Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann |
|
||||||||||
|
Adının Mehmet olduğunu o gün dersime konuk olduğunda öğrendim.Derste öğrencilerden hayatlarındaki büyük dertlerini ve arzularını söylemelerini istemiştim.Öğrenciler söz alıp konuşmaya başladı: “Kıyafet zorunluluğu beni sıkıyor.” “Keşke dinlenme saatleri çok daha uzun olsa” “Kardeşim yüzünden hayatım karardı.” … Sıra Mehmet’e geldiğinde sıra dışı bir şey oldu. Mehmet arzusunu “Önüme bir çocuk çıksa da onu dövsem.” diyerek dile getirmişti.Karşısına 11 yaşında bir çocuk çıkarttım. “Buyrun dövebilirsin” dedim.Mehmet şaşırmıştı.bana dönerek: “Öğretmenim o benden büyük.” dedi. Küçük Mehmet’i yanıma çağırdım ve konuşmamız diğer öğrencilerin duymayacağı şekilde devam etti: “Okulda seni döven var mı Mehmet?” “Öğretmenim beni her gün dövüyor.Ben okula gelmek istemiyorum.” “Evde dayak yiyor musun ?” “Ağabeyim beni sürekli dövüyor öğretmenim.” “Baban anneni dövüyor mu peki…” “Dövüyor öğretmenim.Ben o zaman bir köşede ağlıyorum.” “Mehmet’im daha çok söz öğrenirsek daha az yumruk kullanırız.Daha çok söz bilirsek anneler sopa yemekten kurtulur.Bunun için daha çok kitap okumaya var mısın ?” “Varım öğretmenim.” Okul çıkışı arabama binip bahçe kapısına doğru yöneldiğimde sevgiyle sallanan minik bir el gözüme ilişti.Ve biraz çekingen bir tavırla da olsa Mehmet’in dudaklarından dökülen iletişim cümlesi beni mutlu etmişti: “Güle güle öğretmenim.” "Güle güle Mehmet.Güle güle…"
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © kenan nail , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |