..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Destan > Halil Çalışkan




20 Nisan 2009
Tamara  
Halil Çalışkan
Fırtınalı gecelerde kıyıya vuran dalgalarda bir sevdanın sesi yankılanır hala: “Ah Tamara! ”...


:BBID:
Vangölü’nün Akdamar adası ismini eski bir efsaneden alır. Etrafı gümüş kanatlı martıların yuva yaptığı küçük uçurumlarla çevrili bu adada Tamara adlı çok güzel bir kız yaşıyordu uzun yılar önce. Adanın baş keşişi olan Tamara’nın babası kızının yanına kuşların bile yaklaşmasına izin vermezdi. Tamara’nın adanın dışına çıkmasına karşı çıktığı gibi bir yabancının adaya ayak basmasına da tahammül edemiyordu. Yüksek dağlarla çevrili gölün kenarındaki köylerden birinde yaşayan bir genç, kıyısında uzun saçlı bir perinin gezindiği bu yasak adayı çok merak ediyordu. Bir gün adaya yüzdü ve adanın güney kıyısında güzeller güzeli Tamara’yla karşılaştı. Birbirlerine aşık olan gençler kimse görmeden Tamara’nın fener yakıp işaret verdiği yerde buluşmaya yemin ettiler. Genç adam yüzerek adaya gelip Tamara’nın fenerle işaret verdiği yerde karaya çıkarak onunla buluşuyordu geceleri. Birgün rahiplerden biri onları görüp Tamara’nın babasına anlattı. Fırtınalı bir gecede Tamara’yı eve kapatan papaz feneri yakarak karşı tarafa işaret verdi. Genç adam sevgilisinin bu hırçın dalgalara rağmen kendisini çağırmasına bir anlam veremese de papaz fenerle işaret vermeye devam edince sevgilisinin çağrısına koşmak için kendini azgın dalgaların içine bırakıverdi. Papaz feneri adanın dört bir yanında dolaştırarak onu şaşırtmak istiyordu. Kıyıya çıkmak için feneri takip eden genç adam bütün gücünü yitirince “Tamara” diye bağırarak azgın dalgaların içinde kaybolup gitti. Tamara sesi duyar duymaz kıyıya koştu ve sevdiğinin boğulduğunu görünce o da kendisini Vangölü’nün gizemli sularına bıraktı. Genç adamın son sözü “Ah Tamara” daha sonra Ahtamar ve Akdamar şeklini alarak adaya isim olmuştur. Fırtınalı gecelerde kıyıya vuran dalgalarda bir sevdanın sesi yankılanır hala: “Ah Tamara! ”...

Zifir saçlarını bağladın yüreğime
Gözlerimin kuytusuna ışığını katarak
Ben ateşler içinde, sen sular ötesinde
Eyvah ki yandım sana kendimi unutarak

Sana gelmek çareyse bu yangına
Geldim işte
Tamara…

Sönmedi sulara düşsek de yangınımız
Gülmedi bahtımız yine ne fayda
Dalgalara gömüldü umutlarımız...
Demedim mi boğar bizi bu sevda
Ah Tamara…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gökyüzümde Yıldız Yarası [Şiir]
Bir Şiir Var Aklımda [Şiir]
Hayat Ertelenmez [Şiir]
Aklımdasın [Şiir]
Şairler Yalan Söyler [Şiir]
Seninle [Şiir]
İlham Perisi [Şiir]
Gidersen [Şiir]
Kanatlar [Şiir]
Ah Tamara... [Şiir]


Halil Çalışkan kimdir?

Susmayı öğretmişti büyürken hayat Belli ki bir çocuk saklı kalmış içimde Sekiz buçuk yaşının bilgeliğiyle… Anlatmamam gereken şeyleri anlatıyor


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Halil Çalışkan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.