta. Anlatamadık ki Onu ne dosta, ne de düşmana. Bir çocuğa Atatürk ne yaptı? diye sorsanız "savaşyı" der çoğunlukla. Oysa ki Atatürk; baış için, bağımsızık için savaştı. Sömürgeciliği yok etmek için savaştı, sonra da cehaletle savaştı. Bunun için Çanakkale'de destanlaştı, Kurtuluş Savaşında bayraklaştı dalga, dalga. Ülkesi yedi düvel tarafından paylaşılmış, halkı Fransız'a, İngiliz'e, Yunan'a esir düşmüş, Anadolu elden çıkmıştı. Atatürk Anadolu'yu kurtarmak için savaştı.
Oysa ki Atatürk, Dünyada barılı en çok arzulayan liderdi. Daha o dönemde dünyada küresalleşmeyi fark eden ve dünyanın hızla 2. bir savaşa sürürüklendiğini fark ederek Birleşmiş Milletler Teşkilatının kurulmasını ilk öneren liderdir. Fakat Onun bu öerisi dikkate alınmamış, dünya hızla 2. dünya savaşına sürüklenmiş ve ne acıdır ki iki atom bombasından sonra Atatürk'ün dediği Birleşmiş Milletler Teşkilatı kurulmuştur.
Atatürk'ü ve Onun fikirlerini ne dosta, nede düşmana anlatabildik. Onun Ülksünü, ideallerini ve düşünce sistemini anlayamadık, anlatamadık. Atatürk'ün milletine vizyon olarak belirlediği "Çağdaş Uygarlık Seviyesinin Üstüne Çıkma"yı bile yıllarca çağdaş uygarlık seviyesine çıkmak olarak algıladık yıllarca. 10 Kasımlarda siyah giysiler giydik, yas tuttuk, ağladık anma törenlerinde yıllarca.
(...) Uyanın artık diyorum,
Uyanın, uyanın. Uluslar fethine çıkıyor uzak dünyaların.
(...) Labaratuvarlarda sabahlayın, kahvelerde değil.
Ancak böyle aydınlanır karanlıklar.
Atatürk'ü anlamak zor 70 yıllık özlemle."Atatürk'ü anlamak yernde saymak değil, Atatürk ülküsü sadece söz değil. Unutmayalım ki "Büyük önderlere matem gerekmez. Fikirlerine bağlık gerekir.   



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Öğretmenlik Mesleği [Deneme]


Recep UZUN kimdir?

Eğitimcinin kaleminden damlayan güncel denemeler. Bazen geçmişe özlem, bazen Boğaziçinde bir martının kanadında ögzürce çırpınan bir beyaz yelken. Olabildiğince doğal paylaşımlar. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Namık Kemal, Orhan Veli Kanık, Ziya Gökalp,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Recep UZUN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.